Vooras Kadett

Forumindex Forums Overige APK & RDW Vooras Kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208051
    manta2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Bij mijn zoon zijn Kadett C 1200 is een huls ( binnenzijde spiraalveer) waar de aanslagrubber in zit totaal verrot.
      Is dit nu een afkeurpunt of niet. 2 Apk keurmeesters gevraagd, 2 verschillende antwoorden.

      #17448979
      manus
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is helaas wel afkeur.

        ‘Wat moet ik nu precies onder ‘veerschotel’ verstaan?’

        Er zijn veel constructies waarbij het moeilijk blijkt om te bepalen wat als veerschotel beschouwd moet worden. Over het algemeen kan gesteld worden dat, buiten de McPherson veerpoot om, datgene als veerschotel geldt dat direct dient ter ondersteuning van de schroefveer. Dit moet gezien worden over één complete winding van de veer én over een hoogte van de veerdikte ter plaatse van de eerste winding (zowel boven als onder). Alles wat binnen de 10 centimeter daaromheen zit is veerbevestiging .

        #17448980
        pipo
          Lid sinds:
          5 November 2004

          volgensmij is het geen afkeur want bij meer als de helft van de c kadett s is hij rot of zit er al geen rubber meer in
          is een toren die de aanslagrubber vast houd
          zit tussen de veer in met of zonder deze zit de veer gewoon vast en kan ze nergens heen.is puur alleen voor de aanslag

          #17448981
          manus
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Is ook alleen voor de aanslag maar het is ook een deel van de veerschotel,als je het verhaaltje hierboven goed leest zie je dat alles wat binnen 10 cm van het 1e gedeelte van de veer zit tot de veerschotel behoort en niet doorgeroest mag zijn.

            Ik keurde het vroeger ook gewoon goed totdat ik er op de verkeerde manier achter kwam dat het echt niet mag :D

            #17448982
            pipo
              Lid sinds:
              5 November 2004

              aldoende leert men
              haha:mad:

              #17448983
              schrump
                Lid sinds:
                16 February 2005

                bij meerdere van mij c kadetts zijn die dingen ook verrot. nog nooit last van gehad met apk,

                wat nu als ik die hele zooier gewoon uit haal?

                wat er niet is, is ook niet verrot( en bij velagen zit dat ding toch in de weg)

                #17448984
                manus
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Wat niet weet wat niet deert.
                  Vaak is het bovenste gedeelte niet doorgeroest dus zou je ook links en rechts de roest eraf kunnen slijpen dan een plaat op het restant van de (omgekeerde) toren lassen en daar een silent blok met een draadeind in schroeven dan is het gewoon aangepast ten behoeve van de verlaging en er staat nergens in de regels dat dat niet mag.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.