vraagje i.v.m. plastic bumberdelenwielranden

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing vraagje i.v.m. plastic bumberdelenwielranden

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247348
    corsakupesh
      Lid sinds:
      29 December 2011

      ik was vandaag de corsa van mij en daarna die van mijn moeder aan het wassen en ik ergerde me dood aan die bumpers en die randen rond de wielkasten die een beetje zwart en heel veel grijs waren :swear heeft iemand misschien een tip om die plastic delen terug zwart te maken? heb al verschillende dingen geprobeerd, en zie het eigenlijk niet zitten om alles zwart te spuiten… :angel
      tips en ideetjes zijn welkom

      grt corsakupesh

      #18003757
      kadett-supreme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2004

        Poorboys trim restorer……

        #18003758
        corsakupesh
          Lid sinds:
          29 December 2011

          oke bedankt hoor ;) maaree waar kan ik dat halen? (regio zuid-limburg)? king:
          grt

          #18003759
          Mr.F
            Lid sinds:
            3 November 2008
            #18003760
            corsakupesh
              Lid sinds:
              29 December 2011

              oke bedankt :thumb
              grt

              #18003761
              kadett-supreme
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                het kan zijn dat het na 1x inwerken niet goed genoeg is. wacht dan even ’n half uur en doe het dan nog ’n keer. ik heb onlangs een D kadett onder handen genomen die grijze bumpers had. deze heb ik wel 4x moeten behandelen voordat ze mooi zwart werden..

                #18003762
                corsakupesh
                  Lid sinds:
                  29 December 2011

                  okey heb net een flesje besteld ;)

                  #18003763
                  Mr.F
                    Lid sinds:
                    3 November 2008

                    Had het ook op een b corsa gedaan, wat zijn die wielrandjes VERSCHRIKKELIJK zeg :O
                    Maar na een tig keer behandelen wordt het steeds beter.

                    #18003764
                    corsakupesh
                      Lid sinds:
                      29 December 2011

                      Ja idd is echt lelijk zo`n zwarte voorbumper,grijze wielranden en een heel lichtgrijze achterbumper… t ziet er niet uit :puke
                      maar binnenkort word het beter ;)

                      #18003765
                      marzaz
                        Lid sinds:
                        25 February 2012

                        1. Heel mooi ontvetten.
                        2. Drogen.
                        3. Met een zachte spons kleine hoeveelheden aanbrengen, wat laten drogen en afkuisen.
                        4. indien nodig nog 1x herhalen.
                        Dit is satijn glans en met zo een klein flesje doe ik bijna een jaar voor heel de auto.
                        dit is op waterbasis dus het trekt niet terug wit.

                        http://www.wax-it.be/webshop/gloss-it-t-r-v-sample.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        http://www.youtube.com/watch?v=zp_La5vhYAw&feature=player_embedded” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Gaat lang mee.

                        #18003756
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          En hoe lang blijft het netjes ?
                          2 regendagen ?

                          Sorry maar ik vind altijd dat het zo snel is uitgewerkt is.
                          Ik heb het in het verleden ook wel gedaan mn bumpers maar elke keer na een paar buien kon ik weer.
                          Toen had ik zoiets van: de groeten !!

                          Rik :)

                          #18003755
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            rik ik denk dat hun wel wat beter spullen bedoelen :P
                            die troep van de action (zelf vaak zatgebruikt) heeft een leuk eindresultaat, na 3 regen buien dikke strepen er over haha!

                            heb het nu anders gedaan, weet alleen niet als die wielrandjes van de corsa en zo het zelfde zijn als van mijn voorbumper ;)

                            de zwarte delen van mijn bumpers ben ik met een verfbrander over geweest, en zijn weer super mooi zwart, weer als nieuw!
                            wel goed oppassen wat je doet, het blijft een verfbrander ;) bij mij was ik op 2 plekken ook iets te dicht bij de auto, en is de verf wat los gegaan, maar valt zeker niet op.
                            en ik weet zeker dat ik veel goedkoper uit ben dan met die dure spulletjes wat jullie nu op noemden ;)
                            zal van de week denk ik wel ff een foto maken ;)

                            #18003751
                            Mr.F
                              Lid sinds:
                              3 November 2008

                              Haha Rik, dit is idd gewoon niet vergelijkbaar met die action meuk.
                              Met actionmeuk wordt het inderdaad even glimmend zwart, wat al lelijk is. en na een paar regenbuien loopt het eraf.

                              Dit spul blijft heel wat langer zitten, heb alles er bij mij nog maar 1x ermee behandeld.

                              #18003754
                              marzaz
                                Lid sinds:
                                25 February 2012

                                @KadAstra-EF wrote:

                                En hoe lang blijft het netjes ?
                                2 regendagen ?

                                Sorry maar ik vind altijd dat het zo snel is uitgewerkt is.
                                Ik heb het in het verleden ook wel gedaan mn bumpers maar elke keer na een paar buien kon ik weer.
                                Toen had ik zoiets van: de groeten !!

