Vraag over importeren

Forumindex Forums Overige APK & RDW Vraag over importeren

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207025
    Aerow
      Lid sinds:
      8 October 2006

      Hallo

      ik wist niet precies waar ik het neer moet zetten dus doe ik het hier maar.
      ik ben aan het kijken om een auto te importeren uit Australië.
      maar nu is mijn vraag hoe het precies in zijn werk gaat om deze hier op kenteken te krijgen. ik weet dat je 10% invoerrechten moet betalen en 19% btw. en BPM, maar omdat het om een oldtimer gaat vervalt deze als ik me niet vergis. maar hoe gaat het dan verder als hij gerestaureerd is. ik heb op de site van de rdw gekeken maar kon niet helemaal duidelijk vinden hoe en wat. ik las net een ander topic over herkeuren bij een motorswap maar is dit hetzelfde als wat ik moet doen in verband een typegoedkeuring eventueel. volgens mij moet hij dan gekeurd worden op type en dergelijke omdat dit model waarschijnlijk nooit in nederland op kenteken is geweest. nu zag ik ergens iets staan van keuren en weggedragtest. en geluidtest en dergelijke, maar ik vond het niet erg duidelijk wat nu precies wel moet en wat niet. Iemand enig idee hoe dit verder precies in zun werk gaat. het gaat een auto van bouwjaar 73/ 76. en maakt het verder iets uit dat het stuur aan de andere kant zit?

      bvd. groet

      #17401869
      Aerow
        Lid sinds:
        8 October 2006

        Niemand ?

        #17401870
        henkjan_80
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2006

          Als ik jou was zou ik even een mailtje naar de rdw sturen en het verhaal even uitleggen. Daar kunnen ze je vraag wel beantwoorden.
          Ik weet ook niet welke auto je wilt importeren maar ik zou wel rekening houden met de verlichting. Omdat ze in Australie links rijden is het lichtbeeld van de koplampen ook net andersom als hier. Dat is niet toegestaan. Als je dus een auto koopt die alleen daarginder maar rijd heb je een probleem

          Succes!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.