Vraagje betreft winterbanden

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraagje betreft winterbanden

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228045
    nova07
      Lid sinds:
      31 January 2010

      Hey,

      ik heb even een vraag over een set winterbanden.
      Ik kan 4 winterbanden van iemand overnemen, maar er zit nog maar 3.2 mm profiel op. Ik heb even zitten zoeken op google en heb gelezen dat je minimaal 2 mm profiel nodig hebt. Mijn vraag kan ik met deze banden de winter gewoon doorkomen, want ik kan ze voor een zacht prijsje overnemen en het is alleen voor deze winter.

      Oja de maat van de banden is 185/65/R14
      De maat banden die ik er nu op heb liggen is 185/60/R14 , bijna dezelfde waarde , passen ze er gewoon op of is het verschil tussen 60 en 65 te groot :P

      alvast bedankt :D

      #17754291
      crossagek
        Lid sinds:
        13 January 2005

        voor winterbanden houden ze 4 mm aan als grens ;)

        3.2 mm heb je in principe gewone zomer banden zeg maar en is het effect van de winterband helemaal weg .

        #17754292
        nova07
          Lid sinds:
          31 January 2010

          merk je dat zo goed ja , mm nu ga ik toch twijfelen of ik ze er dan wel onder zal leggen
          zouden ze eventueel wel passen

          #17754293
          crossagek
            Lid sinds:
            13 January 2005

            passen wel , maar waarom zou je ze alleen voor deze winter kopen ??

            ik heb 6 jaar terug een set winterbanden gekocht en hier rijd ik nu nog mee , zit nog 5 mm profiel op . Het is even een uitgave , maar gerekend over zoveel jaar valt het ook wel weer mee ;)

            #17754294
            nova07
              Lid sinds:
              31 January 2010

              ja dat is ook waar , maar normaal doe ik het eigenlijk helemaal niet (A)
              dus dacht kom ze nu tegen voor zacht prijsje waarom niet ..

              #17754295
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                Ik zou toch voor de zekerheid naar een andere set kijken. Het is toch een stukje veiligheid natuurlijk. Ik weet niet waar je vandaan moet komen en wat je uit wil geven, maar kijk anders even op marktplaats. Ik heb van de week zelf ook een set opgehaald. Nieuwe banden incl staal voor €200,-. Er stond ook nog een set op ergens in Utrecht voor 225. Maar aangezien m’n huidige set iets dichterbij was, was de keuze snel gemaakt. En anders zou je eens op autobandenmarkt.nl moeten kijken. Weet overigens niet of ik daar reclame voor mag maken, anders zal ik het wel verwijderen :)

                Gr

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.