Vraag over RDS Synchronisatie en Bringgo navigatiesysteem

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraag over RDS Synchronisatie en Bringgo navigatiesysteem

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276081
    eerste-opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2010

      Sinds een half jaar rijd ik een nieuwe Opel Corsa. Echter heb ik bij het ingaan van de wintertijd eind oktober en bij het ingaan van de zomertijd vorige week wat problemen met de klok die ik niet begrijp. Wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
      Daarnaast heb ik het BringGo navigatiesysteem ‘Premium Navigatie met verkeersinformatie en kaartupdates’ voor 3 jaar. De verkeersinformatie begrijp ik echter nog niet helemaal. Ook hier weer, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
      Om maar eens met de klok te beginnen.

      1. Bij tijd- en datuminstellingen via het hoofdmenu en dan ‘Instellingen’ staat ‘RDS-synchronisatie’ waar een schuifje staat ‘aan’ en een schuifje ‘uit’. Als je dan op ‘Aan’ klikt dan zegt het systeem dat je even moet wachten, maar dan blijft die op de zomertijd staan.
      Echter heeft hij 1 ritje (redelijk) goed gestaan. In verband met pasen heb ik de auto na zaterdagavond 26-03-2016 (wintertijd) niet meer gebruikt. Op dinsdag 29-03-2016 (inmiddels allang zomertijd) had ik de auto weer nodig voor woon/werkverkeer. In de ochtend stond de auto (zoals eigenlijk altijd) op Radio 538 via DAB+ en bleef hij de wintertijd aanhouden. Bij het werk/woonverkeer in de avond schakelde ik de radio (zoals eigenlijk altijd) naar Radio 10 op DAB+ en al vrij vlot zag ik dat hij zich had aangepast naar de zomertijd.
      Echter op woensdag 30-03-2016 schakelde hij zich weer terug naar de wintertijd toen de radio naar 538 via DAB+ ging.
      Overigens loopt de klok altijd een 5 a 10 minuten voor.
      Is het beter om RDS-synchronisatie uit te zetten zodat hij wel op de minuut gelijk loopt en geen problemen met het aanpassen van zomer- naar wintertijd heeft of zijn er ook nog andere oplossingen voor? Gevolg is dat je handmatig de zomer- en wintertijd moet aanpassen en eigenlijk zou dat mijns inziens bij een auto anno 2015 niet moeten kunnen.

      2. Ik heb ervoor gekozen om BringGo toch aan te schaffen ondanks dat niet iedereen er lovend over is. Na een proefversie van een maand heb ik de gok toch genomen en gekozen voor ‘Premium Navigatie met verkeersinformatie en kaartupdates’. Echter vraag ik me af of ik ook verkeersinformatie (door middel van symbolen o.i.d.) doorkrijg als geen adres ingeef voor de navigatie, maar wel het kaartje aan zet, dus zoals hieronder op de foto te zien is (Geen route)?
      Of moet ik dan het ‘I’ tekentje links aanklikken? Of op de app op de telefoon via ‘Instellingen’ (tandwieltje rechtsboven) ‘Verkeersinst’. ‘Gebruik Verkeersgegevens’ aanzetten (staat nu uit)?

      Of moet zoals eerder gevraagd dit ‘I’tje aangeklikt worden (zie rode cirkel)?

      Zeker ’s ochtends bij het woon/werkverkeer is het prettig om tijdig te weten of het verderop vast staat zodat je een afslag of misschien meerdere afslagen eerder kan pakken en dan binnendoor verder om zo nog enigszins op tijd op het werk te komen.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.