Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › voorstellen newbies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2009 om 20:44 #17210914
steeds vaker stellen newbies zich niet meer voor.
men dumpt een probleem of een advies aanvraag en men surft weer verder.
men heeft naar mijn mening geen fatsoen meer om zich even voorstellen.
wat vinden jullie
25 juli 2009 om 20:56 #175038881: welkom
2: stel je even voor
3: vervelend probleem of bla bla bla…advies..
4: we willen:kewlpics van je auto25 juli 2009 om 21:17 #17503889intereseerd mij niet :)
25 juli 2009 om 21:46 #17503890Altijd maar dat gezeur over dat voorstellen.
Mensen krijgen vaak niet eens fatsoenlijk antwoord op hun vraag en krijgen alleen maar commentaar omdat ze zich niet hebben voorgesteld.
Ik vind al dat commentaar veel irritanter als de mensen die zich niet voorstellen.26 juli 2009 om 06:44 #17503891ik geeft wel netjes Advies om zich een beetje voor te stellen, wel zo netjes..
We zijn tenslotte een forum vol met opel idioten, en niet een problemcar forum.
Advies kan hij van mij krijgen, als ik tenminste eindelijk een keer voldoende informatie krijgt.
Willem
26 juli 2009 om 08:18 #17503892Ik ben het eens met willem.
Als ik de vraag kan beantwoorden, of op een andere manier kan helpen doe ik dat, maar ik vind het ook wel zo netjes. Zoals wel vaker gezegd, het is een forum, geen problemcar, ik vind het inderdaad net zo netjes….
Wat mij betreft is in je eerste post een kort stukje ook genoeg.26 juli 2009 om 10:10 #17503893stukkie forum opvoeding!!
tegenwoordig niet verkeerd.
maar helaas is het een (zoals prince het al zong) sign of the times!!26 juli 2009 om 11:15 #17503894Of zoals die reclame op TV, NEDERLAND WORD STEEDS ASOCIALER.
Willem
26 juli 2009 om 15:54 #17503895Even voorstellen vind ik wel zo netjes.
Snap wel dat veel mensen zich hieraan ergeren, want dan komt er weer 1 op’t forum,post zijn probleem,(gebeurd nog wel eens dat het zo’n probleem is dat 20 keer op het forum voorgekomen is, dus snel op te zoeken met de zoekfunctie)
En dan hebben ze nog commentaar ook als je zegt, dat het wel op prijs wordt gesteld als je je zelf even voorstelt.26 juli 2009 om 16:01 #17503896ik erger me juist dood aan die ‘stel jezelf eerst ff voor reacties’
vind dat veel irritanter als iemand die op een normale manier een serieuze vraag stelt
26 juli 2009 om 16:15 #17503897tuurlijk ook jij hebt daar gelijk in mayhem, heb ook eens gezien dat iemand een vraag stelde, en de eerste reactie was stel je ff voor terwijl de topic startter al jaren langer op het forum zat, maar weer aan zij eerste post begon, voor de mensen die hier al langer komen hoef ik niet uit te leggen hoe dat komt.
Zelf probeer ik hun vraag te beantwoorden en als laatste te zeggen dat als je je zelf ff voorstelt dat wel op prijs gesteld wordt.26 juli 2009 om 16:46 #17503898origineel gepost door patman
Altijd maar dat gezeur over dat voorstellen.
Mensen krijgen vaak niet eens fatsoenlijk antwoord op hun vraag en krijgen alleen maar commentaar omdat ze zich niet hebben voorgesteld.
Ik vind al dat commentaar veel irritanter als de mensen die zich niet voorstellen.helemaal mee eens,
of er komt een reply van:
gebruik de zoekfunctie.<
helemaal dom antwoord.26 juli 2009 om 19:10 #17503899Opzich erger me ik er niet echt aan maar het is wel zo netjes. Ook ligt het aan het onderwerp van de eerste post vind ik. Wanneer iemand een serieus probleem heeft en om advies vraagt vind ik dat minder irritant dan iemand die zijn eerste post in het te koop aangeboden gedeelte plaatst met zo’n verhaal van bla bla te koop :thumbdown
Cheersking:
27 juli 2009 om 04:26 #17503900origineel gepost door Oenatje
of er komt een reply van:
gebruik de zoekfunctie.<
helemaal dom antwoord.Dat vind ik helemaal niet zo dom. hoewel niet iedereen even te spreken is over de zoekfunctie werkt ie in veel gevallen prima.
Ik vind dat mensen die toch al op dit forum komen met een probleem, best even de moeite mogen nemen om een beetje te zoeken. Een of twee goede trefwoorden leveren vaak gewoon goed resultaat. Als ik weet van een bepaald topic, en ik een linkje naar dat topic wil sturen, dan kom ik daar ook via de zoekfunctie. in eerste instantie vind ik dat de persoon met het probleem zelf tot een oplossing moet komen indien mogelijk, en niet een ander zijn / haar werk laten doen….27 juli 2009 om 05:31 #17503901het is zo:
iemand stelt gewoon een normale vraag. en dan krijgt ie als antwoord:
gebruik de zoekfunctie. slaat nergens op. reageer dan niet, op zo’n antwoord zit je niet te wachten. misschien heb die persoon dat wel gedaan maar niks gevonden.
