vraag over powerbox

Forumindex Forums Modellen Corsa vraag over powerbox

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233320
    corsageak
      Lid sinds:
      28 October 2009

      hallo,

      ik had een vraag, heb al is vaker gezocht naar powerboxen, maar kan ze alleen vinden voor de 16V blokjes. ik zelf heb een C14SE.. nu zat ik is te denken om er professories een powerbox op te planten, kan dat bijvoorbeeld door een inlaat spruitstuk te kopen en daar flenzen op te lassen, waar dan de powerbox weer op komt?. of zijn er andere mogenlijkheden?

      hoor graag jullie sugesties ed.

      greetz
      corsageak

      #17824194
      yorick
        Lid sinds:
        30 March 2009

        ik denk dat een ander blok een beter alternatief is

        heb ze ook nooit tegen gekomen ik denk omdat die powerboxen vooral op hoge toeren effectief zijn en bij 8v blokken ligt het top van van vermogen veel lager en dus die boxen weinig effect zullen hebben.

        #17824195
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          die 14se hebben al een inlaat wat lijkt op een powerbox.
          Dus ik weet niet wat je denkt er meer uit te kunnen halen????

          De powerbox is namelijk gebasereerd op het spruitstuk van de 8v multipoint injectie motoren c14se / c16se / c16sei etc etc etc…
          Leg ze maar eens naast elkaar.

          :)

          #17824196
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Daarvoor zijn de C14/16 Se blokken ook natuurlijk al een stuk sneller dan een normale 8 kleppert! maar idd, de inlaat lijkt al heftig op een powerbox bij mijn c14Se en c16Sei!

            #17824197
            corsageak
              Lid sinds:
              28 October 2009

              @yorick, ja maar als de 8kleppers alleen laag in de toeren effectief zijn, (wat ik overgerens ook goed merk) is het opzich nog niet zo’n gek idee om dmv een powerbox m ook in de hogere toeren effectief te maken:p


              @corsaboy
              , dus bijwijzen van heb ik eigenlijk al een inlaat wat ongeveer hetzelfde is als een powerbox?


              @richard
              , ja ik merk het ook bij die van mij, me blokje is altijd lekker aggressief. en daar ben ik zeker blij mee..

              alleen wil ik er net ff wat meer power uit halen:)

              greetz
              corsageak

              #17824198
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                tja small block motoren moet je echt gaan voorzien van vuldruk als je er leuk vermogen + koppel uit wilt halen.
                Wat je zou kunnen doen is een andere nokkenas monteren en een goed uitlaatsysteem.

                Maar daar houdt het wel een beetje bij op.
                Of ombouwen naar c16se.. dan ga je er 200cc op voorruit.

                is met een administratieve wijziging ook zo omgezet bij de RDW
                Geen keuring voor nodig..

                #17824199
                corsageak
                  Lid sinds:
                  28 October 2009

                  oke dan, ik heb ook wel is gehoord dat het wat zou helpen als je de luchtinlaat grof zou schuren van binnen. dat je dan een betere druk ofzo zal opbouwen oid? of zat dat anders? en welke nokkenas raden jullie mij aan? en ook dan gelijk met verstelbare poulie? of niet..

                  greetz
                  corsageak

                  #17824200
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    aan de luchtinlaat zou ik nix doen.
                    Is orgineel voldoende voor deze motoren.

                    Maar wil je echt geld in deze motor steken.
                    Een 1.6 geeft je meteen 20 pk meer.

                    En is net zo duur als een nieuwe nokkenas en vertslebare poelie.

                    Zou zelf kijken dan naar of een 1.6 8v met andere nokkenas en goed uitlaatssysteem
                    of een 1.6 16v met powerbox…

                    Wat is je budget en wil je bereiken

                    #17824201
                    corsageak
                      Lid sinds:
                      28 October 2009

                      ik wil de C14SE wel houden in me auto, ook omdat ik grotendeels van de history weet van het blok, en de auto.. en het gewoon een heel betrouwbaar blok is, hij heeft me tot nu toe nog nooit laten staan ook niet met tempraturen van -16 tot -20

                      maar aangezien het blok nu bijna 228.xxx op de teller heeft staan ga ik m misschien van de zomer reviseren.. dan gaat het blok toch uit de auto voor het overspuiten van de corsa, en kan ik mooi alle pakkingen vervangen de kleppen, nokkenas, en ga zo maar door.. t gaat wel ff wat geld kosten dat weet ik. maar k ga zoveel mogenlijk zelf proberen te doen..

                      er moet ook weer geen duizenden euros tegenaan gaan omdat ik ook nog flink aan het sparen ben voor een huisje enzo.. dus vandaar..

                      greetz

                      #17824202
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        maar dan kun je toch beter als je gaat reviseren het blok opboren naar 1.6.
                        Die zuigers en drijfstangen zijn wel te vinden.

                        Boren en honen kost niet de hele wereld.
                        je moet normaal toch honen en nieuwe zuigerveren en olieschrapers en lagerschalen voor je drijfstangen monteren.
                        Of je dat nou doet voor 1.4 zuigers of 1.6..

                        De krukas is hetzelfde dus no worries..

                        #17824203
                        corsageak
                          Lid sinds:
                          28 October 2009

                          danke u zeer voor de tip:thumbup
                          heb je misschien ook nog een adresje of een site waar je dat kan laten doen dat opboren enzo?

                          greetz

                          #17824204
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            tja, ik doe alles bij OMR in Hengelo (ov)
                            http://www.motorenrevisie.com/

                            Dit zijn heren die weten waar ze mee bezig zijn.
                            Zullen niet snel met je beginnen over tuning aangezien ze niet de hele dag vragen hoeven te beantwoorden daarover.
                            Maar als je ze beter leert kennen weten ze er stiekem er veel van af.

                            En bouwen een motor echt naar wens van de klant, waarin zij de advieserende rol spelen.
                            Fijn bedrijf, ik zweer erbij :D

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.