Voorzorg ombouw 1.2n naar 2.0S

Forumindex Forums Modellen Ascona Voorzorg ombouw 1.2n naar 2.0S

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262975
    gafif
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 November 2013

      Hallo,

      Ik heb een ander blok gekocht voor in mijn ascona A. Namelijk een 2.0S blok + 5 bak en een achteras van een ascona a 1.9. De verkoper geeft me veel en goed advies daar ligt het niet aan echter is zijn kennis erg hoog op het gebied van Kadettjes en iets minder van de ascona.

      Nu ben ik me het volgende aan het voorbereiden. Het blok, achteras en 5 bak zijn geregeld. Alleen zoeken we nog precies de juiste aandrijfas… In de kofferbak vond ik nog een aantal aandrijfassen maar ik weet de juiste maat niet.

      Ik lees hier op het forum verschillende dingen zoals de aandrijf as van een manta B automaat, deze zou 67cm zijn, is dit wat ik nodig heb? en waar is zoiets nog te vinden?

      Of kan ik mijn assen (ene van 61cm de andere van ergens rond 80cm (uit mijn hoofd) beter laten inkorten en dan de koppeling van de korte as erop laten zetten? is dit een betere optie?

      Ik hoor graag jullie meningen! Ik ben een beginner op het gebied van Opel en motorombouw dus vergeef me als ik soms verkeerde woorden gebruik in mijn vraagstelling :)

      #18203681
      gafif
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2013

        Niemand een idee?

        #18203682
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          kijk eens op het sub forum motoren en dan cih

          daar vind je vast antwoord op al je vragen

          #18203683
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            inkorten / opmaat laten maken van een tussenas die je al hebt

            kan prima maar brengt de nodige kostten met zich mee
            volgens mij tegenwoordig al iets van rond de 120 euro
            (moet ook gebalanceerd worden)

            tjah de juiste tussenas vinden is al een zoektocht en ook die worden schaarser dus duurder ;)

            #18203680
            gafif
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 November 2013

              @louwe 16 klepper wrote:

              inkorten / opmaat laten maken van een tussenas die je al hebt

              kan prima maar brengt de nodige kostten met zich mee
              volgens mij tegenwoordig al iets van rond de 120 euro
              (moet ook gebalanceerd worden)

              tjah de juiste tussenas vinden is al een zoektocht en ook die worden schaarser dus duurder ;)

              Haha dat laatste denk ik ook.. alleen welke maat moet ik nodig gaan hebben… of toch maar gaan bouwen en dan opmeten?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.