Voorstellen + Vraagje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voorstellen + Vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232088
    kacamaster
      Lid sinds:
      29 December 2010

      Hallo allemaal,

      Ben al een tijdje lid van deze forum en veel dingen gelezen maar vandaag is het dan eindelijk zover, mijn eerst bericht:angel

      Zal me even voorstellen. Ben sinds 2.5 jaar de trotse eigenaar van een Vectra B2 sport edition 1.6 16v(XEL) uit 99. Heb er nooit echte problemen mee gehad(Behalve standaard dingen(Slijtage)) tot een 5 weken geleden. Mijn auto liep ineens op 3 cilinders bij koude motor. Wanneer motor warm was liep die stukken beter maar niet perfect. Had hrm naar de garage gebracht en zij constateerden dat het volgende aan de hand was:

      – kapotte bobine
      – lekke koppaking
      – Kop minimaal krom
      – Eerste cilinder geen compressie
      – 1e cilinderwand onderblok beetje eivormig

      Ze zeiden dat er een motorrevisie gedaan moest worden waar ik mee accoord ging en een goede prijs afgesproken.

      Toen begon alle ellende pas. Motor is 4x uit elkaar geweest en steeds weer liep die niet goed(Stotterend). Compressieverlies in 1e cilinder. Cilinders waren uitgehoond door revisiebedrijf, kop gevlakt. klepstoters nieuw en ingeslepen. en weet ik veel wat nog meer. Uiteindelijk toch maar cilinderkop weer teruggebracht naar revisiebedrijf en laten testen. Hieruit bleek dat de klepgeleiders krom waren en dat ze het konden reviseren maar flink wat zou kosten.
      De garage adviseerde mij een nieuwe blok te halen en die te monteren. Weer nieuwe prijsafspraak gemaakt(ik zou nieuwe blok halen en zij zouden hem gratis monteren):D.

      Heb uiteindelijk een blok gevonden met 76.000 kilometers uit een schade auto met kilometergarantie en blokgarantie. Na flink onderhandelen blok gekocht voor €750.

      Na demonteren oude motor gezien dat koppelingsplaten ook aan vervanging toe waren dus ook gelijk een nieuwe set laten monteren.

      Een vriend van me werkt overigens bij de Opel Dealer en zei dat ik mijn kapotte bobine niet imitatie moest halen maar een originele. ik dacht dat hij dat zei om me er een aan te smeren:P dus toch niet geluisterd en via internet een nieuwe gevonden bij Duparts voor €109(Dealerprijs is ong.€260).

      Afgelopen weekend is de nieuwe blok gekomen en zijn ze gelijk aan de slag gegaan en kreeg maandagochtend een telefoontje dat mijn auto klaarwas. Ik gelijk na me werk naar de garage gegaan om me auto op te halen. Toen hij stationair liep hij zo rustig en was er niks aan de hand. Toen ik wegreed begon hij te stotteren en in te houden(dacht dat het kwam omdat er bijna helemaal geen benzine meer inzat(lampje knipperde) Eenmaal op de snelweg naar huis toch maar de garage gebeld. Kreeg te horen dat ik volgende ochtend terug moest komen en dat er zo te horen een vacuumslang ofzo niet goed zat.

      Ik dus volgendeochtend terug en ze gingen er gelijk naar kijken. aangezien ik moest werken kreeg ik weer een leenauto mee. Na een paar uur kreeg ik telefoontje dat het probleem opgelost was en ik hem weer mocht ophalen.

      Probleem was dus de immitatie bobine. Nieuwe gehaald en hij loopt zoals hij nooit te voren gelopen had. Hij rijd en schakeld echt als een nieuwe auto en ben er heel blij mee. heeft me wel een hoop geld gekost maar nu ik er in rijd doe ik dat toch met plezier.

      Heb nu ook nieuwe koplampen besteld van Ebay maar er zit geen stelmotor op. Nu heb ik te horen gekregen dat ik mijn oude stelmotor kan monteren op de nieuwe koplamp. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de oude kan demonteren en monteren op de nieuwe koplampen. Misschien iemand foto’s ervan. En hoe kan ik het beste de nieuwe koplampen dichtkitten op welke punten(misschien iemand daar ook foto’s van)?

      Jullie zouden me heel erg helpen met jullie reactie’s.





