Vivaro tussen 2012-2014: welke motor is het beste?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro tussen 2012-2014: welke motor is het beste?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18375300
    VosV
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2020

      Dag opelkenners!

      Ik wil graag een Opel Vivaro L2H1 bestelbus kopen met euro-5 motor, liefst van een zo vers mogelijk bouwjaar en nu kijk ik naar bussen tussen 2012 en 2014 (in 2015 zijn de 1.6 motors gekomen geloof ik). Ik trek niet vaak zware lasten maar zal wel met permanente dakdrager op de bus rijden, of er dan nog een bepaalde cilinderinhoud beter is om zo zuinig mogelijk te rijden…ik heb geen idee (2.0 CDTI met 115pk zie je het meest aangeboden, maar misschien bestaat er ook een 2.5 uitvoering die mogelijk zuiniger is?).

      Zijn er bepaalde uitvoeringen van deze bus met motoren die het meest betrouwbaar zijn, of is het allemaal hetzelfde (bijv. ketting ipv distributieriem, specifieke probleempjes)? Ik ben heel benieuwd naar de motornummers van de betrouwbare uitvoeringen als dit onderscheid te maken is.

      Ik weet dat Renault de motoren maakt, en vroeg me af of je niet net zo goed een Traffic kan nemen….of dat de Opel uitvoeringen meer te bieden hebben?

      Super veel dank voor een tip!

      #18387296
      VAN BELLE Jean Marc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 April 2015

        Kijk even op https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/715050.html en dan kun je ook zoeken op de andere.

         

        Opel was in 2015 die net voor de Euro 6 de NIET dubbele turbo versie verkocht zonder AddBlue en daarom veranderde in snel naar een nieuwe omdat het verplicht zou worden. Voor die 2000 EUR goedkopere motor, kocht ik bijna alle opties die mogelijk waren. Die motor is inderdaad zwakker bij zware hellingen en bij inhalen en op autostrade omhoog, alsook met aanhangwagen, maar ik heb ook heen turbo problemen en zo. Lijkt mij de beste motor te zijn. Enige jammere is de kleinere tank van 75 l vergeleken met het vorige model die je schuin kon zetten en zo brak ik ooit het zuinigheidsrecord van >2000 km met >100 liter tanken in een beurt van België naar Bulgarije in één keer.

         

        Je kijkt even op spritmonitor en dan zie je wel.

         

        Jean Marc +je

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.