Vivaro 2016 waarschuwingslampjes

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro 2016 waarschuwingslampjes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550094
    wim suykerbuyk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2024

      Bij mijn Vivaro van 2016 gaan regelmatig alle waarschuwingslampjes aan, toerenteller valt weg, geen snelheidsindicator meer, geen stuurbekrachtiging, geen richtingaanwijzers, lichten gaan aan en uit, van alle waarschuwingsteksten, luid piepen in het dashboard. Voor de rest rijdt hij nog wel normaal. Wanneer ik het contact afzet en direct terug start zijn alle waarschuwingen er terug af. Heel vervelend om zo rond te rijden. Soms is het om de 5 minuten dat alle alarmen afgaan maar toen ik een paar weken geleden naar Frankrijk reed heeft hij 1000 km niets van zich laten horen.

      Kan er iemand mij helpen aub? In mijn garage hebben ze geen oplossing.

      Alvast bedankt

      Wim

      #18550596
      VAN BELLE Jean Marc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 April 2015

        Vreemd, ik heb nu ruim 457.000 km op mijn teller van mijn Opel Vivaro 2016 (nog oude Renault Traffic model dus), en krijg nu pas ook iets vreemds:  Mijn boordcomputer gaat na 2.0 tot 2.1 km exact na opstarten terug even met een flitsje van ‘oranje alarm lichtje aan’ (soms zie ik het zelfs niet) en reset dan altijd weer opnieuw.

        Het gelijkaardige met jou is dat er voor de rest niets aan de hand is, en dat ik tijdens heel lange ritten dus ook geen enkele reset krijg.

        Bij Opel Bulgarije en Opel België is het probleem niet meteen gekend, dus ben zelf aan het onderzoeken intussen.

        Daarvoor had ik wel een probleem plots met de achterknipperlichten die niet gingen en toen hebben ze de stuurmodule voor lichten vervangen en met werk kostte me dat zo’n 350 EUR in Bulgarije (officieel Opel, heel goede garage in Sofia verder, het aantal kilometers bewijst dat overigens ook wel en onderhoudsinterval van 40.000 km is wel echt aangenaam voor een veelrijder tussen Bulgarije en België als mij).

        Ik geef je een update als ik iets vind, mocht jij iets vinden, geef je dan een klein berichtje ook op mijn telefoon via bagrentsi@abv.bg (niet be maar BulGarije)?

         

        Jean Marc

        +je

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.