Voorstellen en meteen met troubles

Forumindex Forums Modellen Astra Voorstellen en meteen met troubles

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370871
    Steinmetz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2020

      Goededag opel vrienden,

      ik ben Robin, woonachtig in midden limburg.Na jaren in pre 2000 opel gereden te hebben, heb ik gisteren een opel astra coupe gekocht(2.2 16v) met 200.000km op de teller.

      De auto bekeken bekeken en proef gereden.
      De astra is in steinmetz uitvoering en alles opties werken en ziet er redelijk tot goed uit(voor een auto van 19jr).
      De astra starte netjes zonder klapperende ketting en reed super. Hij liep vlot en soepel door zijn toerengebied tot max toeren!

      onderhandelingen gestart en na 10min was ik eigenaar van deze fijn rijdende astra.

      na betaling en overschrijven aan de terugweg naar huis begonnen. De terugweg was 338km, met een grote smile aan de roadtrip begonnen.
      Na zo’n 200km even een korte pauze ingelast om de benen te strekken en een bak koffie te scoren.
      Na de korte pauze de astra weer gestart en deze wou niet lekker starten(sprong aan en viel uit) daarna zeker 5sec gestart en sprong de motor weer aan.
      Daarna de P-plaats verlaten en de snelweg weer op. Nu ging het opeens niet meer soepel ?!

      Als ik wil accelereren kan ik het gaspedaal maar een heel klein stuk indrukken dan trekt de auto goed tot circa 3000/3500rpm. Daarboven is bijna niet te bereiken!!(gaat wel met maar 2mm bediening gaspedaal dan klimt die heel heel langzaam in toeren tot 4500/5000rpm)

      Als ik accelereer met het gaspedaal normaal ingedrukt dan rijdt de auto verschrikkelijk met horten en stoten en klinkt alsof deze teveel lucht krijgt of verzuipt!!

      ik heb de andere pakweg 100km van de terugreis gereden met een fluwelen voetje en gewoon thuis gekomen. Helaas was het al donker en kon ik niets meer checken.
      vandaag maar eens in de diagnose modus(zonder opcom) en kijken of ik iets kan vinden waardoor de problemen er zijn.

      mochten jullie tips hebben??
      ik ben technisch handig maar heb weinig tot geen ervaring met de 2.2 16v blokken. Gisteren avond maar meteen zo’n opcom kloon gekocht mocht ik er vandaag niet uitkomen dan hoop ik dat de opcom uitkomst kan bieden.

      als iemand bij het lezen van bovenstaande een idee heeft?? Dan roep het maar.

       

      gr Robin

       

      #18370883
      spicys
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2019

        Ten eerste welkom op het forum en de Astra G coupé steinmetz editie is zeker een gaaf model :)

        Check even of er bij je bougies olie zit en of er geen scheurtjes zit in de bobine. Klinkt namelijk als een probleem die ik ook heb gehad met mijn 2.0L blok. Ik heb toen de bougies (voor betere kwaliteit NGK bougies) en de bobine (gewoon de orginele Bosch) vervangen en had er geen last meer van.

        #18370897
        Steinmetz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2020

          @spicys, thx 4 the welcome!

           

          we hebben al diversen nagelopen maar nog niet de vinger erop kunnen leggen waar het probleem vandaan komt. Wel al ontdekt dat uitlaatspruitstuk of pakking hiervan kapot is(blaast tegen stuurbekrachtigingpotje en is daar nat van olie en vuil :(. )

          dinsdag komt de opcom kloon en hopelijk kan die me een goede richting opsturen?!De nieuwe bougies liggen dan ook klaar.Ik gok zelf dat het in carterontluchting en of katalysator zit.

          Dan maar meteen de wagen maar op de brug zetten om te kijken wat er stuk is aan het uitlaat traject.

          alvast bedankt voor het meedenken!

          Als er nog meedenkers in het publiek zitten,  chroom dan niet op je gedachten te delen.

          gr Robin

          #18370914
          astrid_fahrer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 March 2010

            Welkom op het forum. Een 2.2 ben ik niet echt bekend mee maar is het onderhoudsverleden van de Astra een beetje bekend?

            Ik zou in ieder geval de diverse filters zoals benzine, olie en luchtfilter vervangen samen met de bougies wanneer je weinig van het onderhoud weet.

            Slechte bougies, een dichtgekoekt luchtfilter of een verstopt benzine filter kosten niet veel om te vervangen en mocht het geen verbetering geven

            dan schaad het ook niet want dan heb je dat voorlopig op orde.

            Wat ik wel weet is dat bij de Benzine E10 check alle Opel motoren gangbaar waren met E10 behalve de 2.2 motor vreemd genoeg.

             

            #18370922
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ik zou de timing van de distributieketting maar eens controleren, van tijd waarschijnlijk. Zeker met deze leeftijd en kmstand als die nooit is vervangen.

              Beetje geluk geen kromme kleppen.

              Verder heeft de 2.2 die in de astra g geleverd is (Z22SE) nooit problemen gehad met E10 dat is enkel de direct ingespoten 2.2 (Z22YH)

              #18370932
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Dikke kans dat het de ketting is idd.

                Even kijken of je de spanner met bult hebt dat geeft wel een indicatie.

                #18371418
                Steinmetz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2020

                  :applause01:  Alles bedankt voor jullie input :toppie:

                  ik had ze gelezen alleen niet gereageerd.

                  Dan hier een update:

                  inmiddels de onderstaande “werkjes” uitgevoerd,

                  *Nieuwe bougies(geen olie op de oude).

                  *Nieuwe Luchtfilter.

                  *Nieuwe oliefilter+olie

                  *Auto uitgelezen met opcom(geen fouten aanwezig)

                  Na bovenstaande geen verbetering ?.

                  Morgenavond ga ik weer de schuur in, ik wil dan het inlaattraject even nalopen en waar nodig schoonmaken. Daarna eventueel even zonder Kat proberen.

                  Als dat niet gaat werken, denk ik dat Haasje17 en opeltje17 misschien wel gelijk hebben. Dan kan het bijna niets anders zijn als de distributie.

                  Ik ga ervan uit dat het ergens anders vandaan komt, deze motor loopt zo stil geen trilling in het blok op stationair en mist geen enkele slag. Dan zou die niet zo fijn rijden als die nu doet(denk ik)

                  Ik zou echt verbaasd zijn als het de distributie is.Maar goed… van het weekend zullen we het weten.
                  Die distributie, is dat makkelijk te checken? Kwestie van kappen eraf, tdc en dan merkteken bekijken?(rij normaal v8, dat 16v is nog nieuw voor me)

                  dus alle tips zijn welkom :help:

                   

                  Nogmaals thx 4 the input sofar

                   

                  #18371419
                  Steinmetz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2020

                    Mocht het de distributie zijn, Dan ben ik met spoed opzoek naar een monteur in de regio Noord/Midden Limburg.

                    Als jullie een goede weten, laat maar weten.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.