Voorbanden Opel Astra H – Vredestein Quatrac 5 i.c.m. Quatrac 3 achter?3

Forumindex Forums Modellen Astra Voorbanden Opel Astra H – Vredestein Quatrac 5 i.c.m. Quatrac 3 achter?3

Welke banden rij je het liefst

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • 1. Alleen zomerbanden
  • 2. Alleen all season banden
  • 3. Ik wissel 2 keer per jaar de banden (zomer & winterbanden)
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364745
    Vjenne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2012

      Ik heb vanaf 2014 met tevredenheid op de “Vredestein Quatrac 3 All Season” banden gereden. Nu zie ik dat de voorste banden aan vervanging toe zijn, daar komt de auto niet meer mee door de APK. De achterbanden zijn nog wel goed.

      Ik heb gezocht naar de Vredestein Quatrac 3 All Season maar zie dat deze nagenoeg niet meer te verkrijgen zijn. Wel is de Vredestein Quatrac 5 volop te verkrijgen, maar kan ik voor de Vredestein Quatrac 5 monteren en achter de Vredestein Quatrac 3 laten zitten of is dat niet verstandig? Beetje zonder van het geld als de achterbanden ook vervangen moeten worden.

      Dan nog een andere vraag: hoe controleren ze tijdens de APK het bandenprofiel? Mijn banden zijn aan de randen kaler (dunner profiel) dan in de midden en binnen kant zeg maar. Ik kan mij voorstellen dat ze midden op de band de profieldikte controleren tijdens de APK, is deze aanname juist?

      #18364747
      chieltjuh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2012

        Je kan gewoon achter/ voor andere banden merk/type banden laten monteren hoor.

        Ik denk dat ze het laagste profiel nemen( maar dat weet ik niet zeker) als de banden onder de 2,5 mm zitte  Krijg je zowizow een vervangadvies op de apk.

        De onregelmatige slijtage wijst op  het rijden met een te lage bandenspanning, misschien iets om vaker in de gaten te houden.

        #18364754
        Vjenne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 October 2012

          chieltjuh, Bedankt voor de informatie / advies!

          Waar bestellen jullie de banden altijd? Neem aan online ergens bij een webshop of halen jullie die uit Duitsland?

          #18364755
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Zolang je dezelfde maat banden neemt is er niks aan de hand.

            #18364761
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              kan prima zolang je op de vooras maar dezelfde banden maat/type hebt liggen

              #18365202
              Vjenne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 October 2012

                Iemand een tip waar ik de banden het beste kan bestellen? Is bv. Duitsland nog goedkoper?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.