Vraagje aan de experts…3-puntsgordel monteren

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Vraagje aan de experts…3-puntsgordel monteren

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209412
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Ben bezig met de inbouw van een set 3 puntsgordels.
      Deze gordels zijn voorzien van een oprolmechanisme.

      Nu heb ik de oprolmechanisme zoals op de foto geplaatst.
      Op het punt midden achter de stoel zat dat niet fijn…ivbm dat dat stuk schuin af loopt.

      Hij kan eventueel ook aan de C stijl aan dat ding waar normaal de gordel voor de achterbank aanhangt.

      Op de foto zit ie alleen op dat punt vast.
      Links bij de stoel zit ie nu wel vast op het originele gordelpunt.
      Rechts van de stoel moet ik nog een plaat met moer tegen de tunnel lassen.

      Wat zeggen de experts van deze oplossing?
      Moet wel safe zijn natuurlijk. Zelfs mn ma vroeg of dit wel goed zat :P:P

      #17475298
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Gordels is altijd moeilijk in een hatchback.

        onder in de tunnel nog een bevestigings plaat.

        en de bovenzijde bij voorkeur horizontaal en recht naar achter.
        als je ooit en keer je gordels nodig hebt is het wel fijn dat je recht naar voren gaat.
        maak je nu een klapper wordt je naar links en naar beneden getrokken door de gordel.
        Bevestigen op de C stijl is al iets beter.

        Ik mijn astra zit een kooi heb bewust horizontale buizen in de kooi laten maken.
        in de vorige ( kadett) maakte ik gebruik van een gelaste stabilisator tussen de schokdempers klapper was zo hard dat dat zelf niet meer op zijn plek zat

        Theun

        #17475299
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Ik had mijn gordels eerst ook aan de C stijl, maar als je dan een klapper maakt en je auto zou door een rare reden zo verbuigen dat je gordel strakker komt te staan, dan ben je niet blij :mad:

          Dus ik heb de originele gordels weer gemonteerd.

          Ik denk dat je het meest veilig de gordels die je op de foto laat zien recht naar achter kunt monteren en dan bij voorkeur niet achter achteras ophang punten, i.v.m. de kreukel zone.

          Misschien kun je iets mooi erin lassen ( aan de bodem ? ) ?

          #17475300
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Okee,
            ik wou zon ding in/aan de tunnelbak lassen

            Dan verplaats ik de rol toch maar naar de C-stijl. Dan loopt ie achter de stoel een beetje naar links omhoog naar de c-stijl.

            Ik zit dan wel ff te kijken wat ik met de rolkooi ga doen. Wou er een kopen die langs de c-stijl loopt.

            #17475301
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              origineel gepost door freek corsa
              Ik had mijn gordels eerst ook aan de C stijl, maar als je dan een klapper maakt en je auto zou door een rare reden zo verbuigen dat je gordel strakker komt te staan, dan ben je niet blij :mad:

              Dus ik heb de originele gordels weer gemonteerd.

              Ik denk dat je het meest veilig de gordels die je op de foto laat zien recht naar achter kunt monteren en dan bij voorkeur niet achter achteras ophang punten, i.v.m. de kreukel zone.

              Misschien kun je iets mooi erin lassen ( aan de bodem ? ) ?

              Daar zeg je wel wat over de c-stijl…
              Stel de stijl buigt naar binnen…staat je gordel weer slap;)

              Hoewel je ze daar wel veel ziet.
              Mischien dat een rolkooi dan een hoop scheelt..

              #17475302
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                met de veiligheid doe je er wel verstandig aan een kooi te nemen.

                Maar ja ik wil geen gewicht erbij hebben, daarom rij ik nu nog zonder.

                #17475303
                LetXe
                  Lid sinds:
                  3 February 2006

                  laat dan een buis in de rolkooi zetten waar je de gordel’s aan bevestigt, zodat ze precies recht naar achter lopen :O

                  #17475304
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ik zou hem zelf als ik jouw was iig zolang aan de c stijl monteren.
                    das al een stuk beter als nu…

                    #17475305
                    Jambon
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 October 2007

                      Ff auwe koeie uit de sloot… (ja nachtdienst hè…)

                      Als je de gordels eens bevestigd aan je veerpootbrug? (deze eventueel vervangen door een van staal en vast lassen aan veerpoten)

                      Of is dat not-done (heb d’r ook de ballen verstand van… :P)

                      #17475306
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        wordt wel vaker gedaan.
                        Bij sommige regelementen is het zelfs verplicht om je gordel om een horizontaal balk / stang te monteren.. EN dan niet alleen bouten maar er ook een keer erom heen draaien zodat de kracht beter verdeelt wordt..

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.