Voorkat vervangen tips

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Voorkat vervangen tips

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237529
    Dikkeminne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011

      hoi mensen

      ben van plan mijn 1e kat eronder weg te doen en deze te vervangen voor een eds/courtenay geval. ik heb de volgende vragen:
      misschien dat jullie me willen helpen.
      Zafira A opc met leh turbo en phase 1 software

      * welke versie moet ik hebben 60 of 70 mm? Ben niet van plan ooit een compleet ander systeem eronder te zetten.
      * is het verschil duidelijk merkbaar?
      * neemt het geluid ook erg toe?

      ik hoor graag van jullie

      #17877216
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        als we toch op deze toer zijn, wilk ook wel eens weten wat de grootste voorpijp is die op je standaart uitlaat past.. :hmmz

        #17877217
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          76mm daarna vernauwt ie naar de diameter van je ori middendemper.

          #17877218
          frank de jonge
            Lid sinds:
            23 May 2011

            Heeft alleen geen nut een 76mm op je originele eindsysteem.

            #17877219
            dion87
              Lid sinds:
              22 August 2011

              wel als je ook de rest wil aanpakken uiteindelijk :P

              #17877220
              frank de jonge
                Lid sinds:
                23 May 2011

                Maar dat is hij niet van plan ;)

                #17877221
                Dikkeminne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 April 2011

                  klopt .op een 10 jarige oude auto zet ik geen uitlaat onder van 1000 euri.
                  das hij me niet waard.
                  maar ik kan dus beter de 60mm variant nemen zoals ik het verneem

                  #17877222
                  frank de jonge
                    Lid sinds:
                    23 May 2011

                    Naja, weet je, de rest van je systeem is ook iets van 60 of 63mm. Het heeft dan geen nut om er een 70 of 76mm eronder te monteren omdat het voor de flow niks brengt.

                    Het geluid wordt er niet veel anders van, wel trekt ie vlotter door zn toerenband en het koppelafgifte wordt vloeiender en een klein beetje hoger net als het vermogen. Las op het engelse forum 8 tot 12pk op een standaard auto.

                    #17877223
                    Dikkeminne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 April 2011

                      oke thnx voor jullie reacties.
                      zal de 60mm bestelen. doe erook maar even 2 pakkingen bij.

                      ik laat jullie weten wat het resultaat is

                      #17877224
                      Za4ra OPC
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 August 2009

                        @Dikkeminne wrote:

                        oke thnx voor jullie reacties.
                        zal de 60mm bestelen. doe erook maar even 2 pakkingen bij.

                        ik laat jullie weten wat het resultaat is

                        Je hebt maar een pakking nodig. Alleen bij de flens zit een pakking.

                        #17877225
                        Basgsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          op ebay verkopen ze voor 12 euro een adapter voor de 70mm met origineel systeem,
                          mocht je dan evt toch nog een ander uitlaat gaan past het zo. Dat zou ik doen.

                          #17877226
                          Dikkeminne
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 April 2011

                            zo katvervanger is gemonteerd. pakking opgeschuurd en hergebruikt, dit werkte prima.
                            lambdasonde past alleen niet helemaal lekker en komt een beetje tegen het ijzerwerk van de koelvin aan. (geen storingen tot zover op dashboard). gisteren een aardig eind gereden en alles zit nog zoals het hoort. misschien hebben jullie dit ook. katvervanger zit er wel goed recht op en lekt verder niet.

                            moet zeggen dat het een “goede” uitgave is voor een relatief klein bedrag. turbo spoelt sneller op en ik heb het idee dat de trekkracht eerder op gang komt. ik ben er blij mee, maar ga verder geen uitlaat aanpassingen doen, vind het dikke prima zo.

                            bedankt vor jullie reacties en input. altijd mooi als er mensen meedenken en hun ervaringen willen delen. ik word ook al aardig wegwijs in het land der OPC’s

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.