voorstellen en een vraag over het ombouwen van 1.8 16v 116 pk naar 126 pk

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) voorstellen en een vraag over het ombouwen van 1.8 16v 116 pk naar 126 pk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339818
    jeffrey1979
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2017

      hoi iedereen
      ik zal mij even voorstellen
      ik ben jeffrey en heb gister een zavira A 1.8 16V 116pk uit 1999 gekocht
      heb zelf 13 jaar gewerkt als 1e monteur /apk keurmester 6jaar geleden heb ik mijn overal aan de kapstok gehangen en ben ik in de gevangenis gaan werken

      nu heb ik ook meteen 2 vragen

      1 wat heb je nodig om van 116 naar 126 pk omtebouwen

      2 wat web je nodig om een orginele cruisecontrole intebouwen

      alvast mijn dank hier voor
      jeffrey

      #18339819
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De motor die je nu hebt is een X18XE1, wil je hierbij cruisecontrol zul je een cruisecontrol hendel, dubbele remlichtschakelaar, koppelingschakelaar en een Cruisecontrol unit in de motorruimte moeten monteren.

        Mischien is het voorbereid, maar meestal niet en dan moet je tevens nog kabels trekken.

        Ga je ombouwen naar een Z18XE, zul je een compleet motorblok nodig hebben, met computer en kabelboom (Compleet inclusief interieurboom) of je moet handig zijn en de kabelboom zelf aanpassen en het een en ander soleren. Daarnaast moet je je auto laten omkeuren ongeacht het stijgend vermogen verschil in procenten omdat de motorcode wijzigd.

        Doe je dat niet en mocht je ooit aangehouden worden bij een algehele controle (Belastingdiens, RDW, Politie) wordt je auto als WOK aangemeld en mag je hem alsnog laten omkeuren. Kosten voor voertuigen van voor 98 zijn niet heel hoog, alles wat daarna komt is afhankelijk van welke tests worden afgenomen. Meestal om en nabij de 1000 euro.

        Kortom gewoon de x18xe1 behouden of je auto verkopen. Chippen is een betere optie dan ombouwen.

        #18339834
        jeffrey1979
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 March 2017

          cruisecontrole is dus nog een optie

          ombouwen voor 10 pk niet (dacht dat het mischien allen ecu zouw zijn nisschien )
          chippen is nog wel een optie heeft iemand hier nog een goed aderes voor???

          en haasje17 in iedergeval bedangt voor de info

          meteen nog een vraag wat is het onderhouds intervan en wanner miet ik de distributieriem vervangen

          #18339856
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Riem om de 60000 vervangen pomp doe ik altijd om de 120.000.

            Waar kom je vandaan? Chipper in de buurt zoeken zal om nabij 300 euro kosten.

            #18339865
            jeffrey1979
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 March 2017

              Ik kom uit ijmuiden
              Ik heb er van middag inderdaad een paar gevonden

              Kost rond de €250 en dan gaat hij naar de 129 pk en 192 nm

              Maar eerst even de huidige mankementjes oplossen

              Zo als
              -achterruiten wisser
              – midden arn steun kantel megank
              – kilomeret display
              – storing uitlezen en oplossen
              – dorpols roest vrij maken
              -Wassen poetsen

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.