Vivaro vraag carterontluchting

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro vraag carterontluchting

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18391603
    Jeroen111180
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 October 2020

      Hallo allemaal,

      Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Opel Vivaro 2.5. De bus rijdt goed, doet wat tie moet doen (na al aardig wat gedoe met de verstuivers). Ik rook echter steeds een sterke carterlucht in het interieur en ook wel rondom de auto. Na wat beter te hebben gekeken zag ik dat er een ‘ pijpje’ op het kleppendeksel zat waar geen slang op aangesloten zit. Hier stomen de carterdampen vrijelijk uit. Nu ben ik al bij de dealer geweest om te vragen waar de eventueel aan te sluiten slang op aangesloten moet worden. Dit konden ze me niet vertellen, hiervoor wilden ze eerst van alles gaan uitbouwen om op zoek te gaan :wacko:

      Nu is mijn vraag, Is er iemand hier op het forum die mij kan vertellen waar het ‘ tuitje’ op een gesloten moet worden? Het tuitje heb ik aangewezen met een blauw pijltje…

      Met vriendelijke groet,

      Jeroenmotor 2.5

      #18391651
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Aan die grote dikke slang die vanaf je luchtfilter naar de turbo loopt.

        Zit een kleine slang die je op het tuutje kan klikken.

        #18391675
        Jeroen111180
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 October 2020

          Gevonden! Thnx.

          De slang lag achter het blok verstopt. Ws aan de kant gedrukt toen de verstuivers zijn vervangen.

          Groeten Jeroen

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.