Voorpijp met kat Opel Vectra B

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Voorpijp met kat Opel Vectra B

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 170)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo allen

Misschien weten jullie de oplossing.
      Ik rijd in een Opel Vectra B1 uit 1997.
      Het is een GT versie met irmscher ombouw en in 2000 geïmporteerd in Nederland
      Nu blijkt mijn voorpijp met kat kapot te zijn.
      Mijn garage een nieuwe besteld, en geprobeerd hem eronder te zetten, maar hij blijkt niet te passen.
      De gaten passen wel, maar de kat past niet in de ruimte die ervoor bedoeld is.. :wtf
      Hebben jullie enig idee ?

Stefan

bart-gsi
      Deelnemer

Doet de kat zijn werking niet meer of is het flexstuk kapot??(dat laatste komt vaak voor)

Anoniem

Flex stuk was kapot en is vervangen, maar de voor/vlam pijp was ook stuk.
          Daar zit mijn kat aan vast.
          Kat werkt nog maar pijp kapot.
          Garage heeft goede pijp besteld, maar toen hij hem eronder wilde hangen, paste de kat niet in de ruimte die ervoor bedoeld is.
          Hij begreep het zelf ook niet, had de pijp op kenteken besteld.

bart-gsi
          Deelnemer

wat is je motor?? dan zal ik ff kijken of ik wat voor je kan vinden…

Anoniem

Het is een Opel Vectra GT B1 uit 1997 met irmscher ombouw.
              In 2000 geimporteerd vanuit buitenland.
              Motor code X20XEV

bart-gsi
              Deelnemer

http://www.katalysatorstunter.nl/product_info.php/products_id/349″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                dan zou deze moeten passen

Anoniem

Ja , Daar had ik ook al naar gekeken.
                  Er zal toch geen verschil zitten in Vectra’s in het buitenland en Vectra’s hier ?
                  Garage had een Voorpijp met kat besteld en gekregen op kenteken, maar toen ik hem belde om te vragen hoe het ermee stond vertelde hij me dat hij hem er niet onder kreeg.
                  De gaten pasten wel. maar de kat wilde niet.
                  ALLE Vectra B’s waar dan ook hebben toch dezelfde onderdelen?
                  Daar zit toch geen verschil in ??

bart-gsi
                  Deelnemer

volgens mij moet dat gewoon passen… ik weet niet of er verschil in de b1 en b2 zit..
                    had met 2 corsa b gsi`tjes dat de cat ook anders was bij beide..
                    corsa 1 had een c16xe en die kat met voorpijp was totaal anders dan die van corsa 2 met een x16xe…
                    maar waar uit het buitenland komt jouw vectra?? heb je een amerikaanse versie of elders uit Europa??

Anoniem

Zou het niet weten, was er niet bij toen hij geïmporteerd werd.
                      Voor zover ik weet zijn er hier geen Opel Vectra B1 GT’s verkocht, dus buitenland.
                      Garage had de Kat/pijp op kenteken besteld, dus dat moet dan toch wel goed zijn…?

bart-gsi
                      Deelnemer

is de lokatie of de pasvorm van de kat niet goed??

als de locatie niet goed is.. het flexstuk er tussen uit slijpen .. de kat op de middendemper monteren en de voorpijp aan het spruitstuk monteren en dan het flexstuk er tussen in zetten.. en wat je tekort komt met de zelfde maat pijp opvullen…

als het niet passend leverbaar is dan passend maken…

Haasje17
                        Moderator

Op kenteken bestellen bij een import auto gaat vrijwel altijd verkeerd. Beter op motortype, als die niet past zal die wel gewoon van een ander motortype zijn.

Anoniem

Probleem opgelost.
                            Auto blijkt uit Engeland te komen (Vauxhall) en daar zit het stuur rechts.
                            Daardoor is de voorpijp met kat iets anders uitgevoerd.
                            Goed…400 euro lichter, maar hij rijdt weer…

theunm

en jou auto is ook rechts gestuurd ?

Anoniem

Nope….Gewoon links.
                                Weet verder ook niet hoe het zit, maar de boel rijdt weer… :)

Anoniem

Sinds de nieuwe voorpijp/katalysator eronder zit, heb ik een probleem.
                                  De motor sloeg voorheen wel eens af als ik bijv. in de file reed, maar als ik dan de auto meteen weer startte, ging wel het mm lampje branden, maar deed de auto het wel weer.
                                  Ik rook dan even een sterke benzine geur (alsof de auto een beetje verzopen was), maar de auto reed dan wel gewoon.
                                  Ik vermoed zelf een vuil gasklephuis en lmm en was van plan hem schoon te maken (nog niet gedaan).
                                  Nu de nieuwe voorpijp met katalysator er onder hangt, is bovenstaand opeens hardnekkiger.
                                  Gewoon tijdens het rijden geen enkel probleem, maar voor een rood verkeerslicht valt de motor uit (zakt door het stationaire toerental heen).
                                  Start wel meteen weer, maar valt dan wel weer door de stationaire toeren heen en moet hem aan de praat houden door gas bij te geven, anders valt hij stil.
                                  Weer een stukje rijden en het gaat weer goed en blijft hij gewoon stationair draaien (900 rpm).
                                  Na weer een stukje rijden en weer een rood verkeerslicht gaat het soms weer mis en valt de motor uit .
                                  Dus gasklephuis en lmm reinigen !??!!
                                  Maar kan het, dat door het plaatsen van een nieuwe voorpijp/katalysator, de boel wat gevoeliger is geworden, of is dit gewoon toeval ?

