Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Voorstellen + Vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 16:29 #17232088
Hallo allemaal,
Ben al een tijdje lid van deze forum en veel dingen gelezen maar vandaag is het dan eindelijk zover, mijn eerst bericht:angel
Zal me even voorstellen. Ben sinds 2.5 jaar de trotse eigenaar van een Vectra B2 sport edition 1.6 16v(XEL) uit 99. Heb er nooit echte problemen mee gehad(Behalve standaard dingen(Slijtage)) tot een 5 weken geleden. Mijn auto liep ineens op 3 cilinders bij koude motor. Wanneer motor warm was liep die stukken beter maar niet perfect. Had hrm naar de garage gebracht en zij constateerden dat het volgende aan de hand was:
– kapotte bobine
– lekke koppaking
– Kop minimaal krom
– Eerste cilinder geen compressie
– 1e cilinderwand onderblok beetje eivormigZe zeiden dat er een motorrevisie gedaan moest worden waar ik mee accoord ging en een goede prijs afgesproken.
Toen begon alle ellende pas. Motor is 4x uit elkaar geweest en steeds weer liep die niet goed(Stotterend). Compressieverlies in 1e cilinder. Cilinders waren uitgehoond door revisiebedrijf, kop gevlakt. klepstoters nieuw en ingeslepen. en weet ik veel wat nog meer. Uiteindelijk toch maar cilinderkop weer teruggebracht naar revisiebedrijf en laten testen. Hieruit bleek dat de klepgeleiders krom waren en dat ze het konden reviseren maar flink wat zou kosten.
De garage adviseerde mij een nieuwe blok te halen en die te monteren. Weer nieuwe prijsafspraak gemaakt(ik zou nieuwe blok halen en zij zouden hem gratis monteren):D.Heb uiteindelijk een blok gevonden met 76.000 kilometers uit een schade auto met kilometergarantie en blokgarantie. Na flink onderhandelen blok gekocht voor €750.
Na demonteren oude motor gezien dat koppelingsplaten ook aan vervanging toe waren dus ook gelijk een nieuwe set laten monteren.
Een vriend van me werkt overigens bij de Opel Dealer en zei dat ik mijn kapotte bobine niet imitatie moest halen maar een originele. ik dacht dat hij dat zei om me er een aan te smeren:P dus toch niet geluisterd en via internet een nieuwe gevonden bij Duparts voor €109(Dealerprijs is ong.€260).
Afgelopen weekend is de nieuwe blok gekomen en zijn ze gelijk aan de slag gegaan en kreeg maandagochtend een telefoontje dat mijn auto klaarwas. Ik gelijk na me werk naar de garage gegaan om me auto op te halen. Toen hij stationair liep hij zo rustig en was er niks aan de hand. Toen ik wegreed begon hij te stotteren en in te houden(dacht dat het kwam omdat er bijna helemaal geen benzine meer inzat(lampje knipperde) Eenmaal op de snelweg naar huis toch maar de garage gebeld. Kreeg te horen dat ik volgende ochtend terug moest komen en dat er zo te horen een vacuumslang ofzo niet goed zat.
Ik dus volgendeochtend terug en ze gingen er gelijk naar kijken. aangezien ik moest werken kreeg ik weer een leenauto mee. Na een paar uur kreeg ik telefoontje dat het probleem opgelost was en ik hem weer mocht ophalen.
Probleem was dus de immitatie bobine. Nieuwe gehaald en hij loopt zoals hij nooit te voren gelopen had. Hij rijd en schakeld echt als een nieuwe auto en ben er heel blij mee. heeft me wel een hoop geld gekost maar nu ik er in rijd doe ik dat toch met plezier.
Heb nu ook nieuwe koplampen besteld van Ebay maar er zit geen stelmotor op. Nu heb ik te horen gekregen dat ik mijn oude stelmotor kan monteren op de nieuwe koplamp. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de oude kan demonteren en monteren op de nieuwe koplampen. Misschien iemand foto’s ervan. En hoe kan ik het beste de nieuwe koplampen dichtkitten op welke punten(misschien iemand daar ook foto’s van)?
