Voorstellen A-manta1972

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Voorstellen A-manta1972

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368147
    A-manta1972
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2016

      Goedendag allemaal,

      Achter de naam A-manta1972 schuilt natuurlijk een Mantaliefhebber, en wel sinds begin jaren ’80. 1972 is het bouwjaar van mijn auto, niet mijn leeftijd, dit even voor de volledigheid :yes:

      Mijn auto heb ik al een jaar of 35, gekocht met een 1600 motor, de 16S. Na een gebroken zuigerveer had ik de keuze: repareren of nieuwe motor. Dat laatste werde het, een 20S motor met slechts 13.000km erop, uit een zo goed als nieuwe Rekord, die op de duitse autobahnen van model was veranderd, en wel een stuk korter vanaf de achterzijde, en total-loss. De voorkant was als nieuw, en dus ook de motor. Bij Baris te Rotterdam, voor naar ik meen FL 2200 (echt geld toen nog!)

      Daarna auto van de zaak, de Manta verdween in de garage, om daar een jaar of 25 later weer uit te komen, met het idee hem toch weer op de weg te krijgen. Allemaal gelukt, alleen gedonder met die VaraJet II carburateur van de 20S. Afgelopen jaar een man leren kennen die zeer thuis is in Opel, en hebben we er een 2.2E ingezet met een Getrag 5-bak. Alles gereviseerd, helemaal top, wat een lol!

      Maar nu kriebelt het 3.0E gevoel, het lijkt me geweldig er een 180PK 6 pitter in te hebben, dus dat wordt de volgende uitdaging.

      Hobbies.. de familie verklaart me voor gek. Ik zal de enige niet zijn op dit forum die daar last van heeft denk ik.

      Groet aan allen, Leonard

       

      #18368148
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        :good:

        #18368154
        Rinie1964
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 August 2019

          Ben benieuwd naar de foto’s! Heb je hem ook door de rdw laten keuren?

          #18368245
          A-manta1972
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 May 2016

            Rinie,

            De 2.2E erin rijdt al rond, de laatste keuring was voor de 2.0S (staat ook op kenteken) de 3 liter is er nog niet, dat zit in de planning. Zal inderdaad gekeurd moeten worden, heb al met RDW gesproken. Zou geen probleem moeten zijn..

            Groet!

            #18368308
            Corsaliefhebber
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 February 2012

              Welkom, leuk om te horen dat je de A al zolang in bezit hebt, dat zal wel haast een unicum zijn,

              ik vind het geweldige plannen waar ik graag foto,s en updates van zie, :good: :applause02:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.