voorstellen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum voorstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244422
    CJX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2011

      Hallo,

      Mijn naam is clarence Jansen en de trotse bezitter van een Opel Vectra 2,2 Dgi executive stationwagen.
      Ik ben 40 jaar oud, ben getrouwd en heb 2 kinderen.

      Deze vectra is de 4e opel en de 3e vectra die ik in mijn bezit heb gehad.

      Mijn autohistorie ziet er als volgt uit:

      * Opel Kadett 1,6S GT uit 1985 ( Rood met grijze onderzijde met de fijne Recaro’s erin )
      * Volkswagen Golf GTi-16v uit 1986 ( 139-pk versie , appelgroen met Jetta-front erin, 16 inch )
      * Mitsubishi Colt 1,5 Gli uit 1991 ( wit , Gti-dashboard, 15 inch )
      * Mitsubishi Colt 1,8 GTi uit 1995 ( chapagne , 16 inch , verlaagd, RVS-EPS uitlaat, — super bommetje ! –)
      * Opel Vectra 1,6-16v sedan Pearl uit 1999 ( zilver )
      * Peugeot 307 2,0 XSi 5drs uit 2002 ( blauw , 17 inch )
      * Opel Vectra 2,2 DTi SW uit 2004 ( donker blauw , 16 inch )
      * Opel Vectra 2,2 DGi SW uit 2007 ( grijs , 17 inch )

      Deze Vectra heb ik in December 2010 gekocht met 76000 km op de teller, en de klok staat momenteel op 86000 km.
      Niet veel kilometers per jaar dus, want de andere 8000 km per jaar worden gemaakt met een Fiat Panda 1,2 duallogic uit 2004.
      Dat is ook de reden geweest om de 2,2 DTi in te ruilen voor deze 2,2 DGi.

      Mijn vectra is nog vrijwel geheel standaard, maar standaard is in deze uitvoering voorzien van bijna alle mogelijke opties.
      Extra zijn nog gemonteerd een electrisch wegklapbare trekhaak en een “hondenrek”.
      Verder heb ik alle typeplaatjes van de achterzijde verwijderd.

      Hij staat nog op standaard 17 inch lichtmetaal wat ik in de toekomst misschien wil vervangen voor 18 inch.

      Ik volg het forum al geruime tijd, en ik vond het daarom wel tijd om iets actiever te worden.

      Hieronder wat foto’s:

      #17962037
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Hey, welkom hier!
        Je hebt een hele mooie wagen, daar kun je nog jaren plezier van hebben!
        Heb je misschien ook nog foto’s van je vorige Opels?
        Veel plezier hier.

        #17962038
        V6-Midnight
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Hallo..

          Ben zelf ook pas hier..maar toch verwelkom ik je!!.
          Mooie Vec heb je trouwens :)

          mvg

          #17962039
          Smithy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2011

            Welkom hier !
            En zoals al gezegd, héél mooie Vec :thumb

            #17962040
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Welkom met je mooie Vectra…!! :thumb

              #17962041
              ronnie opel boy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2009

                welkom hier nice vec c stw ;)

                #17962042
                CJX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2011

                  Bedankt voor de welkomstberichten.

                  Voor wat betreft de vraag van RISL hier nog wat foto’s van mijn vorige Vectra, en ( vreemde eend op dit forum ) de Peugeot van daar voor.

                  Greetz,

                  #17962043
                  sw_reijnders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2005

                    amai, das een flinke sleurhut zeg!! :shock:

                    maar veel plezier hier op het forum!!

                    #17962044
                    evertfisherman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 December 2009

                      Welkom.
                      Mooie Vectra en jouw vorige Vectra trouwens ook :D

                      #17962045
                      nova….
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Welkom hier.

                        Mooie foto`s :thumbup

                        Leuke car historie!

                        Grt

                        #17962046
                        tonnie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 February 2006

                          welkom op het forum Clarence, mooie auto en kleur, de caravan is ook niet onaardig :D

                          #17962047
                          Erwin1987
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 September 2009

                            das inderdaad een beste vrijstaande villa op wielen, mooie auto!
                            Welkom!

