Voorstellen en een technische vraag.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Voorstellen en een technische vraag.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374380
    MarcoMegens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 May 2020

      Hoi,

       

      Ik ben Marco en ik kom uit Berghem. Ik ben een bezitter van een Zafira-A 2.2 16v

       

      Vanmorgen reed ik naar mijn werk en plots deed mijn ruitenwisser het niet meer. Ook de wisser achter stopte ermee. Ook kwam ik tot ondekking dat de sproeiers het ook niet meer deden. Op mijn werk ff snel de zekeringen gecheckt naar deze zijn nog goed. Nu is de vraag wat het kan zijn? Ik vermoed dat het de schakelaar is maar ik weet niet of het meer kan zijn zoal relais en dergelijke. :scratch:

      #18374694
      martin97
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 April 2015

        Allereerst welkom natuurlijk!

        Een kapot relais lijkt mij niet aan de orde aangezien je zegt dat de ruitensproeiers ook niet werken (deze lopen over een ander relais heen dan de ruitenwissers) en 2 kapotte relais tegelijk lijkt mij vrij kleine kans (ik zeg niet dat het onmogelijk is natuurlijk).

        Ik weet niet of je niet bang bent voor een beetje “zelf sleutelen”, maar wat je zou kunnen controlleren is of de ruitenwisser hendel stroom krijgt. Dan zou je de hendel er uit moeten halen en met een multimeter pin 4 (+12v) en pin 6 (GND) van de stekker moeten meten (dus de stekker zelf, niet de hendel). Wel even de auto in contact zetten wanneer je gaat meten. Als er 12v op komt te staan is het grote kans dat de hendel zelf stuk is.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.