vraagje betreft verlagen dkadett

Forumindex Forums Modellen Kadett vraagje betreft verlagen dkadett

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249268
    lambo452
      Lid sinds:
      7 May 2008

      hallo,

      ik ga morge mn D kadettje ophalen..

      maar die wordt oldskool met een beetje ratstyle.

      zo komen er mijn raamjalouzien weer op.. zei en achterraam
      ik wil hem goed verlaagt hebben.. en hier draait mijn vraag om..

      ik weet dat het niet van ivm apk enzo maar wat kan het kwaad aan de auto om gewoon de veren eronderuit te halen en m dan zo te gaan rijden.. stuitert ie dan uit elkaar of vervormt het chassis?? is gewoon ffies een vraagje… ga het niet gelijk doen morge ofzo maar ben gewoon benieuwd!!

      #18033549
      D-gek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2008

        Enkel de veren er onderuit halen zal geen succes worden, qua ophanging is een D-Kadett zowat indentiek aan een E-Kadett of Astra F.

        Check deze site eens voor een setje verlagingsveren, heb er net zelf 2 setjes gekocht.
        Op maandag besteld en 2 dagen later in huis. Alleen kortere dempers vinden is moeilijk :???:
        http://www.verlagings-veren.nl/contents/nl/d67_verlagingsveren_Opel_klassiekers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18033550
        Andreas.Berger
          Lid sinds:
          29 June 2004

          ik ken iemand die had de veren er onderuit gehaald en zonder gereden, het kan wel, maar ik denk als je zo 1 jaar moet rijden dat je je hieraan behoorlijk gaat ergeren , want het stuitert idd, en het zit er niet voor niets ;)

          Ik heb zelf ook een d kadett erbij gekocht, en ben wel benieuwd welke verlaging dat je het beste kunt pakken, wat zowel leuk uit ziet , maar ook wat comfort da laat

          #18033551
          Christian-tsx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            met 4 cm verlaging kun je met de originele schokbrekers blijven rijden. de link die paulus geeft is wel een mooie site.

            ik heb ze al eens besteld bij :

            http://www.verlagingssets.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            was toen voor de c kadett

            #18033552
            bastiaan1981
              Lid sinds:
              29 August 2006

              Je kunt er ook korte schokbrekers van een e kadett onder zetten.
              Heb ik er ook onder zitten ;)

              #18033553
              D-gek
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 August 2008

                Korte schokdempers van een E vóór & achter?

                #18033554
                lambo452
                  Lid sinds:
                  7 May 2008

                  ik weet hoe ik moet verlagen.. al eerder gezegt.. gaat mij om het feit wat KAN er gebeuren als ik zonder veren rij..

                  dus dat was de vraag.. NIET wat ik het beste kan doen

                  (sorry dat k bot ben maar wordt af en toe beetje geiriteerd dat mensen niet lezen en gelijk typen wat hun zouden doen)

                  #18033555
                  Christian-tsx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    moet je zelf ook even goed lezen.

                    er wordt namelijk al gezegd dat ie dan aardig gaat stuiteren. uit elkaar stuiteren zal niet direct gebeuren, maar scheuren in ophanging en onderstel zal zeker kunnen gebeuren. normaal vangen schokbrekers en veren de klappen op, maar nu zal het chassis dit op moeten vangen.
                    en de d kadett heeft van zichzelf al een vrij slappe ophanging van de draagarmen aan de bodem. deze zijn vaak aangetast door roest, en scheuren zelfs met normale schokbrekers en veren al af.

                    en je stuitert zelf wel uit elkaar denk ik

                    en op een slechte weg zal je wegligging ook compleet weg zijn.

                    #18033556
                    076 wokkel
                      Lid sinds:
                      23 December 2008

                      Inderdaad grote kans dat je heel je auto aan grot rijd. Ik snap niet hoe je op het idee komt om zonder veren te gaan rijden.
                      Zolang de weg glad is zal het geen probleem zijn maar als je over een drempel rijd zullen de wielen ook “opgetild” worden en zal je dus even bijna tot helemaal niet kunnen sturen. En dit gebeurd dus ook op een weg van kinderkopjes…

                      Ik snap echt niet dat je op het idee kan komen om zonder veren te gaan rijden.

                      Ik raad je aan als je iets speciaals wil hebben om bijvoorbeeld air ride eronder te bouwen. In de Opel (kadett) wereld wordt dit nog weinig gedaan.
                      Als je dit zelf samenstelt kun je onder de 700 euro een set bouwen ;)

                      #18033557
                      Sebbe GSI
                        Lid sinds:
                        26 July 2008

                        Zal niet zonder veren gaan rijden gooi er gewoon -80mm+ onder en ligt echt wel laag genoeg want je komt anders toch geen drempel meer over en het is ook nog gevaarlijk ook want je stuitert gewoon van het asvalt af moet je voor stelen dat er een gat in de bocht ziten ga je echt niet houden zonder veren.

                        Zal gewoon voor schoefset of goede veren gaan.

                        #18033558
                        lambo452
                          Lid sinds:
                          7 May 2008

                          ik heb ook NOOIT gezegt dat ik het zou doen.. wilde alleen de consequenties ervan weten.. en ja verlagen gaat gebeuren.. dmv vaste verlaging van 6mm..

                          maar k weet NU de consequenties..

                          wegligging –> beroert
                          schade auto –> kan evt uit elkaat trillen/scheuren..

                          dus weet ik dat ook weer.. ;) thnx

                          #18033559
                          Christian-tsx
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 May 2008

                            is het deze kadett?:

                            http://link.marktplaats.nl/569194304″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            je kunt ook naar een andere verzekering overstappen. heb mijn d kadett gewoon als 2e voertuig in de oldtimer verzekering.

                            #18033560
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              @lambo452 wrote:

                              ik heb ook NOOIT gezegt dat ik het zou doen.. wilde alleen de consequenties ervan weten.. en ja verlagen gaat gebeuren.. dmv vaste verlaging van 6mm..

                              maar k weet NU de consequenties..

                              wegligging –> beroert
                              schade auto –> kan evt uit elkaat trillen/scheuren..

                              dus weet ik dat ook weer.. ;) thnx

                              whahaha vind het wel grappig hoor
                              maar net wat al gepost is zonder veren is no go

                              dan kunnen je schokbrekers der ook wel onder weg
                              want zonder veren doen die ook niets meer

                              enkel kan dat bij een d kadett voor natuurlijk niet

                              maar zonder veren kan alleen maar ff om te kijken hoe laag je kunt/wild gaan
                              maar niet rijden enkel ff neerzetten

                              koop n schroefsetje dan kun je zelf nastellen wat je wild ;) :thumb

                              #18033561
                              RISL
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                24 January 2011

                                M’n neef heeft een Civic een tijd lang zonder veren gereden….die auto begon uiteindelijk gewoon te scheuren op laspunten e.d.
                                En als je er zelf in (mee)reed, werd je zo door elkaar geschud, dat je misselijk op je bestemming aankwam.

                                En inderdaad, wat hierboven staat, er komen wielen los als je door een kuil rijdt of over een drempel….niet echt een aanrader.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.