vloermat zeiknat

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen vloermat zeiknat

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262857
    cali16vDTM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 September 2010

      zoals de titel al zegt:

      De vloermat van de bestuurdersstoel is zeiknat (eronder ook)
      de rest is gewoon droog het is echt alleen de mat + onderkant
      iemand enig idee wat dit kan zijn?
      gaat om een vectra opc van 2006
      had al even gekeken onder de paravaan maar zover ik kan zien is het daar gewoon droog

      Mvg

      #18202489
      wagnas
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Onder de parafaan zit ook een rubber die het water naar onder laat weglopen van die hele bak. Dit rubber, in de vorm van een platte trechter, kan weleens verstopt gaan zitten door vuil.

        In flink natte tijden zoals auto flink afspuiten, loopt het vocht bij verstopt rubber zo je interieurfilter in.

        http://www.youtube.com/watch?v=XxOxrSFIemg” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ik heb net als die Engelsman, het rubber eruit gehaald en rijd nu zonder rond. Je kan ook het rubber wat afknippen zodat het een wat grotere opening heeft.

        #18202490
        cali16vDTM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 September 2010

          denk niet dat het aan het rubber ligt, ik zal het er wel uit halen want voorkomen is alteid beter natuurlijk.
          maar het is de bestuurderskant en niet de bijrijderskant
          ook is het interieurfilter gewoon droog

          #18202491
          predator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 June 2005

            In het schutbord ergens bij de stuurbekrachtiging pomp zit ook 1. Auto even op de brug en dan zie je hem wel. Dat was bij mij de boosdoener.

            #18202492
            Rickskes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2013

              @cali16vDTM wrote:

              denk niet dat het aan het rubber ligt, ik zal het er wel uit halen want voorkomen is alteid beter natuurlijk.
              maar het is de bestuurderskant en niet de bijrijderskant
              ook is het interieurfilter gewoon droog

              Je vergeet dat het een Engelsman is, zijn bijrijderskant is jouw bestuurderskant.

              #18202493
              jasper_dc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 December 2013

                je voorruit kan evt lekken komt voor bij meerdere auto’s dat de kit soms op sommige plekken de hechting los laat of evt via je deur als de spatfolie niet meer goed is

                #18202494
                cali16vDTM
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 September 2010

                  Klopt dat het een engelsman is maar zijn pollenfilter zit ook aan de bijrijderskant en dat is bij mij ook.
                  dus zit het hetzelfde.
                  maar heb gisteren gekeken en een afwaterings rubbertje achter de stuurbekrachtiging pomp zat potdicht
                  ik heb gelijk alle 2 de rubbertjes eruit gehaald hopen dat dit de oorzaak is geweest

                  nu hopen dat het snel opdroogt

                  Mvg

                  #18202495
                  cali16vDTM
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 September 2010

                    even terug komend op dit topic.
                    heb vandaag na een regenbui gekeken en de deurrubber aan de bestuurderskant was nat,
                    nou was ik aan het kijken en zag dat de deurrubber er niet 100% aansluit.
                    dus ik zou zeggen dat is de boosdoener, maar toen ik verder keek zag ik dat mn hemel ook op sommige plekken nat was.
                    nou zit er een dakraam in dus ik had deze drooggemaakt en geopent, nu zag ik dat hier onder het raam (het mechanisme zeg maar) ook nat is.
                    iemand die ook een dakraam in een vec heeft die dit ooit eerder heeft meegemaakt.
                    mij lijkt dat dit mechanisme helemaal niet nat mag worden en dat dit ook wel is de boosdoener kan zijn, dat het zo via het deurrubber naar benede stroomt

                    kortom iemand met een dakraam dit ooit meegemaakt?

                    Mvg

                    #18202496
                    jasper_dc
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 December 2013

                      Is het een origineel opendak of is hij later ingebouwd ?
                      Gr jasper

                      #18202497
                      cali16vDTM
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 September 2010

                        orgineel dakraam ja, kan natuurlijk dat na 6 jaar het rubber kapot gaat

                        #18202498
                        jasper_dc
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 December 2013

                          Een orgineel dakraam lekt altijd maar hij vangt het regen water op aan de zijkant
                          Het kan zijn dat je afvoer verstopt zit dit kan je controleren door het dak raam helemaal open te zetten en met een bekertje water aan de zijkant er voorzichtig in te laten lopen loopt het water goed weg en loopt er geen water uit je hemel dan is het wat anders loopt het uit je hemel het kan dan zijn dat een afvoer slang los ligt
                          laat maar weten of je er uitkomt heb jaren lang opendaken gemonteerd en gerepareerd gr jasper

                          #18202499
                          cali16vDTM
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 September 2010

                            Het loopt 100% zeker in de hemel, ik vond het rubber er niet goed uitzien maar hij lekt dus alteid.
                            Hoe kan ik die afvoer er weer aankrijgen ik had al gezien dat er voor in de hoeken een soort tunneltje( afvoer slang dan) loopt.
                            Hier blijft het water trouwens staan.

                            Mvg

                            #18202500
                            jasper_dc
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 December 2013

                              Je kan evt met wat pers lucht de leiding door blazen of anders met een elektra draadje er door prikken en kijken of het water dan weg loopt wel voorzichtig zijn je kan evt de afvoer slang van het dak drukken als deze los komt moet je de hemel een beetje los halen en de afvoer slang er weer opzetten gr jasper

                              #18202501
                              cali16vDTM
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 September 2010

                                @ jasper_dc
                                Is dit een kwaal van de vectra c ofzo? Normaal gesproken mag zo’n dakraam toch niet gaan lekken?

                                Ik heb hier ook nog een fototje van het deurrubber, hier kun je zien dat zeze niet helemaal netjes aansluit:

                                Ook nog een van het dakraam (al kun je hier niet zoveel op zien)

                                #18202502
                                jasper_dc
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 December 2013

                                  De afvoeren kunnen wel eens verstopt raken komt bij elke auto voor!
                                  Je mag me ook wel ff bellen is soms wat makkelijker stuur anders maar ff pb dan stuur ik mijn tel nr wel ff door gr jasper

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.