      #17809767
      rooiepeet
        Lid sinds:
        23 November 2009

        welkom hier, kacamaster?
        dat is een heel verhaal en dat is allemaal rot gelopen voor je. als ik het zo lees vind ik het eigenlijk ook wel een beetje raar dat je in een keer zoveel dingen aan de hand heb, maar goed je kan het nu achter je laten.
        succes verder met je wagen en met je koplampen, ik weet daar niks over te zeggen maar dat komt vanzelf wel.

        groeten Peter

        #17809768
        kacamaster
          Lid sinds:
          29 December 2010

          Hallo rooiepeet,

          bedankt voor je reactie. Ik heb denk ik een hele lange tijd met problemen rondgereden zonder het te weten en in die tijd hebben de problemen zich opgestapeld. Het is inderdaad veel allemaal.

          #17809769
          Silverspeed
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 June 2009

            Welkom hier en hoop dat je nu heel wat probleemloze kilometers kunt gaan maken. Heb je toevallig wat :kewlpics voor ons van je auto?

            #17809770
            kacamaster
              Lid sinds:
              29 December 2010

              Foto’s komen zo snel mogelijk probeer ze er morgen op te zetten, misschien vanavond zelfs nog :cool:

              #17809771
              Edwin1104
                Lid sinds:
                1 November 2010

                Welkom hier en succes met de auto nu,

                #17809772
                bastiaan1981
                  Lid sinds:
                  29 August 2006

                  welkom hier, enne ik hoop dat je nu heel veel probleem lose km mag maken

                  #17809773
                  kacamaster
                    Lid sinds:
                    29 December 2010

                    Kan niemand mij iets over de koplampen vertellen?

                    #17809774
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      oh die zitten er gewoon in geklikt (als je Halogeen koplampen bedoelt)
                      dat is de moeite niet om daar foto’s van te maken.

                      Maar je hebt toch geen Engelse koplampen besteld he (just checking)?

                      Je hebt ook nog originele Xenon lampen (met lens) daar zit de stelmotor van Intern en kun je er niks mee doen.

                      oh en welkom hier overigens ;)

                      #17809775
                      kacamaster
                        Lid sinds:
                        29 December 2010

                        Nee het zijn Angeleyes koplampen met een led strip uit Duitsland. Heb ze nog niet eerder gezien en waren ook alleen daar te koop.

                        #17809776
                        kacamaster
                          Lid sinds:
                          29 December 2010

                          kan niemand mij zeggen waar ik het beste de koplampen kan dichtkitten???

                          #17809777
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            als je die bedoelt, ben je niet meer origineel ;)

                            #17809778
                            kacamaster
                              Lid sinds:
                              29 December 2010

                              Nee die bedoel ik niet :afro

                              #17809779
                              sw_reijnders
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 October 2005

                                dan vraagt dat om een foto :angel

                                ik zou gewoon met lekkere taaie Polymax kit de rand tussen doorzichtig en zwart kuststof even goed afkitten en insmeren.

                                #17809780
                                Henk042
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 June 2008

                                  Wat een verhaal!! Welkom hier, en nu maar
                                  hopen dat alles een hele poos goed mag blijven gaan.
                                  Als je die koplampen in huis hebt, wijst het zich
                                  eigenlijk vanzelf waar je het beste wat kit aan kan brengen.
                                  Zo’n stelmotor kun je een kwartslag draaien, en dan iets
                                  oplichten en er uit halen. Wel met beleid, en even goed kijken.

                                  #17809781
                                  kacamaster
                                    Lid sinds:
                                    29 December 2010

                                    De foto’s zijn geplaatst. Is wel een hele klus zeg…

                                    #17809782
                                    rooiepeet
                                      Lid sinds:
                                      23 November 2009

                                      nou die ziet er wel strak uit hoor, en die pijpjes staan goed, zelf eronder gemaakt?
                                      ja ik vin dhet ook altijd wel wat werk maar je gaat als je het vaker doet vanzelf wat sneller doen.

                                      #17809783
                                      kacamaster
                                        Lid sinds:
                                        29 December 2010

                                        Bedankt dat je hem mooi vind, maar ben nog lang niet klaar. Heb nog een paar ideeen die ik wil uitvoeren zoals

                                        -koplampen erop zetten
                                        -dak en spiegels in carbon
                                        -in het voorjaar nieuwe dikke 18inch velgen eronder
                                        -achterraam blinderen


                                        @rooiepeet
                                        : Uitlaat is inderdaad custom made met een mooie zuivere geluid(Geen herrie)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.