Forumindex › Forums › Modellen › Manta › vooras verstevigen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2009 om 18:45 #17564092
origineel gepost door Asko
Zoww dat ziet er stevig uit!origineel gepost door mr-turbo
als “Zip-Datei” downloaden gaat niet :(Die fotokwaliteit is echt veel slechter dan bij de 400club, je kan dan beter je “luiheid” aan kant zetten en dan pagina voor pagina downloaden, of alleen de foto pagina’s.
16 december 2009 om 19:30 #17564093origineel gepost door Kale gek
zou je alleen 12 t/m 14 eens beter ui kunnen leggen waarom precies, dat volg ik niet helemaal…
gr Tom
Hier verander ik de eind-aanslagen aan de bovenste draagarmen die het maximale uitveren begrenzen, zodat de veer niet meteen los komt te liggen. Zover uitveren als ze in originele toestand, zal ook nooit meer nodig zijn (tenzij ik nog een keer aan Dakar mee ga doen of zo;))
17 december 2009 om 11:45 #17564094origineel gepost door henk 400rr
:wtf deja vu?deja vu????
17 december 2009 om 14:05 #17564095origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door henk 400rr
:wtf deja vu?deja vu????
Ik heb mijn bijdrage ook toegevoegd aan het topic “Mijn Ascona B” op de Ascona-afdeling. Daar had ie hem waarschijnlijk al iets eerder gezien.
Groeten,
Rik
29 december 2009 om 09:06 #17564096origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door Asko
Zoww dat ziet er stevig uit!origineel gepost door mr-turbo
als “Zip-Datei” downloaden gaat niet :(Die fotokwaliteit is echt veel slechter dan bij de 400club, je kan dan beter je “luiheid” aan kant zetten en dan pagina voor pagina downloaden, of alleen de foto pagina’s.
bedankt asko, maar ik vrees dat Henk gelijk heeft, de kwaliteit is te slecht om er echt wat aan te hebben :(
@ rik ophuis : mooie beschrijving voor het verstevigen van de B-vooras :thumbup
Het enige wat ik wel miste was een versteviging van de buis aan het aslichaam waar de bovenste draagarm in draait
Dit wil vooral bij goede remmen en banden met lekker grip nogal eens uitscheuren :)
(ik kon helaas zo snel geen plaatje meer vinden van wat ik bedoel)Rik, waar haal jij je 19mm veren ?
29 december 2009 om 09:21 #17564097hey kale is die wagen al gekeurd naar 6 cil?
14 juni 2011 om 17:05 #17564098@mr-turbo wrote:
Het enige wat ik wel miste was een versteviging van de buis aan het aslichaam waar de bovenste draagarm in draait
Dit wil vooral bij goede remmen en banden met lekker grip nogal eens uitscheuren :)
(ik kon helaas zo snel geen plaatje meer vinden van wat ik bedoel)Hoe heb je dit zo opgelost?
14 juni 2011 om 19:27 #17564100je moet aan zoiets denken…
14 juni 2011 om 19:38 #17564099Hele mooie oplossing, thanks!
Ik ben ook bezig met mijn as opnieuw uit elkaar aan het halen, daarna stralen, lassen, en zo veel mogelijk in PU weer opbouwen.
Ik ga niet zo extreem als hierboven wordt omschreven, maar pik er zo wat dingen uit. Zal wel wat foto’s van maken…
15 juni 2011 om 08:16 #17564101Even nog een vraagje aan Rik:
in je beschrijving wordt veel boutmateriaal vervangen voor dikkere of langere exemplaren (vanwegen extra opgelaste ringen)
Waar heb je dit boutmateriaal 10.9 sterkte vandaan gehaald? Ik heb mijn omgeving een beetje afgespeurd en gebeld, maar dit is nergens te krijgen helaas :(Ook die metalen ringen: (Ø44 x 13 x 3,5mm) zijn die kant en klare ringen, of heb je deze laten draaien?
15 juni 2011 om 15:48 #17564102die ringen dat zijn gewoon standaard maten, zijn zo te krijgen voor de ijzerprijs per kg. Meestal zijn zulk soort bouten toch wel te bestellen bij de betere technische groothandels. Ikzelf ga gewoon weer voor de 8.8 bouten, ik acht het niet echt nodig om 10.9 bouten te monteren. 8.8 M12 bouten kunnen veel hebben…
15 juni 2011 om 19:16 #17564103@Ben_M wrote:
die ringen dat zijn gewoon standaard maten, zijn zo te krijgen voor de ijzerprijs per kg. Meestal zijn zulk soort bouten toch wel te bestellen bij de betere technische groothandels. Ikzelf ga gewoon weer voor de 8.8 bouten, ik acht het niet echt nodig om 10.9 bouten te monteren. 8.8 M12 bouten kunnen veel hebben…
Het viel mij op dat bij mijn donor as door mekaar 10.9 en 8.8 werd gebruikt. Het was wel duidelijk te zien dat sommige bouten en moeren al een keer vernieuwd waren (voor 8.8 spul)
Ik zag ook dat de grote bouten waarmee de langsdragers onder je voeten aan het chassis vast zitten toch wel aangetast waren door de roest (allemaal hapjes eruit)
15 juni 2011 om 22:07 #17564104ja die langsdragers die zou ik wel 10.9 pakken, dat zijn ze origineel ook al op die plaats. Dat zijn nou altijd de bouten die vastrotten, heel vervelend. Heb er zelf al over zitten denken om op die plaats gewoon een vetnippel op de kokers te maken, dat je die bout daar om de zoveel tijd even door kan smeren, zodat ie niet zo snel vastrot..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.