vooras verstevigen

Forumindex Forums Modellen Manta vooras verstevigen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17564092
    henk 400rr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      origineel gepost door Asko
      Zoww dat ziet er stevig uit!

      origineel gepost door mr-turbo
      als “Zip-Datei” downloaden gaat niet :(

      http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/A400Gr4Anl.pdf

      Die fotokwaliteit is echt veel slechter dan bij de 400club, je kan dan beter je “luiheid” aan kant zetten en dan pagina voor pagina downloaden, of alleen de foto pagina’s.

      #17564093
      RacesconaB204
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2009

        origineel gepost door Kale gek

        zou je alleen 12 t/m 14 eens beter ui kunnen leggen waarom precies, dat volg ik niet helemaal…

        gr Tom

        Hier verander ik de eind-aanslagen aan de bovenste draagarmen die het maximale uitveren begrenzen, zodat de veer niet meteen los komt te liggen. Zover uitveren als ze in originele toestand, zal ook nooit meer nodig zijn (tenzij ik nog een keer aan Dakar mee ga doen of zo;))

        #17564094
        Tomvt
          Lid sinds:
          2 July 2004

          origineel gepost door henk 400rr
          :wtf deja vu?

          deja vu????

          #17564095
          RacesconaB204
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2009

            origineel gepost door Kale gek

            origineel gepost door henk 400rr
            :wtf deja vu?

            deja vu????

            Ik heb mijn bijdrage ook toegevoegd aan het topic “Mijn Ascona B” op de Ascona-afdeling. Daar had ie hem waarschijnlijk al iets eerder gezien.

            Groeten,

            Rik

            #17564096
            mr-turbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              origineel gepost door henk 400rr

              origineel gepost door Asko
              Zoww dat ziet er stevig uit!

              origineel gepost door mr-turbo
              als “Zip-Datei” downloaden gaat niet :(

              http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/A400Gr4Anl.pdf

              Die fotokwaliteit is echt veel slechter dan bij de 400club, je kan dan beter je “luiheid” aan kant zetten en dan pagina voor pagina downloaden, of alleen de foto pagina’s.

              bedankt asko, maar ik vrees dat Henk gelijk heeft, de kwaliteit is te slecht om er echt wat aan te hebben :(

              @ rik ophuis : mooie beschrijving voor het verstevigen van de B-vooras :thumbup
              Het enige wat ik wel miste was een versteviging van de buis aan het aslichaam waar de bovenste draagarm in draait
              Dit wil vooral bij goede remmen en banden met lekker grip nogal eens uitscheuren :)
              (ik kon helaas zo snel geen plaatje meer vinden van wat ik bedoel)

              Rik, waar haal jij je 19mm veren ?

              #17564097
              Sheto
                Lid sinds:
                14 December 2009

                hey kale is die wagen al gekeurd naar 6 cil?

                #17564098
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  @mr-turbo wrote:

                  Het enige wat ik wel miste was een versteviging van de buis aan het aslichaam waar de bovenste draagarm in draait
                  Dit wil vooral bij goede remmen en banden met lekker grip nogal eens uitscheuren :)
                  (ik kon helaas zo snel geen plaatje meer vinden van wat ik bedoel)

                  Hoe heb je dit zo opgelost?

                  #17564100
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    je moet aan zoiets denken…

                    #17564099
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Hele mooie oplossing, thanks!

                      Ik ben ook bezig met mijn as opnieuw uit elkaar aan het halen, daarna stralen, lassen, en zo veel mogelijk in PU weer opbouwen.

                      Ik ga niet zo extreem als hierboven wordt omschreven, maar pik er zo wat dingen uit. Zal wel wat foto’s van maken…

                      #17564101
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        Even nog een vraagje aan Rik:

                        in je beschrijving wordt veel boutmateriaal vervangen voor dikkere of langere exemplaren (vanwegen extra opgelaste ringen)
                        Waar heb je dit boutmateriaal 10.9 sterkte vandaan gehaald? Ik heb mijn omgeving een beetje afgespeurd en gebeld, maar dit is nergens te krijgen helaas :(

                        Ook die metalen ringen: (Ø44 x 13 x 3,5mm) zijn die kant en klare ringen, of heb je deze laten draaien?

                        #17564102
                        Ben_M
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2010

                          die ringen dat zijn gewoon standaard maten, zijn zo te krijgen voor de ijzerprijs per kg. Meestal zijn zulk soort bouten toch wel te bestellen bij de betere technische groothandels. Ikzelf ga gewoon weer voor de 8.8 bouten, ik acht het niet echt nodig om 10.9 bouten te monteren. 8.8 M12 bouten kunnen veel hebben…

                          #17564103
                          McLambo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 September 2004

                            @Ben_M wrote:

                            die ringen dat zijn gewoon standaard maten, zijn zo te krijgen voor de ijzerprijs per kg. Meestal zijn zulk soort bouten toch wel te bestellen bij de betere technische groothandels. Ikzelf ga gewoon weer voor de 8.8 bouten, ik acht het niet echt nodig om 10.9 bouten te monteren. 8.8 M12 bouten kunnen veel hebben…

                            Het viel mij op dat bij mijn donor as door mekaar 10.9 en 8.8 werd gebruikt. Het was wel duidelijk te zien dat sommige bouten en moeren al een keer vernieuwd waren (voor 8.8 spul)

                            Ik zag ook dat de grote bouten waarmee de langsdragers onder je voeten aan het chassis vast zitten toch wel aangetast waren door de roest (allemaal hapjes eruit)

                            #17564104
                            Ben_M
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2010

                              ja die langsdragers die zou ik wel 10.9 pakken, dat zijn ze origineel ook al op die plaats. Dat zijn nou altijd de bouten die vastrotten, heel vervelend. Heb er zelf al over zitten denken om op die plaats gewoon een vetnippel op de kokers te maken, dat je die bout daar om de zoveel tijd even door kan smeren, zodat ie niet zo snel vastrot..

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.