Vraag ventilatie.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vraag ventilatie.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257418
    Matglas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 February 2013

      De ventilatie, en dan de meest rechter imiteert een vogel.
      Ik vermoed een fan die aanloopt of zo. Als de ventilatie harder gezet word gaat het weg.
      Hoe zit dat? Is er één fan of zit er achter elk ventilatierooster een fan?
      En is daar een beetje fatsoenlijk bij te komen?

      #18138149
      Lemmens
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2005

        Normaal zit er één centrale fan motor. Kijk maar eens even in het rooster of er ergens een baaldje zit. Die dingen komen daar vaak terecht zonder dat je er erg in hebt en verzorgen dan een bijzonder irritant fluitconcert waarbij applaus geen effect heeft op het beëindigen van de ‘muziek’. ;)

        Oplossing: betreffende rooster eruit halen, kijken of de boosdoener zichtbaar is en te verwijderen valt. Anders: alle ventilatiegaten dicht op die ene na (rooster eruit laten) en ventilatie vol open zetten. Dan komt het object je vanzelf tegenmoet. ;)

        Oorzaak kàn een oud, kapot interieurfilter zijn. Dan wil er nog wel eens een blaadje naar binnen glippen.

        #18138150
        evertfisherman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 December 2009

          Kachelmotor zit inderdaad rechts. Daar komt dat gepiep vandaan.
          Er is een howto hoe je dat kunt oplossen d.m.v. smeren van de as van de kachelmotor.

          #18138151
          Matglas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 February 2013

            Ah kijk eens aan. daar kan ik wat mee.
            How too eens bekijken.

            Oh ha das een eitje dus.

            Hmm waar zit het pollenfilter trouwens? Zal ik eens vervangen. Is toch wel fijn met hooikoorts.

            #18138152
            evertfisherman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 December 2009

              Die zit bij je ruitenwissers:
              http://www.opelvectra.info/home/cvecifilt.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18138153
              Matglas
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 February 2013

                Haha dankjewel. :D

                #18138154
                RuudGTS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2010

                  Idd. Dat piepen is zoals gezegd de kachelmotor.

                  Had hetzelfde probleem bij mijn GTS (vooral bij koud weer) en heb het vandaag verholpen.
                  Niet zoals in de 1e HOW-TO staat, maar heb alles gedemonteerd en het motortje uit de behuizing gehaald.
                  Zodoende spray je niet het hele ding onder, maar kun je alleen het asje sprayen.

                  Heb een 2e versie bij de 1e HOW-TO over dit onderwerp geplaatst.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.