Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Voldoende olie *ahem* koelwater… 03-02… of toch niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2009 om 14:37 #17208596
Er zit voldoende olie in de motor maar toch heb ik een permanent brandend olielampje (tankje met een golfje er in). Mag ik aannemen dat de sensor in de carterpan overleden is en vervangen dient te worden?
18 januari 2009 om 14:55 #17462271dat zou denk ik inderdaad het probleem kunnen zijn!
18 januari 2009 om 15:11 #17462272Tankje met golfje is toch je koelvloeistof niveau??????
18 januari 2009 om 15:51 #1746227318 januari 2009 om 16:13 #17462274Kijk dat plaatje hebben we wat aan, is inderdaad van een te laag koelvloeistofniveau (zelf heb ik geen handleiding vandaar de misvatting :wub). Motorstoringslampje gaat af entoe ook kortstondig branden :hmmz
18 januari 2009 om 18:37 #17462275heb me zelf ook al een keer hier in vergist dus een plaatje bij het praatje is altijd makkelijker.ps verlies je ook koelvloeistof.
18 januari 2009 om 19:10 #17462276Moet ik morgen even naar kijken nu ik dit weet.
18 januari 2009 om 19:17 #17462277even laten uitlezen bij de dealer of bij hennie ;)
18 januari 2009 om 21:19 #17462278Bij mij brandde dit lampje ook steeds tijdens het rijden ondanks dat ik genoeg kvs had.
Als je de dop van je koelvloeistof uit je tankje haalt zit onderaan een drijvertje met een metalen ring. Dit moest ik even schoonmaken, het ringetje weer goed op de drijver drukken en sindsdien het lampje niet meer gezien :)
Misschien dat dit ook jouw probleem oplost.
Als je hem gewoon uit wilt hebben kan je de sensordraadjes die bovenop de dop zitten ook (tijdelijk) doorverbinden. Is het lampje ook uit
19 januari 2009 om 19:51 #17462279Koelwater was wat aan de lage kant, ik heb voldoende bijgevuld en voorlopig is het weg.
20 januari 2009 om 19:25 #17462280Gister en vandaag mee gereden maar het naaldje op het dash wil niet van zijn plaats komen :wtf… sensor op het blok dan waarschijnlijk? Thermostaat geloof ik niet want dan moet hij in ieder geval een klein eindje omhoog komen.
21 januari 2009 om 20:33 #17462281Wordt je kachel wel warm?
Als deze wel warm wordt is je sensor oid stuk.
22 januari 2009 om 15:53 #17462282Sjeisse gevonden.. ik had al zo’n gevoel dat het geen kabelbreuk kon zijn omdat het motorstoringslampje geleidelijk vaker ging branden. Vanochtend voordat ik met mijn werk begon even de storingscodes uitgelezen en daar kwam inderdaad een “hardware error” (paperclipmethode werkt echt goed!) en een “oxygen sensor heater” error code naar voren.
In lekentaal: Koelwatersensor die een signaal aan de computer door moet geven op sterven na dood, motronic krijgt verkeerde waardes en denkt dat hij extra in moet spuiten waardoor de lambdasensor een high voltage error krijgt.
Vanmiddag beide koelwatersensoren vervangen waarna het lampje meteen uit ging en de motor merkbaar beter liep :wors Morgen alleen nog even kijken of het temperatuurnaaldje weer omhoog wil komen en dan zouden er zich verder geen problemen meer voor moeten doen.22 januari 2009 om 18:26 #17462283das cluck veel s6 verder:thumbup
22 januari 2009 om 20:08 #17462284ik denk dat jouw storing van oxygen sensor heater niet over is. want dit geeft aan dat de voorverwarming van de lambda sensor niet meer werkt. deze zal een onderbreking hebben en dan zal je de lambdasonde moeten vervangen.
