Vraagje omtrent audio corsa b ?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Vraagje omtrent audio corsa b ?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208565
    adam222
      Lid sinds:
      18 December 2007

      hoi,

      Ik heb een paar vragen en hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen

      Heb nu een corsa b gekocht en nu wil ik hier een leuke audio instalatie in hebben.

      Vraag 1: Hoeveel maakt het uit kwa geluids vermogen als ik de volgende compo setjes monteer. Uitgaand van het zelfde merk / type setjes.

      2 x 130mm voor en achter.
      1 x 165mm voor en 1 x 130mm achter.

      Vraag 2: Mijn radio leverd 4 x 27 watt RMS op 4 Ohm, maar kan nergens het RMS vermogen vinden op 2 ohm ? De compo setjes waar ik naar heb gekeken zijn max 55 watt RMS op 2 Ohm. Moet ik nu die 27 watt RMS aan houden of wordt dat nog meer op 2 Ohm ?

      #17461840
      Vec Station
        Lid sinds:
        23 December 2007

        Om een mooie Kick (hoge bastonen) te kunnen krijgen heb je 16,5 cm speaker nodig in je voorportieren, het maakt niet uit dat er achterin dan 13 cm zit.
        Dus gewoon kiezen voor 16,5 voor, en 13 achter, aangezien toch je geluidsbeeld van voor moet komen.

        Je radio is gebouwd op een belasting van 4ohm, deze mag dus niet aangesloten worden op 2 ohm speakers.
        Dit zal resulteren in een te hoge temparatuur in je radio, of zelfs verbrande eintrappen.

        Beste is dus zoeken naar composetjes van 4 ohm (99% van de sets is 4 ohm) of een 4 kanaals versterker ertussen die 2 ohm stabiel is.

        #17461841
        Powercorsa
          Lid sinds:
          26 October 2007

          1. Een compo set allen doet redelijk weinig qua muziek vermogen, de kwaliteit gaat voornamelijk omhoog.
          Het klinkt dus een stuk netter.
          Je kan grotere kickbas monteren (165mm) dit levert iets meer sub laag op, maar verwacht er niet teveel van.

          2. Een radio is normaal gesproken alleen gebouwd om op 4 ohm te werken, daarom kan je niets vinden over 2 ohm. De radio zal iets meer vermogen gaan leveren op 2 ohm, maar let op dit kan problemen geven met sommige radio’s. (zie het antwoord van Vec Station)

          #17461842
          adam222
            Lid sinds:
            18 December 2007

            Bedankt :)

            Dan maar even verder kijken naar 4 ohm’s compo setjes.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.