Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › voorraam zwak ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 20:01 #17228358
Vanmiddag reed ik met mijn GTS op een 80 km weg welke vervuild was met modder . meteen snelheid aangepast , maar mijn tegenliggers niet met als gevolg dat ik een bult modder en een steen van mijn tegenligger op mijn voorraam kreeg :thumbdown
ster in het raam was mijn eerste gedachte , maar geen ster te vinden op het eerste oog . Tot mijn vriendin zei wat loopt dat water vreemd over het raam in die hoek :hmmz
Ik kijken en ja hoor , daar zat de ster in de hoek en helaas niet alleen een ster :cry mijn raam is in de bovenhoek gescheurd :o en dat door een steentje :hmmz
Ik had verwacht dat een raam wel wat meer kon hebben , of is dit misschien een kwaal van de vectra C met de constructie misschien dat het raam zo snel scheurt ??
ik was benieuwd of meer mensen dit mee gemaakt hebben :hmmz
11 november 2010 om 20:04 #17758320Kan misschien net een zwakke plek zijn geweest, maar zwakke plekken heeft ieder raam..
Hoeken zullen sowieso gevoeliger zijn mijns inziens…
11 november 2010 om 20:21 #17758321hoeken veren niet mee,je had hem beter in het midden kunnen hebben dan
11 november 2010 om 20:24 #17758322Nu kan ik met mijn verzekering kiezen tussen carglass en autotaalglas om het raam te laten vervangen , maar aangezien ik geen ervaring heb met beide bedrijven aangezien dit mijn eerste ruitschade is was ik benieuwd of jullie ervaring hebben met beide bedrijven en welke ik in jullie ogen het beste kan kiezen .
ik heb een regensensor , zouden ze hier ook genoeg ervaring mee hebben ??
11 november 2010 om 20:33 #17758323Als het nou een vec b was zou ik zeggen niet naar carglass…
Hebben bij mij 3 keer mijn voorruit opnieuw moeten vervangen.. Iedere keer op hier te weinig kit of daar weer dat en zus en zo..
11 november 2010 om 21:40 #17758324heeft jouw verzekering maatschappij geen mogelijkheid om de schade gewoon bij VOD te herstellen.
Vorige jaar had ik ook zo ster, midden voor, die binnen 2 min. scheur werd.
Toen heb ik voorruit door mijn VOD laten vervangen want door mijn verzekering (ZLM :wors) kon ik tussen carglass , autotaalglas, nog 2 schade herstellers en VOD kiezen.
Voorruit besteld, volgende dag geleverd en vervangen, koste me € 45- eigen bijdrage. :thumbup
11 november 2010 om 21:59 #17758325Autotaalglas heeft mijn voorruit vervangen.
Ging in één keer goed. Die vent vertelde
bovendien dat er in een cdx een blauw getinte
voorruit hoorde. Die heeft hij toen voor mij
besteld en geplaatst.:thumbup11 november 2010 om 22:00 #17758326Mijn Originele ruit was niet anders dan de ruit die erin gekomen is, eveneens autotaalglas.
Willem
11 november 2010 om 22:22 #17758327autotaalglas boven carglass in ieder geval. Carglass heeft tot 2x toe (de derde keer was het goed) de ruit verkeerd in mijn oude corsa geplaatst!
11 november 2010 om 22:27 #17758328Ik kwam bij Autotaalglas uit. Zat toen nog bij Interpolis, en kon ook zo een leenauto meepakken.
Dat kostte me allemaal niks extra.11 november 2010 om 23:57 #17758329Carglass heeft bij mijn corsa een sterretje geprobeerd te maken, maar die werd almaar groter ben 4 x terug geweest maar man zei dat ik het niet goed zag en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, tot dat het in 2 sec een barst van 35 cm werd.
Daarna nieuwe ruit erin laten zetten daar(eigen risico niet betaald) dat hebben ze wel netjes gedaan.Erwin
12 november 2010 om 08:45 #17758330Je voorruit zal echt niet zwakker zijn dan ruiten van andere merken/auto’s. Vaak is het zo dat een kleine steen grotere kans op sterretjes geeft dan een grote steen. Ligt er maar net aan hoe/waar de steen de voorruit treft. Is geen pijl op te trekken maar meer een kwestie van geluk/pech hebben.
Verder denk ik dat iedereen andere ervaringen heeft over de herstelbedrijven. De een zegt niet naar Carglass en de ander zegt niet naar Autotaalglas. Gewoon daar naartoe gaan waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
Greetz Roel met een C.
13 november 2010 om 09:20 #17758331Totaal geen ervaring met ruiten vervangen ed.
Maar ik kan je wel zeggen dat de hoeken van de ruit het zwakst zijn. Immers, in de hoeken geeft het glas niet mee.
Je kent vast ook wel die oranje hamertjes om je ruit in te tikken?
