Vraag over keuringsrapport

Forumindex Forums Modellen Corsa Vraag over keuringsrapport

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241380
    eerste-opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2010

      Voor een half jaartje terug is mijn auto APK gekeurd. Toen ook voor het laatst hier actief geweest helaas, maar druk druk druk.
      Nou zat ik van de week op een andere autosite en daar kwam ik het verschil tegen tussen AC en RA onder gebreken (adviespunten). Er staan een stuk of 6 dingen waarvan 1 reparatieadviespunt. Om precies te zijn is dit ‘het airbag- en/of gordelspansysteem functioneert niet naar behoren’. Je zou zeggen dat een auto daarop afgekeurd wordt, maar niets is minder waar zoals hieronder in de link te zien is.

      http://www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=245″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Overigens is het zo dat bij alle 6 de punten er een soort boomblaadje voor staat, zonder dat er iets ingekleurd is. Dat wil ook nog wel eens verschillen is het niet?
      Toen ik de auto na de APK bij de universeel dealer hier ging ophalen werd er letterlijk gezegd er was niets bijzonders mee aan de hand. Ze hebben mij ook helemaal niet gebeld om dingen te overleggen ofzo wat ze normaal toch wel netjes doen. Dat weet ik uit ervaring van mijn ouders.

      Wat nu eigenlijk mijn vraag is is een reparatieadviespunt wat niet ingekleurd is, moet je dat serieus nemen? Natuurlijk moet een airbag- en gordelspansysteem naar behoren functioneren maar ik mag toch aannemen dat als het echt te bont wordt dat ze hem afkeuren of niet?

      EDIT: Dit bericht is niet zoals hier staat geplaatst op 12 september 2011 om 08.47u pm maar om 09.47 pm (21.47u om precies te zijn)/

      #17918956
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Dat zijn standaardpunten die alvast als multiple choice vraag op een APK keuringsraport staan.
        Net als op je examen. Kleur je het vakje niet in, dan is dat niet het antwoord.
        Op je APK keuring is dat dus net zo. Niet ingekleurd: geen problemen mee.

        Wat de tijd betreft: het forum kent blijkbaar geen automatische zomer/wintertijd of staat ingesteld op de verkeerde tijdzone (in dit geval zou het dan GMT, aka Greenwich Mean Time, “London, Engeland” zijn)

        Niet lullig bedoeld, maar zo zal het absoluut klinken… want ik zou me knap stom voelen als ik niet begreep wat multiple choice is en het niet kon herkennen. Zou me dan serieus gaan afvragen hoe ik in vredesnaam de middelbare school heb voltooid…
        :jerry
        Heb zo geen keuringsrapport in m’n broekzak zitten, maar volgens mij staat het er zelfs bij vermeld…

        #17918957
        eerste-opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2010

          Natuurlijk weet ik wat multiple choice is. Anders had ik de middelbare school inderdaad niet af kunnen maken. Elders op het keuringsrapport staat wel ingekleurd dat ze niet op een steekproef hebben hoeven wachten en dat het resultaat van de keuring is dat hij goedgekeurd is.

          Het vreemde vind ik persoonlijk echter dat er bij een vraag bij is gekomen. Op het vorige keuringsrapport (van 2009 als ik me niet vergis, 2010 wel boekje ingevuld maar nooit keuringsrapport gezien, maar goed dat hoeft ook niet want toen kocht ik de auto waardoor het bij de aflevering zat) staan de 5 adviespunten (band, schokdemper met lekkage, roestschade aanwezig, een stuur- of fuseekogel aanwezig met een slijtagespeling van kleinder of gelijk aan 1,0 mm. en zichtbare mechanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage. Allemaal zijn ze ook in dit geval niet ingekleurd.
          Echter stond toen het reparatieadviespunt zoals in de eerste post benoemd van de airbag- en/of gordelspansysteem er nog niet. Die hebben ze toen dus ook niet kunnen inkleuren mocht er wat mis mee zijn geweest toen.

          #17918958
          otdh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2010

            dat klopt, aangezien gordel/airbagsysteem vroeger gewoon afkeur was, maar tegenwoordig is dat een reparatieadvies punt…

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.