22 januari 2009 om 20:15 #17462285origineel gepost door CarloAstra
ik denk dat jouw storing van oxygen sensor heater niet over is. want dit geeft aan dat de voorverwarming van de lambda sensor niet meer werkt. deze zal een onderbreking hebben en dan zal je de lambdasonde moeten vervangen.Dus het kan mogelijk niet zo zijn dat de lambdasensor gewoon tijdelijk verzopen is doordat de motronic een valse waarde kreeg van die koelwatersensor?
Of heeft de lambda als gevolg hiervan toch te veel van het goede gehad en is deze nu ook aan het overlijden.. heb daarnet een stukje gereden en het lampje blijft helemaal uit.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het eerste stuk totaal geen vermogen had, zal wel komen doordat hij eerst alle overtollige benzine weg moest zuipen? Of is de TPS sensor code die ik na de 2 reeds genoemde codes kreeg ook een boosdoener :hmmz26 januari 2009 om 16:42 #17462286Motorstoringslampje is niet meer terug gekomen maar het lijkt er op dat onderstaand verhaal nu uiteindelijk bij mij van toepassing is, het lampje is vandaag weer terug gekomen samen met een ABS storingslampje en een merkwaardige, vrij stevige vibratie aan de voorkant.
Aan de onderkant van die witte drijver die aan de KVS dop vast zit is er plastic af aan het brokkelen :wtforigineel gepost door silverball
Bij mij brandde dit lampje ook steeds tijdens het rijden ondanks dat ik genoeg kvs had.Als je de dop van je koelvloeistof uit je tankje haalt zit onderaan een drijvertje met een metalen ring. Dit moest ik even schoonmaken, het ringetje weer goed op de drijver drukken en sindsdien het lampje niet meer gezien :)
Misschien dat dit ook jouw probleem oplost.
Als je hem gewoon uit wilt hebben kan je de sensordraadjes die bovenop de dop zitten ook (tijdelijk) doorverbinden. Is het lampje ook uit
3 februari 2009 om 19:17 #17462287Je zult het ook net zien… ongeveer 2 weken geleden had ik nog bijgevuld en de dag erna weer het niveau gecontroleerd, vandaag haal ik de dop los omdat ik het toch wat erg onwaarschijnlijk begon te vinden van die KVS dop… reservoir weer leeg :o
Iemand die me zo uit ervaring met de C20LET een oorzaak kan noemen? Koppakking? Koelwaterslang die nog wel eens lek wil springen? Lekkende waterpomp of radiateur?4 februari 2009 om 22:28 #17462288Het kan allemaal wat je zegt. Zie je geen plasje onder je auto liggen dan? Meestal moet hij wel wat achter laten als hij ‘lekt’.
5 februari 2009 om 09:05 #17462289Het enigste wat onder de auto ligt is olie maar dat lijkt van een zwetende carterpakking te komen.
Er zit geen drab in het KVS vaatje en als ik een aansteker onder de peilstok hou dan begint het niet te knetteren.
De vloer is voor zover ik kan voelen droog of er moet onder de bekleding een plasje van de kachelradiateur liggen wat je zo niet voelt? Een zoetige geur heb ik nog niet echt geroken uit de roosters of ik moet een beginnende verkoudheid hebben.5 februari 2009 om 13:00 #17462290Vanochtend heb ik de auto nog even warm laten worden en samen met een collega geroken aan de ventilatieroosters, waarbij hij een uiterst minimaal vleugje koelvloeistof rook… voldoende om de kachelradiator de schuld te kunnen geven? Vloerbekleding voelt nog steeds niet echt nat of zelfs maar vochtig aan.
Die plastic passage achter op het blok heb ik nog niet kunnen bekijken, want dan zou het hele inlaatspruitstuk los moeten om er fatsoenlijk bij te kunnen… dan maar over 1,5 week naar de dealer voor een lek -en compressietest en hopelijk duidelijkheid over de oorzaak, in de tussentijd probeer ik een flesje radiator sealer.
Alle koelslangen en aansluitingen lijken in orde, blijft over de bovenstaande 2 kandidaten of een lekke waterpomp… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.