Jullie zouden me heel erg helpen met jullie reactie’s.
2 februari 2011 om 16:37 #17809767welkom hier, kacamaster?
dat is een heel verhaal en dat is allemaal rot gelopen voor je. als ik het zo lees vind ik het eigenlijk ook wel een beetje raar dat je in een keer zoveel dingen aan de hand heb, maar goed je kan het nu achter je laten.
succes verder met je wagen en met je koplampen, ik weet daar niks over te zeggen maar dat komt vanzelf wel.groeten Peter
2 februari 2011 om 16:42 #17809768Hallo rooiepeet,
bedankt voor je reactie. Ik heb denk ik een hele lange tijd met problemen rondgereden zonder het te weten en in die tijd hebben de problemen zich opgestapeld. Het is inderdaad veel allemaal.
2 februari 2011 om 16:46 #17809769Welkom hier en hoop dat je nu heel wat probleemloze kilometers kunt gaan maken. Heb je toevallig wat :kewlpics voor ons van je auto?
2 februari 2011 om 16:50 #17809770Foto’s komen zo snel mogelijk probeer ze er morgen op te zetten, misschien vanavond zelfs nog :cool:
2 februari 2011 om 17:00 #17809771Welkom hier en succes met de auto nu,
2 februari 2011 om 18:47 #17809772welkom hier, enne ik hoop dat je nu heel veel probleem lose km mag maken
2 februari 2011 om 19:46 #17809773Kan niemand mij iets over de koplampen vertellen?
2 februari 2011 om 20:12 #17809774oh die zitten er gewoon in geklikt (als je Halogeen koplampen bedoelt)
dat is de moeite niet om daar foto’s van te maken.Maar je hebt toch geen Engelse koplampen besteld he (just checking)?
Je hebt ook nog originele Xenon lampen (met lens) daar zit de stelmotor van Intern en kun je er niks mee doen.
oh en welkom hier overigens ;)
2 februari 2011 om 21:20 #17809775Nee het zijn Angeleyes koplampen met een led strip uit Duitsland. Heb ze nog niet eerder gezien en waren ook alleen daar te koop.
3 februari 2011 om 10:31 #17809776kan niemand mij zeggen waar ik het beste de koplampen kan dichtkitten???
3 februari 2011 om 11:15 #17809777als je die bedoelt, ben je niet meer origineel ;)
3 februari 2011 om 12:10 #17809778Nee die bedoel ik niet :afro
3 februari 2011 om 13:10 #17809779dan vraagt dat om een foto :angel
ik zou gewoon met lekkere taaie Polymax kit de rand tussen doorzichtig en zwart kuststof even goed afkitten en insmeren.
3 februari 2011 om 13:29 #17809780Wat een verhaal!! Welkom hier, en nu maar
hopen dat alles een hele poos goed mag blijven gaan.
Als je die koplampen in huis hebt, wijst het zich
eigenlijk vanzelf waar je het beste wat kit aan kan brengen.
Zo’n stelmotor kun je een kwartslag draaien, en dan iets
oplichten en er uit halen. Wel met beleid, en even goed kijken.3 februari 2011 om 17:46 #17809781De foto’s zijn geplaatst. Is wel een hele klus zeg…
3 februari 2011 om 17:52 #17809782nou die ziet er wel strak uit hoor, en die pijpjes staan goed, zelf eronder gemaakt?
ja ik vin dhet ook altijd wel wat werk maar je gaat als je het vaker doet vanzelf wat sneller doen.3 februari 2011 om 18:03 #17809783Bedankt dat je hem mooi vind, maar ben nog lang niet klaar. Heb nog een paar ideeen die ik wil uitvoeren zoals
-koplampen erop zetten
-dak en spiegels in carbon
-in het voorjaar nieuwe dikke 18inch velgen eronder
-achterraam blinderen
@rooiepeet: Uitlaat is inderdaad custom made met een mooie zuivere geluid(Geen herrie) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.