vraagje distributie c18xe

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren vraagje distributie c18xe

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238414
    arnold kadett
      Lid sinds:
      17 October 2010

      nu ik mijn motorblokje weer in elkaar heb krijg ik hem niet echt aan de praat
      hij krijgt benz en hij vonkt eerste slagen wil hij aanslaan maar daarna verzuipt hij?
      ik denk dat hij op het verkeerde moment vonkt
      in hoeverre kan een db riem verkeerd staan? kan ik de krukkas poellie een slag draaien?
      mischien ook iemand een foto van hoe hij hoort te zitten?
      er zitten dubbele tekens op de nokkenas poelie,s

      alvast bedankt :thumb

      #17887141
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Kun jij eens een foto maken van welke markeringen je bedoeld en Hoe je polies nu staan.

        Die dubbele markeringen zijn juist. De Krukasmarkering heeft er maar 1 en moe tnaar onderen staan zeg maar.
        De nokkenas poelies hebben twee markeringen waarvan er bij beide 1 op 12 uur moet staan en de andere markering moet bij de linker poelie op 3 uur staan en bij de rechter poelie op 9 uur.

        #17887140
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          makkelijk zat:

          Op de linker poelie de markering einlass / intake op het streepje zetten, en de rechter de markering auslass / exhaust op het streepje zetten:

          Willem

          #17887139
          arnold kadett
            Lid sinds:
            17 October 2010

            het is gelukt
            ik had de inlaat en de uitlaat nokkenassen omgewisselt :wtf
            beetje stom maar het is weer klaar hij loopt super rammelt niks aleen kleine olie lekkage bij de krukkas keering of olie pomp :vertag dus de riem moet er toch weer af denk ik

            bedankt voor de goede tips :thumb

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.