27 juli 2009 om 14:15 #17503902Maar ik neem aan dat je zelf dan eerst checkt of een beetje zoekopdracht resultaten oplevert. Ik geef vaak de links naar de topics die ik zelf gevonden heb door te zoeken. Het voordeel van mensen wijzen op de zoekfunctie is dat ze vaak niet weten dat deze uberhaupt bestaat.
Ik ben met je eens dat alleen een antwoord “gebruik de zoekfunctie” niet echt tof is, maar aan de andere kant laat je wel mensen het bestaan van de funtie weten, en is het dus ook een stukje forum-opvoeding.
Daarom denk ik dat je misschien beter kan zeggen “als je de zoekfunctie gebruikt vind je een hoop info zoals…….”27 juli 2009 om 15:49 #17503903Voorstellen is zeer zeker netjes op een forum.
Maar bij deze is het niet nodig in mijn ogen, dit forum is gewoon TE groot om je even voor te stellen.Zou je dan eigenlijk een apart gedeelte voor moeten hebben maar dat word weer een zooitje aangezien er toch aardig veel bijkomen en daarbij ook nog dat minder dan de helft er toch niet naar kijkt.
Er zijn gewoon teveel gedeeltes hier om je voor te stellen27 juli 2009 om 16:39 #17503904origineel gepost door wim-v6
We zijn tenslotte een forum vol met opel idioten, en niet een problemcar forum.true, maar niet iedereen is een opel “idioot” ;)
het is toch niet erg om je kennis te delen met anderen? ook al komt ie alleen voor zn probleem hier…..zo denk ik erover. Ik erger me niet aan de mensen die zich zonder voor te stellen aanmelden en vragen stellen omtrent hun probleem.
als je die mensen correct behandeld en helpt dan blijven ze wel terug komen. Juist NIET als ze een rare reactie krijgen over voorstellenwaar ik wel mn vraagtekens bij heb zijn de mensen die zich aanmelden puur om iets te verkopen…..dat vind ik dan weer niet kunnen.
Grt. René king:
27 juli 2009 om 16:41 #17503905origineel gepost door Matt-GSi
Zou je dan eigenlijk een apart gedeelte voor moeten hebbener is een apart gedeelte voor ;)
27 juli 2009 om 16:46 #17503906Gewoon even voorstellen is wel zo netjes….klaar uit!!Dat heeft iedereen die zich hier aangemeld heeft ook moeten doen..duss!!
op het andere forum waar ik zit doen ze dat ook…….. stel je daar een vraag en heb je je eigen niet voorgestelt dan wordt je bericht niet geplaatst en heb je dat wel gedaan dan krijg je je bericht weer terug:wors
Sommige leden hier weten dat ;)
grtz
28 juli 2009 om 03:40 #17503907Overigens hebben we een aantal groepen bezoekers genoemd in dit topic, maar we missen er nog 1….
de “mijn auto is kapot, kunnen jullie vertellen wat er aan de hand is” groep.
Als iemand zich voorstelt, en daarbij zijn/haar auto vermeld, is het al meteen een stuk makkelijker helpen.28 juli 2009 om 06:10 #17503908mijn maakt het eigelijk ook niks uit, ik probeer iedereen te helpen, en als k het niet weer hou ik me bek :P
28 juli 2009 om 15:16 #17503909origineel gepost door francisco
mijn maakt het eigelijk ook niks uit, ik probeer iedereen te helpen, en als k het niet weer hou ik me bek :PIk zal ook helpen, alleen is vaak het TEKORT aan Informatie wat gegeven word vaak zo erg dat er niet geholpen KAN worden.
en dan gaan sommige nog zeiken op het ******* Forum had ik allang antwoord gehad.
en dat op bijvoorbeeld de volgende Vraag:
> Hallo mijn Astra hikt.
meer word er dan niet gegeven.
Wat moet ik hiermee.
maar weer gaan raden dat het een X16XEL met kapotte EGR is??
dat vind ik wel storend.
Als ik kan helpen doe ik dat toch wel.
Willem
28 juli 2009 om 16:24 #17503910Ik geloof niet dat we van iedereen kunnen verwachten dat ze een goede opvoeding van huis uit hebben gehad. Daarom ben ik voor het advies om voor te stellen met een “knipoog smiley” er bij.
Als we mensen gelijk af gaan blaffen, dan kost dat leden die misschien wel een meerwaarde voor het forum kunnen hebben.
Ik zou zelf iig niet terugkomen als ik op een forum afgeblaft zou worden na mijn eerste post…28 juli 2009 om 20:03 #17503911origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door francisco
mijn maakt het eigelijk ook niks uit, ik probeer iedereen te helpen, en als k het niet weer hou ik me bek :PIk zal ook helpen, alleen is vaak het TEKORT aan Informatie wat gegeven word vaak zo erg dat er niet geholpen KAN worden.
en dan gaan sommige nog zeiken op het ******* Forum had ik allang antwoord gehad.
en dat op bijvoorbeeld de volgende Vraag:
> Hallo mijn Astra hikt.
meer word er dan niet gegeven.
Wat moet ik hiermee.
maar weer gaan raden dat het een X16XEL met kapotte EGR is??
dat vind ik wel storend.
Als ik kan helpen doe ik dat toch wel.
Willem
jep ken het probleem, vooral vragen die al 100x gesteld zijn, maar goed zoekfunctie doet idd wonderen king:
en beetje google doet ook wonderen denk ik dan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.