Voorstellen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370671
    LeonK
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2019

      Hallo Allemaal,

      Ik ben Leon, 18 jaar, en een echte auto gek, al van jongs af aan (18 is ook nog vrij jong natuurlijk). Gisteren heb ik via een veiling mijn eerste Opel gekocht, maar niet mijn eerste auto. Ik heb nog twee auto`s, een bmw 330ci uit 2002, handgeschakelde 5 bak, beest van een wagen. En een fiat barchetta uit 1995, ook leuk, maar toch niet helemaal mijn ding, vooral ook omdat ik er met mijn 1.94m niet erg comfortabel in zit. Maar goed, nu door naar waar het om draait; OPEL.

      Goed, gisteren dus een Opel Ascona B uit ’81 opgehaald. Niet helemaal standaard meer, sommigen zullen het zonde vinden van de auto, maar ik vind de techniek in een auto haast mooier dan hoe een auto eruit ziet. De vorige eigenaar heeft in deze ascona een 3.0 liter gelepeld uit een senator (vermoed ik) het betreft een c30ne blok met 3 dubbele weber carburateurs (40 dcoe), goed voor zo`n 220pk. Hierachter zit een getrag 265 bak, schakelt boterzacht, heel fijn. En achterin een 40% sperdifferentieel.

      Het was eerst wel even wennen hoe het rijdt, maar opzich had ik het vrij snel door. Echt een beest van een wagen, sneller dan mijn 330ci met 230pk. Trekt heerlijk door, onderin ook erg sterk, en natuurlijk een aangenaam geluid.

      Ik heb drie foto’s erbij gevoegd, een van de motor, een van schuin voor en van achteren. Dit zijn niet mijn eigen foto’s, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

       

      Ik hoop veel van jullie te mogen leren,

       

      Leon

       

      Screenshot_20191217-203924Screenshot_20191217-203905Screenshot_20191217-203939

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.