Vliegwiel

Forumindex Forums Modellen Astra Vliegwiel

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237617
    Driekus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 October 2010

      Na vorige week mijn koppeling vervangen te hebben, slipte hij nog steeds door. Het zag ernaar uit de bak weer te demonteren.
      Waarna ik tot het volgende kwam. Misschien is dit voor sommigen interessant om te zien, om het zelf niet in de toekomst te laten gebeuren.


      Hier zie je op het vliegwiel 2 groeven lopen, deze liggen hoger dan de rest van het oppervlak van het vliegwiel.


      Hier de nieuwe koppeling, waarop ook de 2 groeven zitten. Je kunt ook zien dat de letters op de koppeling bij de groeven versleten zijn, en de rest niet. Daarom maakt de nieuwe koppeling niet genoeg contact met het vliegwiel en gaat hij slippen…..

      Volgende week komt mijn nieuwe vliegwiel pas binnen… De dichtstbijzijnde ligt in Duitsland… :shock:

      #17878133
      Dr.Insane
        Lid sinds:
        20 September 2010

        Kan niks zien op de foto’s van het vliegwiel want die zijn erg wazig. :???:
        Op de koppeling zitten inderdaad wat donkere vegen.
        Hoe is deze verhoging op het vliegwiel dan gekomen denk je??

        Je hebt de bak zelf gedemonteerd/gemonteerd zeg je,hoelang ben je er mee bezig geweest als ik vragen mag?

        #17878134
        Driekus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2010

          Hier heb ik met pijltjes de groeven aangegeven.

          Ik denk dat de verhoging puur door slijtage is gekomen.

          Ik ben er 2.15 uur mee bezig geweest, om de bak eraf te halen. Ik heb het al wel vaker gedaan, werk bij een Opel garage vandaar…

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.