Stefan

sw_reijnders
                                  Deelnemer

hoe je je luchmassameter gaat reinigen weet ik niet, zou ik ook vooral niet mee beginnen!!!

eerst gasklep reinigen, carterventilatie groter boren en de stappenmotor reinigen.

Anoniem

Dacht dat de Luchtmassameter of LMM hetzelfde is als de stappenmoptor ?

Anoniem

Het loshalen van de gaskabel…hoe gaat dat.
                                        Er schijnt een klemmetje te zitten, dat je omhoog moet trekken en draaien, maar ik zie dat klemmetje niet zo snel.
                                        Heeft iemand misschien een fotootje waarop dat klemmetje zichtbaar is, voordat ik in mijn drift, de heleboel verbuig ?

Stefan

bart-gsi
                                        Deelnemer

Gaskabel loshalen: aan het eind van de gaskabel zit een bolletje met een clipje.. Dat clipje eerst opzij duwen en dan uit het bolletje trekken dan zou je de gaskabel los kunnen halen

Anoniem

Ok, Zal eens goed kijken, maar kan het plaatsen van een nieuwe katalysator het afslaan van de motor verergeren.
                                            Voor de reparatie sloeg hij ook heel soms af, maar na het starten deed hij het direct weer, ging het MM lampje branden, maar kon ik wel gewoon weer rijden zonder dat hij afsloeg.
                                            Tijdens het starten rook ik dan even een benzine geur, maar dat was dan ook meteen weer weg.
                                            Als de auto “koud” is start hij meteen en zonder problemen en blijft hij gewoon stationair draaien (900 rpm).
                                            Het probleem ontstaat wanneer hij warm/heet is, bijvoorbeeld als ik in de file zit, of voor het stoplicht stil sta…
                                            Nu, na de reparatie, is het verergerd.
                                            Kan het zijn dat zo’n reparatie invloed heeft op de werking van het gasklephuis, of is dit gewoon toeval

bart-gsi
                                            Deelnemer

alleen de kat en voorpijp vervangen heeft er niks mee te maken…
                                              dit staat opzichzelf en is een apart problem..
                                              ik denk dat dit afslaan meer met een van de 3 sensoren te maken heeft namelijk de klopsensor, krukas-positie-sensor of de nokkenas-positie-sensor… hier komt soms wel en soms geen fout melding van..

Anoniem

Is dat controleerbaar…..voor een bijna leek ?

bart-gsi
                                                Deelnemer

uitlaten lezen en kijken of de waardes kloppen van de sensoren.. dat er geen MML brand wil niet altijd zeggen dat er geen storingen zijn.. sommige blijven onzichtbaar maar komen met op-com of tech 2 ( uitlees software) toch naar boven

als je motor warm is en uitvalt… kijk onder de kap , ergens links bij je luchtinlaat en distributie riem en zoek de stekker van de krukas-positie-sensor..

http://static.webshopapp.com/shops/011230/files/002740425/sensor-crankshaft-revolutions-opel-astra-f-calibra.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; ( dat is deze stekker)

haal die eens los en kijk of de motor de zelfde dingen doet zoals afslaan enzo.. ik denk namelijk dat dat je probleem is van het afslaan bij een warme motor..
                                                  je ECU zal wel even in noodmodes gaan denk ik.. maar als die sensor kapot is zal die net zo veel doen als dat deze niet aangesloten zit..

sw_reijnders
                                                  Deelnemer

@Stefan662 wrote:

Dacht dat de Luchtmassameter of LMM hetzelfde is als de stappenmoptor ?

je LMM meet wat?? . . . . Lucht
                                                    waar meet je lucht?? . . . . aan je luchtfilter ;)

daar zit die dan ook, in de aanzuigbuis.

Anoniem

Ok dus niet luchtmassameter, maar stappenmotor.
                                                      Weer wat geleerd :)

De auto valt niet TIJDENS het rijden uit, maar wanneer je voor bijv. een rood verkeerslicht komt te staan.
                                                      Hij moet dan van 2500 toeren naar stationair (900 rpm).
                                                      Dat doet ‘ie ook wel, maar dan zakt hij soms (niet altijd) door die toeren heen en slaat af.
                                                      Motor start dan meteen weer, maar wil soms dan niet stationair blijven hangen en moet ik gas bij geven.
                                                      Als ik dan weg rijd, rijdt de auto gewoon en slaat niet af, tot ik bij het volgende verkeerslicht kom en hij weer naar stationair moet.
                                                      De ene keer gaat het dan goed en de volgende keer weer niet…of wel.
                                                      Stationair is dus het probleem en niet het rijden zelf.
                                                      Volgens mij is dat een probleem met de stappenmotor en gasklephuis (vuil) ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 170)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.