voorruit vervangen astra F

Forumindex Forums Modellen Astra voorruit vervangen astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219703
    Jeroentje123
      Lid sinds:
      6 July 2008

      Hallo,

      Wie kan er mij zeggen of dit zelf te doen is, dus niet al te moeilijk is?

      Jeroen

      #17653179
      G1zm0
        Lid sinds:
        18 May 2009

        Wel goed om te weten. Heb zelf ook nog drie sterretjes erin zitten.

        Marvin

        #17653180
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          met sterretjes erin wordt het vaak iets gevaarlijker dan als ie nog heel is. En ik weet niet zeker of de ruit van een astra f gelijmd of in een rubber zit. Zit het in een rubber, dan is dit best zelf te doen. Kwestie van de kappen van de A stijl eraf en misschien het hemeltje even loshalen vooraan. Het rubber terug drukken doe ik altijd met een kunststof bekledingwipper, 1 zonder scherpe kanten zodat het rubber niet beschadigd wordt. En ik begin meestal bovenaan en dan bovenaan helemaal los en de zijkanten voor een groot gedeelte, dan kun je m er meestal zo uit tillen. Mocht ie toch gelijmd zitten wordt het vaak met een speciaal apparaatje gedaan, of met een pianosnaar(of iets in die geest).

          En erin is niet zo moeilijk, dat is alleen ff lastig uit leggen

          #17653181
          Matt-GSi
            Lid sinds:
            24 September 2006

            Astra F zit gelijmt.

            Heb de mijne met de restauratie vervangen. Best met zn 2en te doen maar dan wel met goed gereedschap speciaal voor ruiten

            #17653182
            corsaracer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 January 2005

              om je zelf een hoop gedoe te sparen zou ik het gewoon laten doen bij carglass ofzo aangezien je dan ook nog garantie krijgt op de montage, zou de ruit onder spanning zijn gemonteerd

              #17653183
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Gelijmt inderdaad…ik heb er net vorige week een nieuwe in laten zetten bij autotaalglas.
                Verzekeringswerk, dus dat is ideaal.
                Ik zou het zelf niet doen als je niet precies weet hoe. Je loopt her risico dat hij gaat schuiven of lekken (of als je het heel slecht doet, nog veel erger)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.