Vraag sigaretten aansteker achter Zafira A

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Vraag sigaretten aansteker achter Zafira A

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    JayJay
    Deelnemer

Dag kenners,

Ik heb 2 vragen. Ik wil een sigaretten stopcontact achterin bouwen, zoals die ook standaard in de elegance uitvoering zit. Vraag 1) Hoeveel Ampere (of Watt) kan er over de draad, welke achter het gat zit, waar de stopcontact aan moet? 2) Ik wil constante spanning aan het stopcontact. Normaal gaat dit over een relais via het contactslot aangestuurd. Zit daar een klempunt 30 (B+) en 15 op? Deze wil ik dan doorverbinden met een 10A (Verwacht dit) zekering ertussen. Kan dit zo of schakel ik meer in dan alleen dat stopcontact?

liviu2004
      Deelnemer

1. 24oW met oem draad. 20A zekering.

2. klem 30 met een relay.

accesory socket

JayJay
        Deelnemer

Hi Liviu2004.

We will do this in English, because I know you have better knowledge in that, HiHi.

What I want is a permanent power source and not the original way. Sometimes it’s more convenient to have constant 12V on it. With a switch and a relay at the back I can off it, whenever I like :happy02: China is full of these crap!

Can you tell me where I can locate the X1. I know it must be in the front. I guess it’s a big connector. In the spring I need to measure on the wire’s of the airbag. There’s a communication error with the right door sensor. The X1 is part of it.

Can you help me with Diagrams of the Zafira A 2004-2005? There will be a lot of checking and improvements for me to make in the spring….

:good-job: Thanks mate!

liviu2004
          Deelnemer

Indeed, X1 seems to be at the firewall. Difficult to reach. For oem diagrams look for tis2000 116.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.