                                Rik :)

                                Beste rik,

                                Zwarten van een bumper heb ik ook nog gedaan maar dat kan soms moeilijk zijn omdat alsje niet egaal overelkaar gaat krijg je streepen.
                                Ooit eens turtlewax bumperblack gekocht en om eerlijk te zijn het was voor de prijs niet zo slecht.

                                maar iedereen heeft andere normen voor zich.

                                Ik gebruik gloss-it omdat het vooral op waterbasis is. en plastic geen highshine geeft maar een nieuwe satyn look.

                                In de meeste producten zitten er chemische bestanddelen zoals petroleum etc,… Die kunnen uitdrogen en witte plekken veroorzaken.

                                Net zoals je jou auto wax’t en u zit tegen een plastic onderdeel “bumper, rubber”;
                                zolang de wax niet droog is (indien geen witte pasta) ziet u niets, is die droog dan zie je witte resten op het plastic.

                                Moet u wel even melden als je TVR gebruikt van gloss-it dan moet de bumper droog zijn en echt goed ontvet.

                                Kleine laagjes na elkaar aanbrengen. “kleine laagjes aanbrengen drogen afkuisen en indien nog eens”

                                indien u dit 2 a 3 maal hebt gedaan blijft deze toch wel een jaar hangen.

                                Ok nog zo iets.
                                je auto wassen met zeep waar er wax in zit.
                                Op zich is daar niets mis mee.
                                Maar als u naar een minder kwalitatief product gaat zal die wax naarmate van tijd ook je bumper terug laten wit trekken.
                                Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

                                Waar op te letten als u een autoshampoo koopt.
                                – Dat deze PH neutraal is.
                                – Dikke structuur.

                                Overdrijf ook nooit met je shampoo.

                                Het is bv ook beter je wagen af te spuiten met regenwater ipv stadswater zeker hier in België met de harde kalk in het water.
                                Weet niet hoe het zit in Nederland.

                                zo kan je ook voorkomen dat de plastic onderdelen uitdrogen door de kalk of door uw shampoo.

                                Indien nog vragen mag u me gerust pm’en
                                Het duurde lang eer ik een goed product vond.
                                Meestal frustreerde het mij vroeger ook een lichtgrijze bumper.
                                En heb het leren kennen door een detailer in beroep.

                                #18003753
                                rowan013
                                  Lid sinds:
                                  2 February 2012

                                  Vaseline wil ook nog wel eens werken, bij mijn GolfIII werkte dat goed

                                  #18003752
                                  Dolby
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 May 2008

                                    Je hebt hier inderdaad veel middellen voor;

                                    1. Poor boys – Trim restorer (helaas alleen te koop binnen NL bij Carclean.
                                    2. Meguiars – Ultimate protect dash & Trim restorer (auto materialzen zaak bv: Heuts in Zuid-Limburg).
                                    3 Bumper zwart enzo.

                                    Het ene middel werkt beter of geeft een mooier resultaat. Maar je blijft bezig om het mooi zwart te houden. Ik heb het geluk
                                    gehad dat ik alles van mijn auto in kleur heb kunnen laten spuiten. Dat ziet zeker beter uit. Maar het kost gewoon heel veel geld.
                                    Mij had het gelukkig niks gekost maar toch.

                                    #18003766
                                    @manda
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 August 2012

                                      @kadett-supreme wrote:

                                      Poorboys trim restorer……

                                      Ik tik dit topic weer even omhoog,
                                      Maareh wat voor substantie is dit?

                                      Ik ben nogsteeds opzoek naar een goed onderhoudsmiddel voor de bumpers…

                                      Het liefst doorzichtig (om vlekken te voorkomen)
                                      Liever iets vettigs, anders is het er gelijk vanaf als ik mijn auto afspoel
                                      Geen in en uitwrijf gedoe, gewoon met en doek uitsmeren en de rest gaat vanzelf ;)

                                      Ik heb momenteel kunststofonderhoud voor caravans :D
                                      Het effect is perfekt, mooi diep zwart en glimmend! Maar het blijft me toch niet lang genoeg zitten…

                                      Bumperzwart vaseline olijfolie ik heb alles al gepobeerd :-P

                                      #18003767
                                      Juffer1
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2006

                                        Hoe lang het blijft zitten hangt af van de voorbereiding.

                                        Stel je hebt zo’n flesje gekocht, en brengt het aan.
                                        Waar breng je het dan op aan ?
                                        Niet op je bumper maar op alle siliconen en troep die in en op je bumper zitten.
                                        Dat is dus ook de reden “na 2 regenbuien” je er al bijna niks meer van ziet.

                                        Als je het de eerste keer gebruikt :
                                        – ontvetten (liefst met een automotive All Purpose Cleaner)
                                        – dit goed laten drogen
                                        – trim restorer aanbrengen met een sponsje
                                        – dit (afhankelijk van de temperatuur) 5-10 minuten laten zitten
                                        Je zult nu vermoedelijk vettigheid op bepaalde plekken zien komen.

