Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › vraagje opfrissen c18xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2011 om 05:07 #17239383
hallo
na een paar crossen begint mijn motorblok wat problemen te krijgen
lekke koppaking
krukkas keering bakzijde lek
komt een heel klein rammeltje in als hij koud is
nu heb ik voor het gemak de motor er maar uitgehaalt en uit elkaar gepakt
cilinderkop is zo goed als kaal
en het onder blok hangt nu in een motorbokjenu wil ik versterkte lagerschalen bestellen bij mpech
moet ik de krukkas lagers hebben of de drijfstang lagers of allebij?
en zijn er verder nog diingen die ik beter meteen mee kan pakken ?ik wil de zuigers laten zitten aangezien hij nog 5 crossen mee moet gaan en dan weer uit elkaar gaat
en ik nog nooit een motor uit elkaar heb gehaalt :jerry
de hoonsporen kan je nog zien en voor de lekke kop had hij op alle cil een goede compressieben nog nooit verder gekomen dan 1x een koppaking verwisseld dus kan alle tips en trucs wel gebruiken
groeten
3 augustus 2011 om 14:03 #17897342Mpech = duur
Beter even door zoeken.Weet niet waar je vandaan komt, OMR http://www.motorenrevisie.com kan je alles wel leveren.
3 augustus 2011 om 14:56 #17897343kollumerpomp (friesland)
maar opsturen kan altijd zal ze ff contacten :thumbup :thumbup4 augustus 2011 om 12:08 #17897344heb net bij omr lagerschalen en drijfstanglagers besteld
en heb ook meteen toch maar zuigerveren erbij gedaan
high performanche lagers incl zuigerveren zijn goedkoper als aleen de lagers bij mtech :jerry :jerry
bedankt voor de goeie tipiemand enig idee hoe je die erin krijgt of het uberhaupt wat te doen is
4 augustus 2011 om 15:24 #17897345Let op dat je bij het wisselen van je lagers en kop nieuwe kopbouten, en drijfstangbouten gebruikt. En je ook je drijfstang en krukas goed controleerd op slijtage.
4 augustus 2011 om 20:42 #17897346de kop bouten heb ik net vervangen door arp bouten een paar crossen terug die kan ik weer gebruiken?
heb ook nog een pakkingset nodig dus moet nog ff bestellen
krijg de foto,s er ff niet op :argue maar komen nog6 augustus 2011 om 09:44 #178973478 augustus 2011 om 07:42 #178973488 augustus 2011 om 16:38 #17897349Ik zou kopbouten niet opnieuw gebruiken, aangezien ze al ‘opgerekt’ zijn door de eerste keer aandraaien. Bij een tweede keer aandraaien met het juiste moment, rek je ze dus nog verder uit. En zo duur zijn ze niet.
Succes er verder mee!
12 augustus 2011 om 12:44 #17897350@RISL even lezen voordat je zoiets post!!
Hij zegt dat hij ARP kopbouten (eigenlijk STUDS) heeft, die zijn echt herbruikbaar. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
@Arnold, waarom niet gelijk alle andere boutjes vervangen door ARP?
En onderdelen enzo bestellen via http://www.duparts.nl is ook een stuk goedkoper dan bij de dealer en altijd origineel GM spul ook nog :thumbup12 augustus 2011 om 17:10 #17897351dit is een kleine test ik had het nog nooit gedaan en zag er nogal tegenop dus eerst maar wat low budget in elkaar zetten
en vind de arp bouten voor de krukkas en drijfstangen en viegwiel aardig aan de prijs voor deze motor ben tot nu toe kwijt
krukas lagers high perf 65 euro
drijfstang lagers high perf 60 euro
zuigerveren 20 euro per cil
pakkingset onderblok 90 euro
koppaking 23 euro
keeringbakzijde 34 euro
kop vlakken 22,50
allemaal wel ex btw
de distributieriem span en looprollen had ik nog nieuw net als een complete kopset seals keeringen pakkingen enz
straks mischien nog wat boutjes en moertjes en een kannetje olie ben ik rond de 600 euro klaar
nu ik het weer in elkaar heb viel het reuze mee ook de zuigerveren had ik er zomaar in nu nog even op een paar pakkingen en de cil kop wachten en dan maar afwachten hoe het loopt
zuigers zitten wel heel erg strak in de cilinders vergeleken met eerst :hmmz
maar als het allemaal lukt ga ik met mijn andere blok bezig ook een c18xe deze wil ik zo snel mogelijk maken ook nieuwe zuigers krukas afdraaien/slijpen enz dus daar komen wel arp bouten in en dan gaat de motor die ik nu klaar heb op reserve
zal morgen weer even wat foto,s makengroeten arnold
13 augustus 2011 om 19:29 #17897352Hey, ik ken die ARP bouten helemaal niet. Zie er ook het nut niet zo van in, kopbouten zijn helemaal niet duur, dus waarom niet originelen gebruiken en gewoon vervangen bij revisie. Ik neem aan dat je het niet wekelijks uit elkaar wil halen.
Dat je die ARP-bouten “studs” noemt, vind ik ook vreemd. Studs zijn draadeinden, zonder kop dus, zoals veel gebruikt in de offshore, en dus iets heel anders als een bout.
16 augustus 2011 om 18:12 #17897341@RISL http://arp-bolts.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daarstaat alles over ARP ;)Maar het komt er op neer dat ze gewoon beter zijn dan normale bouten, zeker in competitie gebruik of bij motoren met echt veel meer vermogen dan standaard.
Mijn motor wordt er ook helemaal meegebouwd, moet ook wel als ja van 204 naar dik 400 pk gaat.
En bouten of studs, tsja het moet een naampje hebben. Iedereen is gewend dat er kopbouten in een Opel zitten, als je dan gelijk ARP als studs gaat benoemen, dan snapt niemand het meer :vertag
16 augustus 2011 om 18:17 #17897340Bedankt, zal eens kijken.
Dat is dan ook wel mooi spul voor m’n V6 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.