                            Erwin

                            #17962048
                            CJX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 December 2011

                              Ja, de caravan gaat al weer mee sinds 2006 en heeft al weer heel wat kilometers achter de donkerblauwe diesel gehangen.
                              Ieder jaar een lange vakantie in het zuiden van Europa en daarnaast steeds een korte vakantie in nederland.

                              Deze 2,2 DTi had niet veel moeite met het beladen gewicht van ongeveer 1500 kg.
                              Heb indertijd bewust gekozen voor een 2,2 Dti inplaats van een 1.9 CDti omdat het maximale koppel bij een veel lager toerental vrijkomt.

                              In het buitenland wel wat problemen gehad :( Tot 2 maal toe stil gestaan in zuid Frankrijk met de motor in noodloop.
                              In beide gevallen problemen met de aansturing van de turbo.
                              Eerste keer vacuumschakelaar vervangen, en de tweede keer waren er diverse vacuum-slangetjes poreus.

                              Heel vervelend als je Frans niet optimaal is, en sowieso is een Opel Vectra in Frankrijk vrij uniek.
                              Laat staan een VOD vinden op korte afstand van de “pechplek”
                              Ook de onderdelenvoorziening verloopt daar wat traag ondanks de inzet van de ANWB.
                              Je kunt denk ik beter pech hebben met een Vectra in duitsland!

                              Vorig jaar 2 maal met de nieuwe benzine-vec in Nederland weggeweest.
                              Dat merk je duidelijk! De diesel had meer koppel, en je moet met de benzine veel meer op toeren rijden, maar de combinatie rijdt verder prima.

                              Ben benieuwd hoe dat gaat worden bij de eerste vakantie naar het zuiden.
                              Bergop zal de VEC daar een hele kluif aan hebben, maar ik heb er wel vertrouwen in.
                              Sowieso is de Vectra C-stationwagen een stabiele caravantrekker.

                              Nog even over de reden van de overstap van een nog prima rijdende 2.2DTi naar een 2.2 DGi.

                              Ik was super tevreden met de diesel, maar mijn werkgever besloot om te verhuizen.
                              Ik ben na een jaar maar mee verhuisd omdat het dagelijks reizen mij niet echt beviel.

                              Sinds mijn verhuizing was de diesel niet meer rendabel, en ik was ook wel weer toe aan iets anders.
                              Na jaarlijks 30.000 km rijd ik nu slechts 10.000 km/jaar en met bijna 2 ton op de teller heb ik dus afscheid genomen van de DTi.
                              Dat het een Vectra C2 stationwagen moest worden dat stond wel vast, maar de motorkeuze was voor mij nog een vraag.
                              Een 1.8 ( 140 pk ) mag maar 1400 kg trekken, en toen bleven dus over de 2.2 de 2.0 turbo of een V6.
                              Veel stationwagen-turbo’s waren er niet te vinden binnen mijn budget, en voor een V6 gold hetzelfde, en zo bleef dus over de 2.2 benzine.
                              Daarin was genoeg keuze, en na wat bezichtigingen was ik ervan overtuigd dat het een executive moest worden.
                              Alleen dan geen donkere kleur, en dat zijn er niet zo veel. Zwart, donkergrijs en antraciet voeren de boventoon.
                              Na diverse proefritten werd het dus deze lichtgrijze. ( of lichtblauw volgens sommigen )
                              Goede kilometerstand, weinig beschadigingen, en een goed gevoel bij de proefrit en de verkopende VOD.

                              Viel me wel op dat diverse Vectra’s na 2 tot 3 jaar al aardig afgeragd waren, en dat veel mensen absoluut niet zuinig zijn op hun bezit.
                              Of ben ik nou zo kritisch?

                              #17962049
                              Erwin1987
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 September 2009

                                of het zijn ex lease auto’s.

                                Erwin

                                #17962050
                                Edvries
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2004

                                  Welkom hier, mooie Vec, veel pelzier op ut forum!

                                  Groet,

                                  EriC

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.