                                        Vervolg en Wekelijks stappenplan
                                        – nogmaals aanbrengen
                                        – dit (afhankelijk van de temperatuur) 5-10 minuten laten zitten
                                        – uitwrijven met sponsje of nogmaals opnieuw aanbrengen.

                                        Trim restorer is een voedend product en niet zoals tig andere producten een maskerend product.
                                        Pas als het kunstof goed is verzadigd zal het ook weer netjes zwart worden. Het kan best een keer of 5 duren voor het echt netjes zwart is. De truc is bij blijven houden, je zult zien dat na een behandeling of 4/5 het echt zwartig en blijft.

                                        Wel aandachtspunt : trimrestorer is een product wat in het materiaal moet trekken. Als het gaat regenen kort nadat het is aangebracht dan loop je de kans op “druipers” & vlekken.
                                        Dit omdat het product dan nog niet volledig is ingetrokken.

                                        Wat ook een goed alternatief is : AutoFinesse Revive
                                        Dit product is wat meer “fool proof” en is makkelijker aan te brengen. Fles voor gebruik wel goed schudden.

                                        #18003768
                                        InjectTheVenom
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 December 2004

                                          Nou schijn je voor de kunststof wielkuipdelen het beste Poorboys APC te kunnen gebruiken maar klopt dit en wat zijn daar de vergelijkbare producten van bij Mothers, Meguiars en andere (de betere) merken?

                                          #18003769
                                          Juffer1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 July 2006

                                            Poorboys APC is (net als Mequiars APC) een “ontvetter”. Dt houdt in dat het alles wat op of in die kunstof strip zit verwijderd. Resultaat is dat de strip helemaal uitdroogde wat resulteerd in een grijze strip.

                                            Na het gebruik van APC moet je in dit geval dus altijd een kunstof dressing toepassen.
                                            Kort door de bocht : APC is niet om die strips weer zwart te maken.

                                            Kleine opmerking mbt de APC : APC is een hele krachtige reiniger, dit nooit zomaar ergens puur op gebruiken maar altijd verdunnen met water (1:5, 1:10, 1:20).

                                            #18003770
                                            InjectTheVenom
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 December 2004

                                              Is die combinatie naar jouw mening voldoende langdurig om de wielkuipdelen (worden sneller vuil en krijgen opspattende steentjes te verwerken) mooi te houden of kan er dan beter ander spul gebruikt worden?

                                              #18003771
                                              Hanskuip
                                                Lid sinds:
                                                17 February 2013

                                                @corsakupesh wrote:

                                                ik was vandaag de corsa van mij en daarna die van mijn moeder aan het wassen en ik ergerde me dood aan die bumpers en die randen rond de wielkasten die een beetje zwart en heel veel grijs waren :swear heeft iemand misschien een tip om die plastic delen terug zwart te maken? heb al verschillende dingen geprobeerd, en zie het eigenlijk niet zitten om alles zwart te spuiten… :angel
                                                tips en ideetjes zijn welkom

                                                grt corsakupesh

                                                Al eens fietspoetsolie geprobeerd? Gewoon te koop bij de meeste rijwielhandelaren voor ongeveer 3 euro. Zelf breng ik het op met een een klein sponsje (achterkant van een schuurspons). Mocht je de lak raken is dat geen probleem gewoon even uitwrijven met een zachte doek.

                                                Veel succes.

                                                #18003772
                                                Mark-78
                                                  Lid sinds:
                                                  3 February 2013

                                                  Met een verfbrander het plastic warm maken en de kleur komt geheel terug……..(is geen grap!!!)

                                                  #18003773
                                                  PyroNiels
                                                    Lid sinds:
                                                    29 August 2010

                                                    Ja, en na 3 weken is het weer grijs ;)
                                                    Dat is een ‘showroom truc’ hetzelfde als sillicone spray erop spuiten.
                                                    Gewoon een goede restorer gebruiken en vervolgens goed onderhouden (met een dressing)

                                                    #18003774
                                                    InjectTheVenom
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 December 2004

                                                      @Juffer1 wrote:

                                                      Poorboys APC is (net als Mequiars APC) een “ontvetter”. Dt houdt in dat het alles wat op of in die kunstof strip zit verwijderd. Resultaat is dat de strip helemaal uitdroogde wat resulteerd in een grijze strip.

                                                      Na het gebruik van APC moet je in dit geval dus altijd een kunstof dressing toepassen.
                                                      Kort door de bocht : APC is niet om die strips weer zwart te maken.

                                                      Kleine opmerking mbt de APC : APC is een hele krachtige reiniger, dit nooit zomaar ergens puur op gebruiken maar altijd verdunnen met water (1:5, 1:10, 1:20).

                                                      Wat voor middel kan het beste als dressing gebruikt worden?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.