vraagje opfrissen c18xe

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren vraagje opfrissen c18xe

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239383
    arnold kadett
      Lid sinds:
      17 October 2010

      hallo

      na een paar crossen begint mijn motorblok wat problemen te krijgen

      lekke koppaking
      krukkas keering bakzijde lek
      komt een heel klein rammeltje in als hij koud is
      nu heb ik voor het gemak de motor er maar uitgehaalt en uit elkaar gepakt
      cilinderkop is zo goed als kaal
      en het onder blok hangt nu in een motorbokje

      nu wil ik versterkte lagerschalen bestellen bij mpech
      moet ik de krukkas lagers hebben of de drijfstang lagers of allebij?
      en zijn er verder nog diingen die ik beter meteen mee kan pakken ?

      ik wil de zuigers laten zitten aangezien hij nog 5 crossen mee moet gaan en dan weer uit elkaar gaat
      en ik nog nooit een motor uit elkaar heb gehaalt :jerry
      de hoonsporen kan je nog zien en voor de lekke kop had hij op alle cil een goede compressie

      ben nog nooit verder gekomen dan 1x een koppaking verwisseld dus kan alle tips en trucs wel gebruiken

      groeten

      #17897342
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Mpech = duur
        Beter even door zoeken.

        Weet niet waar je vandaan komt, OMR http://www.motorenrevisie.com kan je alles wel leveren.

        #17897343
        arnold kadett
          Lid sinds:
          17 October 2010

          kollumerpomp (friesland)
          maar opsturen kan altijd zal ze ff contacten :thumbup :thumbup

          #17897344
          arnold kadett
            Lid sinds:
            17 October 2010

            heb net bij omr lagerschalen en drijfstanglagers besteld
            en heb ook meteen toch maar zuigerveren erbij gedaan
            high performanche lagers incl zuigerveren zijn goedkoper als aleen de lagers bij mtech :jerry :jerry
            bedankt voor de goeie tip

            iemand enig idee hoe je die erin krijgt of het uberhaupt wat te doen is

            #17897345
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Let op dat je bij het wisselen van je lagers en kop nieuwe kopbouten, en drijfstangbouten gebruikt. En je ook je drijfstang en krukas goed controleerd op slijtage.

              #17897346
              arnold kadett
                Lid sinds:
                17 October 2010

                de kop bouten heb ik net vervangen door arp bouten een paar crossen terug die kan ik weer gebruiken?
                heb ook nog een pakkingset nodig dus moet nog ff bestellen
                krijg de foto,s er ff niet op :argue maar komen nog

                #17897347
                arnold kadett
                  Lid sinds:
                  17 October 2010

                  hier wat picca,s

                  motor demonteren

                  onderblok in het motorbokje

                  carter weer lekker schoon

                  nu wachten op onderdelen :hmmz

                  #17897348
                  arnold kadett
                    Lid sinds:
                    17 October 2010

                    zo motorblokje is helemaal leeg en gespoten
                    alle zuigers en lager kapjes weer opgepoetst nu weer wachten op parts :swear

                    #17897349
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Ik zou kopbouten niet opnieuw gebruiken, aangezien ze al ‘opgerekt’ zijn door de eerste keer aandraaien. Bij een tweede keer aandraaien met het juiste moment, rek je ze dus nog verder uit. En zo duur zijn ze niet.

                      Succes er verder mee!

                      #17897350
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @RISL even lezen voordat je zoiets post!!
                        Hij zegt dat hij ARP kopbouten (eigenlijk STUDS) heeft, die zijn echt herbruikbaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat!


                        @Arnold
                        , waarom niet gelijk alle andere boutjes vervangen door ARP?
                        En onderdelen enzo bestellen via http://www.duparts.nl is ook een stuk goedkoper dan bij de dealer en altijd origineel GM spul ook nog :thumbup

                        #17897351
                        arnold kadett
                          Lid sinds:
                          17 October 2010

                          dit is een kleine test ik had het nog nooit gedaan en zag er nogal tegenop dus eerst maar wat low budget in elkaar zetten
                          en vind de arp bouten voor de krukkas en drijfstangen en viegwiel aardig aan de prijs voor deze motor ben tot nu toe kwijt
                          krukas lagers high perf 65 euro
                          drijfstang lagers high perf 60 euro
                          zuigerveren 20 euro per cil
                          pakkingset onderblok 90 euro
                          koppaking 23 euro
                          keeringbakzijde 34 euro
                          kop vlakken 22,50
                          allemaal wel ex btw
                          de distributieriem span en looprollen had ik nog nieuw net als een complete kopset seals keeringen pakkingen enz
                          straks mischien nog wat boutjes en moertjes en een kannetje olie ben ik rond de 600 euro klaar
                          nu ik het weer in elkaar heb viel het reuze mee ook de zuigerveren had ik er zomaar in nu nog even op een paar pakkingen en de cil kop wachten en dan maar afwachten hoe het loopt
                          zuigers zitten wel heel erg strak in de cilinders vergeleken met eerst :hmmz
                          maar als het allemaal lukt ga ik met mijn andere blok bezig ook een c18xe deze wil ik zo snel mogelijk maken ook nieuwe zuigers krukas afdraaien/slijpen enz dus daar komen wel arp bouten in en dan gaat de motor die ik nu klaar heb op reserve
                          zal morgen weer even wat foto,s maken

                          groeten arnold

                          #17897352
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Hey, ik ken die ARP bouten helemaal niet. Zie er ook het nut niet zo van in, kopbouten zijn helemaal niet duur, dus waarom niet originelen gebruiken en gewoon vervangen bij revisie. Ik neem aan dat je het niet wekelijks uit elkaar wil halen.

                            Dat je die ARP-bouten “studs” noemt, vind ik ook vreemd. Studs zijn draadeinden, zonder kop dus, zoals veel gebruikt in de offshore, en dus iets heel anders als een bout.

                            #17897341
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @RISL http://arp-bolts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                              Daarstaat alles over ARP ;)

                              Maar het komt er op neer dat ze gewoon beter zijn dan normale bouten, zeker in competitie gebruik of bij motoren met echt veel meer vermogen dan standaard.

                              Mijn motor wordt er ook helemaal meegebouwd, moet ook wel als ja van 204 naar dik 400 pk gaat.

                              En bouten of studs, tsja het moet een naampje hebben. Iedereen is gewend dat er kopbouten in een Opel zitten, als je dan gelijk ARP als studs gaat benoemen, dan snapt niemand het meer :vertag

                              #17897340
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                Bedankt, zal eens kijken.
                                Dat is dan ook wel mooi spul voor m’n V6

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.