vraagje kachelverwarming

Forumindex Forums Modellen Corsa vraagje kachelverwarming

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222456
    vluggejaapie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2010

      Hallo ik ben in het bezit van een Corsa A uit 88. Ik vroeg mij af hoe het zit met de verwarming, is dit puur een klep die lucht langs de motor laat lopen of is het daadwerkelijk een active verwarming? die dus meer benzine verbruikt. Was gewoon benieuwd.

      Bovendien schijnt het dat bij het starten al direct vanaf het eerste moment m’n radiator wordt gebruikt dus de thermostaat is vermoedelijk stuk? Is dit een algemeen probleem? Ik merk er niets van, ik moet altijd choken als ik de auto voor het eerst start op een dag. Maar ook met vrieskou niet gemerkt dat de motor té koud blijft.

      #17687842
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kachel. dit werkt alsvolgt:

        > De motor draait
        > de koelwaterpomp pomp koelvloeistof rond
        > deze pompt vanaf koud ook koelvloeistof door de kachel radiateur in de auto (apart van de Koelradiateur)
        > zodra de motor ook maar iets opwarmt stroomt er warme koelvloeistof door de kachelradiateur
        > de lucht die de kachel aanzuigt word als warm word gekozen op de kachel knoppen, via een klep via de kachel radiateur geleid
        > dan word de lucht verwarmd met de warmte van het motorkoelsysteem.

        Thermosstaat

        Als de koelradiateur voorin de auto al direct warm word, is de thermosstaat kapot.

        Willem

        #17687843
        vluggejaapie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 June 2010

          heel erg bedankt voor deze duidelijke uitleg!
          slotje wat mij betreft

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.