vraagje betreft verzekeren, schorsen etc.

Forumindex Forums Modellen Manta vraagje betreft verzekeren, schorsen etc.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221988
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      dag allemaal!

      ik zit hier sinds vandaag met een probleem dat nogal voor verwarring zorgt!

      ik heb destijds bij aankoop van m’n manta ’t ding op m’n pa’s naam gezet, dat was november ’07.
      eenmaal thuis gelijk geschorst tot november ’08,
      maar omdat ik hem in augustus ’08 rijklaar had, en ik m’n rijbewijs binnen had,
      heb ik hem meteen aangemeld voor de verzekering, en ben ik naar het apk station gereden.

      ding goedgekeurd, en rijden met die hap!

      echter heb ik dit nooit aangegeven bij het postkantoor, en heb ik dus geen vervangend deel 1B kentekenbewijs gehad……

      en nu ik hem wil schorsen vallen ze daar dus over bij het postkantoor..

      wat heb ik destijds fout gedaan?
      had ik het aan moeten geven bij het postkantoor, zodat ik een nieuw kentekenbewijs had gekregen?

      dit zegt rdw:

      Kenteken DG-21-FV
      Voertuigsoort: personenauto
      Merk Opel
      Handelsbenaming Manta 2.0s
      Brandstof: Benzine
      Vervaldatum APK 16-9-1011
      Overzicht
      Datum aanvang tenaamstelling 14-11-2007

      BPM € 0
      Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
      WAM verzekerd geregistreerd Ja

      hoe heb ik hem altijd gekeurd kunnen hebben?
      en hoe kan ’t dat ik hier nooit bericht van heb gehad van rdw?
      ik kreeg wel netjes bericht vorig jaar dat ‘ie weer voor apk moest enzo..
      en die keer dat er schade werd gereden bij me, is alles netjes vergoed door verzekering.

      en even voor de goede orde:
      als een auto geschorst is, en je verzekerd hem weer wanneer je wilt gaan rijden,
      moet dit dan ook bij het rdw worden gemeld? of is het verzekeren, wachten op de groene kaart & rijden maar?

      hoop dat iemand van jullie antwoord heeft op alle vragen :P
      wil hem zsm schorsen, daar ik sinds maandag al geen verzekering meer heb! en hij al in ’t spit hangt :P

      EDIT: sorry, m’n oog valt nu pas op het APK & RDW subforum,
      mochten jullie het niet weten, dan mag dit topic dicht, en stel ik de vraag daar nogmaals ;)

      #17682069
      Martijntwello
        Lid sinds:
        2 July 2004

        ja je had toen je ermee ging rijden ff moeten melden bij postkantoor dat je hem dus UIT de schorsing wilt omdat je ermee wil rijden..
        (een auto kan gewoon apk gekeurd worden als deze geschorst is en hij kan ook gewoon verzekerd blijven/worden) dit staal los van het schorsen..
        echter na een jaar schorsing vervalt dat “tegenwoordig” en ga je belasting betalen en ben je verplicht apk/verzekering te hebben.

        dus als k het goed snap heb jij met een “geschorte” auto rond gereden..?..
        en aangezien je hem niet uit de schorsing hebt gehaald.. kun je hem nu wellicht schorsing verlengen.. en anders ff na rdw en nieuwe papieren vragen omdat je alles “kwijt” bent geraakt:angel

        #17682070
        Emiel-Manta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2007

          ja, als ik dit zelf nu helemaal goed begrijp heb ik t/m november ’08 met een geschortte auto rond gereden,
          maar vannaf toen tot nu dan?

          als de schorsing vervalt na dat jaar,
          en hij is gewoon verzekerd en heeft apk,
          hoe zit dat dan precies?? want dat heb ik nu dus in dit geval..

          beetje raar, normalitair zou ik al 324534x een dikke boete in de bus hebben gehad dan.. :hmmz

          dan inderdaad eerst opvragen of dat hij nog als geschorst geregistreerd staat, zo ja: verlengen; en zo niet: meteen opnieuw schorsen…. :hmmz

          #17682071
          Martijntwello
            Lid sinds:
            2 July 2004

            ja idd, normaal gesproken als de schorsing verloopt krijg je een bericht van rdw,
            tegenwoordig krijg je een kenteken bewijs toegestuurd als je telaat bent met herschorsen (uit de schorsing dus)..
            in jou geval… ……… vraag het ff na…
            of ga via rdw.nl je auto online schorsen dan krijg je de papieren ook opgestuurd.. maar daar weet k niet het fijne van.. heb dat zelf nog niet gedaan.. maar ik weet dat het kan..

            #17682072
            Freestyler
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 January 2006

              origineel gepost door MantaTeamTwello
              ja idd, normaal gesproken als de schorsing verloopt krijg je een bericht van rdw,
              tegenwoordig krijg je een kenteken bewijs toegestuurd als je telaat bent met herschorsen (uit de schorsing dus)..
              in jou geval… ……… vraag het ff na…
              of ga via rdw.nl je auto online schorsen dan krijg je de papieren ook opgestuurd.. maar daar weet k niet het fijne van.. heb dat zelf nog niet gedaan.. maar ik weet dat het kan..

              Online is idd een heel goede optie.

              Dan moet je met je DigiD inloggen ergens op de rdw site. Dan kun je de auto online schorsen (alleen de kenteken houder kan dat) en krijg je de nieuwe papieren met een 1-2 weken per post thuis gestuurd.
              Hoeft verder niets terug te sturen of wat dan ook.

              heb het zelf al gedaan, en werkt echt een stuk makkelijker

              #17682073
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                ff een belletje met het 0900 nummer van de RDW.

                #17682074
                mantarick
                  Lid sinds:
                  22 January 2007

                  ik had laatst dat de schorsing verliep, en ik vergete/te lui was om naar t postkantoor te gaan kreeg ik van de rdw een nieuw
                  tenaamstellingsbewijs(deel 1b) thuis gestuurd.
                  dus eigenlijk is de schorsing na een jaar gewoon over.
                  gr rick

                  #17682075
                  alexmanta20E
                    Lid sinds:
                    20 October 2005

                    ja juist rick

                    het is dus zo dat je een voertuig dat je geschorst hebt kunt verzekeren en apk keuren.

                    als je dan gaat rond rijden kan je gepakt worden voor geschorst rond rijden cq belasting ont duiken (niet grappig en expensive ) eigen ervaring:fy1

                    ik wil mede ook eff zeggen VERGEET DIT NIET een schorsing af gelopen of apk voor motor/auto/brommer enz enz of wat dan ook.

                    voor je het weet moet je voor komen en ben je je roze kaartje cq papiertje een maant of wat KWIJT.

                    ik was een motor vergeten te schorsen ik heb niet een`s motor rijbewijs (was voor de handel)
                    ik wam er 4 dagen later achter dus als nog gedaan maar dat was all te laat

                    500 boete en een rij ontzegging van 6 maanden waar van 4 voorwaardelijk dus 2 maanden niet mogen rijden
                    dus:puke:puke:puke:fy1

                    en dan komt er nog bij dat de T&T mijn aangetekende envelopke met rijbewijs er in KWIJT is g.v.d:fy1:fy1:fy1

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.