Vivaro geen turbo boost, P2263-22

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro geen turbo boost, P2263-22

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18544110
    Floris Cuperus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2023

      Hallo iedereen,

      Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste bericht. Ik hoor het graag als ik dit niet conform de forum regels doe.

      Ik heb een Opel Vivaro uit 2014 met een 66kw (90 pk) motor. Onlangs kreeg ik te maken met een probleem waarbij verschillende dashboardlampjes gingen branden en de bus zijn vermogen verloor.

      Na het wissen, rijden en scannen van de foutcodes kreeg ik een aantal meldingen waaronder:
      P2263-22: Turbocharger boost system performance – hoge signaal amplitude.

      Heeft iemand ervaring met deze specifieke fout? Op het display van de bus staat ook “Controleer injectie” en “Controleer uitlaatgas”.

      Ik zal foto’s bijvoegen van de overige foutcodes en meldingen voor meer duidelijkheid.

      Elke hulp of inzicht wordt zeer op prijs gesteld. Alvast bedankt!

      Met vriendelijke groet,
      Floris

      IMG_1228IMG_1229IMG_1226IMG_1227IMG_1225

      #18544121
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Meestal het klepje van egr koeler wat in de turbo ligt, dan kan deze niet opspoelen.

        Even de intercoolerslang in de gaten houden en iemand gas laten geven, wordt de intercooler slang vacuüm gezogen draaid je turbo niet.

         

        #18550601
        VAN BELLE Jean Marc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 April 2015

          Zou kunnen het probleem zijn dat ik ook met mijn huidige 1.6 Opel Vivaro van 2016 kunnen zijn die geen biturbo versie is:

          Ik reed altijd met ECO knop aan rustig, maar moest plots volgas (vol diesel is beter) acceleren langs een wegomlegging tussen Vratsa en Botevgrad, en plots hoorde ik een rare verandering van het motorgeluid.  Pas een heel eindje later kreeg ik dezelfde meldingen als jij hierboven en verloor ook wat vermogen (maar dat had ik pas door toen het hersteld werd).

          Opel TIS/TIS2 gaf een hele dure kost met vervanging van alle radiatoren en zo, dus ik nam een tweede opinie in België en ook daar gaven de officiële opeldealers vanzelf na uitlezen hetzelfde advies.

          Ik voelde dat hier iets niet klopte (de garage in Sofia van Opel werkt heel eerlijk met mij daarin en ondersteunde mijn twijfel en zei dat het de computer was die dat voorstelde zonder dat ze snapten waarom), en liet een van mijn boekhoudersklanten die zelf kleine garagisten zijn eens kijken waar ik iets vermoedde en die vond de hele grote zwarte invoerbuis een stukje weggesmolten nadat deze ooit door een opspringend voorwerp ergens tegen de motor was geduwd.  Die werd vervangen en toen zei de garagist dat hij plots ook veel vermogen meer weer had tijdens een testrit. Ik resette de foutcode met mijn ODB2 ‘dinges’ en die keerde niet terug.  Reed er intussen weer 150.000 km verder mee en wil nu graag de 500.000 km overschrijden, want nieuwe camionettes zijn dubbel zo duur als deze waar ik nu mee rij uit 2020 en hebben minder opties… (enkel de dynamische cruise control zou misschien wel leuk zijn voor mij tussen Bulgarije en België en de nieuwe automaten die meer versnellingen hebben en eindelijk dan toch wel zuiniger zijn, wat vroeger totaal omgekeerd was).

          Of is het al opgelost intussen?

          Jean Marc

          +je

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.