Goedendag allemaal,
Achter de naam A-manta1972 schuilt natuurlijk een Mantaliefhebber, en wel sinds begin jaren ’80. 1972 is het bouwjaar van mijn auto, niet mijn leeftijd, dit even voor de volledigheid
Mijn auto heb ik al een jaar of 35, gekocht met een 1600 motor, de 16S. Na een gebroken zuigerveer had ik de keuze: repareren of nieuwe motor. Dat laatste werde het, een 20S motor met slechts 13.000km erop, uit een zo goed als nieuwe Rekord, die op de duitse autobahnen van model was veranderd, en wel een stuk korter vanaf de achterzijde, en total-loss. De voorkant was als nieuw, en dus ook de motor. Bij Baris te Rotterdam, voor naar ik meen FL 2200 (echt geld toen nog!)
Daarna auto van de zaak, de Manta verdween in de garage, om daar een jaar of 25 later weer uit te komen, met het idee hem toch weer op de weg te krijgen. Allemaal gelukt, alleen gedonder met die VaraJet II carburateur van de 20S. Afgelopen jaar een man leren kennen die zeer thuis is in Opel, en hebben we er een 2.2E ingezet met een Getrag 5-bak. Alles gereviseerd, helemaal top, wat een lol!
Maar nu kriebelt het 3.0E gevoel, het lijkt me geweldig er een 180PK 6 pitter in te hebben, dus dat wordt de volgende uitdaging.
Hobbies.. de familie verklaart me voor gek. Ik zal de enige niet zijn op dit forum die daar last van heeft denk ik.
Groet aan allen, Leonard