Vocht in kofferbak Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Vocht in kofferbak Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17923016
    Ronald45
      Lid sinds:
      12 September 2010

      Heb alle lekke plekken die ik kon vinden gekit met Tixophalt, en de auto is volgens mij op die plekken weer dicht. :-)

      Alleen achter mn voorstoel, precies in de hoek bij de uitlaatkoker en de stoelrail lijkt de vloerbekleding nog een beetje vochtig. Beetje twijfelachtig of het nou vocht is of gewoon kou wat ik voel.
      En als het vocht zou zijn weet ik niet of dat oud vocht is of dat er nog ergens anders iets lekt.

      Als ik nu de tuinslang op de auto zet zie ik in ieder geval helemaal nergens meer een druppel water binnenkomen.
      De gordels achter waren zelfs beschimmeld (die lagen op de vloer met ingeklapte bank), heb ze gereinigd en een vochtvreter in de auto gezet, nu maar eens een tijdje afwachten.

      Trouwens die dakrandclips braken er wel een paar van, maar er bleven genoeg goede over en de rest heb ik op de dakrand gelijmd met Tixophalt.

      Dank voor de tips en groeten, Ronald.

      #17923017
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Dat is mooi, van die dakrand breken er altijd wel een paar af inderdaad, zit er ook al een tijdje op. Scheel tin ieder geval een hoop vocht in de auto.

        #17923018
        Ronald45
          Lid sinds:
          12 September 2010

          @joop1970 wrote:

          De achterruiten zaten bij mij helemaal gelijmd zonder schroeven. Ook die kun je afkitten met bitumen

          Even opgezocht (voor wie het interesseert):

          Bij 3 deurs zit het zijruitje gelijmd.

          Bij 5 deurs zit het gelijmd in een frame, en dat frame zit op de auto met 7 boutjes en een foam pakking.
          In mijn geval lekte vermoedelijk het ruitje in het frame, heb het aan binnenkant gekit en voor de zekerheid ook kit op de pakking gedaan en het geheel terug geplaatst.

          Gr Ronald.

          #17923019
          Ronald45
            Lid sinds:
            12 September 2010

            Soms zit het mee, soms zit het tegen :swear
            In de buurt van het clipje (van de sierstrip boven de wielkast) kwam toch nog wat water binnen.

            Ik zag een klein roestplekje, dus eens even geprikt met de schroevendraaier en er blijkt een roestgat te zitten, vlak boven de wielkast waar de plaatdelen samen komen. Achter de strip dus.

            Wielkast zelf lijkt gelukkig nog goed hard, hoewel ik er niet veel kijk op heb.
            Nu zit ik met 3 vragen:

            1. Hoe krijg ik die sierstrip eraf, zit die alleen geklikt?

            2. Is dit het begin van het einde, of is het de moeite waard om nog te investeren en het gat dicht te (laten) maken?

            3. Zou iemand van het forum het leuk vinden om (tegen vergoeding uiteraard) te bekijken hoe mijn autootje er verder bij staat qua roest, en kan iemand ook eventuele roestgaten lassen?

            Ik hoop dat iemand reageert! :D

            Vr groet, Ronald.

            #17923020
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Daar heeft de corsa van mijn buren ook een gat zitten, dat is een beetje een ragbak dus daar word niks aan gedaan. De zwarte sierlijst zit aan de binnenkant met een aantal zwarte moertje vast en met 1 klik geval (die zie je aan de binnenkant zitten). Dat klik geval gaat bijna altijd kapot als je de lijst eraf haalt. Als je de moertjes losdraait, spuit er even wat wd40 op en dus goed hard op de buitenkant van de lijst. Heb het nu al zo vaak meegemaakt dat de draadeindjes dol gaan draaien, kan je halve lijst niet meer vast…

              Corsa roesten hier en daar wel wat maar wat wil je voor 1993 toch? Gewoon laten maken, je ziet er toch niks van en je kan er nog leuk plezier van hebben.

              #17922992
              boeboe
                Lid sinds:
                13 October 2012

                Betreft vocht in kofferbak van mijn Corsa X1.4sz (3 deurs)
                Indien het heeft geregend blijkt veel water te vinden In de buurt van het rechter achterlicht. Indien ik de toegangsdeksel naar de r.achterlichtlampen verwijder en een hard plastic slangetje, van 10mm doorsnede, in de ruimte onder de lampen steek en middels mijn mond vacuum zuig dan tref ik ruim een halve liter water aan. Waar dat water vandaan komt weet ik niet. Het dakraam en rechterachterlicht- deksel heb ik afgeplakt en constateer dat het water zich na een regenbui weer gaat ophopen onder de lampen en tevens richting een naad ,rechts, naar de kofferbak (reserveband) begeeft. Kennelijk komt er water binnen via de daklijst.
                Heeft iemand een advies om van bg euvel af te komen?
                Groet van boeboe

                #17922995
                joop1970
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  Lees het topic even door:

                  Kit uitgedroogd op lasnaden onder de zwarte daklijsten
                  Doorvoerthule naar achterklep lekt
                  Witte ding waar de sierlijst inklikt kan lekker.
                  Achterlicht zelf kan lekken

                  Lekker aan de gang met een bus kit dus.

                  #17922994
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    mijne is zo goed als droog. wel oppervlakkig roest. met de winterwissel gelijk alles goed in de tectiel spuiten (wielkasten enzo)

                    nu zit ik met 2 vragen als ik dat van de topic starter mag vragen:

                    -heb dus een 3 deurs, kan ik die zijraampjes makkelijk los krijgen?
                    na het wassen druppelt er de gehele dag water onder het rubber uit van het zijraampje.
                    -welk stripje bedoelen jullie nu? er wordt gesproken over ”roest gaten” dus wil wel weten waar ik die evt ook kan aantreffen :(

                    #17922993
                    Mr.F
                      Lid sinds:
                      3 November 2008

                      Bij mn oude corsa b zat er een groot gat in de wielkast gerot, achter het klepje voor het achterlicht

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.