Daarmee moet je ook op de hoek van de ruit slaan. Wanneer je in het midden gaat meppen geeft de ruit juist mee.13 november 2010 om 09:42 #17758332ga maar naar autotaalglas.
Nooit carglass doen,waardeloze tent!
Te veel ellende mee gehad en ook van anderen gehoord.
Sterretjes worden niet goed gefixt,of scheuren juist NA reparatie door,voorruiten die lekken,of de stijl gaat na vervanging roesten omdat ze de beschadigingen niet hebben geprimerd13 november 2010 om 14:39 #17758333origineel gepost door twistam
Maar ik kan je wel zeggen dat de hoeken van de ruit het zwakst zijn. Immers, in de hoeken geeft het glas niet mee.
Je kent vast ook wel die oranje hamertjes om je ruit in te tikken?
Daarmee moet je ook op de hoek van de ruit slaan. Wanneer je in het midden gaat meppen geeft de ruit juist mee.Met 1 belangrijk verschil dat de lifehamertjes gemaakt zijn enkel en uitsluitend voor zijruiten, dit is gehard (thermisch) veiligheids glas. De (oppervlakte) breek spanning is veel groter van dit glas, en heel anders itt een voorruit van een auto die van gelaagdglas is (een folie tussen 2 relatief dunnere glaslagen)
Zijruiten zijn ongeveer 5x sterker dan een voorruit van gelaagdglas.
13 november 2010 om 20:44 #17758334Jup, een Voorruit mep je zo aan barrels.
Alleen ben je dan je auto nog niet uit, ivm de folie en lijmlagen tussen de 2 lagen glas.
De bedoeling van de vooruit is dat dit 1 geheel blijft bij breuk, zodat je niet al het glas voor je bek krijgt als het breekt tijdens rijden.
willem
13 november 2010 om 20:58 #17758335Zet er aub een originele opel autoruit in anders vervalt je carrosserie garantie en die is toch 12 jaar volgens opel.nl. Zelf heb ik dat een keer meegemaakt dat na het plaatsen van een nieuw voorruit dat het na drie kwart jaar begon te roesten. Terug naar de dealer voor de carrosserie garantie en het eerste wat ze deden is kijken of het wel een originele opel autoruit was (ruit was door een andere dealer geplaatst), zo niet geen garantie.
16 november 2010 om 13:12 #17758336vanochtend de auto bij autotaalglas gebracht in leeuwarden en zelf met de vrouw wezen shoppen aldaar ( ja ik moest mee , want we moesten spul voor de babykamer uitzoeken :P )
Na 2 uurtjes maar weer eens kijken hoe de stand van zaken was en daar stond mijn veccie alweer klaar :thumbup
bij het instappen viel me meteen op hoe schoon de auto van binnen was en wat bleek de complete auto was uitgezogen tot aan de kofferbak aan toe :thumbup:thumbup
tevens lagen er aan beide kanten zo’n condens-sponsje op het dashboard en op de stoel lag een autotaalglas mok en in de kinderstoel achterin lag een spaarpot .
kortom zeer goede service als je het mij vraagt ;)
16 november 2010 om 13:22 #17758337Autofocus peerde er bij mij een warmtewerende ruit in terwijl ik die helemaal niet had. Verzekering pikte het ook gewoon. Weet niet of die nog bestaan? Op zich ging het plaatsen behoorlijk netjes en snel.
8 december 2010 om 07:36 #17758338Kijk ik gisteren is mijn voorraam ook stuk :swear Een barst rechts onder zo van uit het niets:o Niet begonnen bij een sterretje oid maar gewoon knak een hele schone barst:wtf Kan bijna niet geloven dat dit alleen door het koude weer komt.
8 december 2010 om 08:54 #17758339heb nu 2 nieuwe voorruiten en 3x sterretje laten maken bij carglass en ze werken hierzo perfect.
Zal ook wel verschillen per filiaal denk ik.
Goede service hier, aardige gasten , lekker moppie achter de balie, alle ramen worden gepoetst en zo nodig word ook je auto uitgezogen.De jongen die laatst het sterretje maakte , wist me nog te vertellen dat ie vorig jaar het ruit had vervangen van mijn vec en ook nog op welke plek die dat deed in de garage .. en nog wat details….
Helaas heb ik altijd de pech dat er een steen op de zijkant van mijn raam komt. De zijkanten zijn heel gevoelig voor scheuren. en zeker wat Corsagek heeft , daar zit zo’n rare knik/curve in het glas … volgens mij is dat wel de zwakste plek van je raam !
8 december 2010 om 09:54 #17758340klopt speaker , boven in de hoeken lijkt het net of er 2 kuilen in het raam zitten .
Viel me afgelopen week op toen ik de auto even binnen had staan op het werk en er TL licht op scheen , leek het net of er in elke bovenhoek een golf in het raam zat .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.