vraag mbt remschijven zafira A opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen vraag mbt remschijven zafira A opc

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251640
    Dikkeminne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011

      hoi liefhebbers

      ik wil graag nieuwe remmerij (voor) plus blokken aanschaffen. blokken ben ik al uit, worden de ferodo’s ds2500. die heb ik nu ook al en bevallen meer dan prima.

      de vraag is mbt schijven:

      passen schijven astra H opc op een zafira A opc ? of loopt ie dan tegen de remklauw aan. weet dat de astra h 321mm schijven heeft en de zafira 308mm.

      kep 17″ onder de zafira liggen.

      ps keuze voor standaardschijven is al gemaakt. Zimmerman teveel negatieve verhalen over gehoord op duitse zafira forums, en brembo vind ik te overdreven voor normaal gebruik. EBC is mij slecht bevallen.

      ik hoor graag van jullie en/of misschien heeft iemand van jullie dit al onder de zafira a opc.

      #18059690
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Schijven passen niet.

        Gewoon compleet vxr setje monteren, remt ook 10x beter.

        #18059691
        Dikkeminne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 April 2011

          @baas

          bedankt voor je reply. heb je misschien een linkje voor mij waar die vxr remmerij te verkrijgen is?

          #18059692
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            kijk ff op vxr forum / ebay uk etc

            #18059693
            Blue-Dragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 July 2006

              Of kijk is hier op deze site: http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18059694
              Rickyyy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 June 2012

                Wat is het verschil tussen de opc en vxr remmen eigenlijk? Ik dacht dat deze het zelfde zijn…

                #18059695
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  @Rickyyy wrote:

                  Wat is het verschil tussen de opc en vxr remmen eigenlijk? Ik dacht dat deze het zelfde zijn…

                  het verschil is meer tussen de A en de B zafira opc, niet zo zeer vxr en opc

                  #18059696
                  Rickyyy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 June 2012

                    Ja dat dacht ik ook. Maar omdat er geadviseerd is een vxr setje te nemen dacht ik dat!

                    #18059697
                    dion87
                      Lid sinds:
                      22 August 2011

                      daar hangt volgens mij een flink prijskaartje aan hoor..

                      #18059698
                      Dikkeminne
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 April 2011

                        Past idd niet. Moeten er nieuwe remklauwen omheen. Verschil is nauwelijks te merken volgens de dealer. Dat neem ik dan maar aan aangezien de verschillen minim zijn.
                        Nu maar de standaard schijven eromheen met ferodo blokken. Remt eigenlijk ook prima.
                        Nu nog de klauwen blauw maken

                        #18059699
                        tijgetje57
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2004

                          verschil is echt wel te merken, je gaat van 308 naar 322 en de dikte van de schijven is anders. Wat geadviseerd wordt is dan ook om de achterzijde aan te pakken anders heb je best kans dat het te hard remt voor. Maar harder stoppen doet het zeker.

                          En als je nu toch al onderweg bent voor nieuwe remmen zou ik zeker eens zoeken om die overstap te maken. tevens zijn de klauwen van het nieuwe type al in kleur gemaakt.

                          http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=vxr+brakes&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18059700
                          Baas J.
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2008

                            Verschil is duidelijk te merken, heb ze voor en achter. Ik ben nl een keer terug gegaan, van 322 naar 308 terug. Nou dan weet je het wel hoor..lijkt t alsof je auto niet meer goed remt.

                            #18059701
                            Dikkeminne
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 April 2011

                              hee allemaal

                              bedankt voor jullie antwoorden en wijze tips.
                              conversie naar zafira B remmerij werd me te prijzig.

                              heb nu brembo schijven met ds 2500 blokken en moet zeggen dat remt best. schijven plus blokken waren € 229 op ebay, niet gek zeg maar

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.