vivaro 2008 electrische ramen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) vivaro 2008 electrische ramen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349037
    papalieven
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 October 2017

      Hallo iedereen,
      enige tijd terug haperde het electrisch raam aan de kant van de chauffeur. Die kwam soms schokkend naar beneden en omhoog. Tot het raam er opeens volledig de brui aan gaf. Gelukkig was het dicht op dat ogenblik.
      Ik demonteerde de bedieningsknoppen en nam het knopje eraf. Daar zag ik een ijzeren asje zitten die gebroken was. Ook merkte ik twee soort van knoppen om de ramen rechtstreeks te bedienen. Dat lukte, dus ik dacht : zal zijn omdat dat ijzeren staafje (asje) gebroken is. En we snorden verder langs vlaamse wegen. Ondertussen wel een nieuwe bedieningsknop besteld en nu wachten tot hij arriveert.
      Maar in afwachting van de nieuwe knop weigert het raam nu alle dienst, zowel omhoog als omlaag. Dit zou geen probleem zijn, ware het niet dat het raampje beetje openstaat. (voel je hem komen).
      Vervolgens heb ik de plug op de bedieningsknop losgemaakt. Hiermee kreeg ik zicht op de draden, en dacht van ze zo rechtstreeks tijdelijk te verbinden zodat ik het raamp terug dicht kreeg, maar helaas, er zitten verschillende kleurcombinaties op en ik weet niet welke ik moet nemen ?
      Uitmeten is geen optie, want ik kan jammergenoeg niet werken met een voltmeter.
      Kan er mij iemand een schema doorsturen van de electrische ramen ?

      Bedankt voor jullie antwoord

      #18349112
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hier is al heel veel over geschreven op dit forum, heel vaak is het in de tule te doen tussen de deur en de deurpost kabelbreuk.
        Als u zo een euvel hebt, eerst daar controleren, kan een hoop tijd en ergernissen besparen.
        U bent andersom gaan werken, maar heeft goed uit gepakt, u treft een defecte schakelaar aan.

        U heeft het dan wel over een bedrijfswagen, maar dat zal vast niet anders zijn. :good:

        #18349123
        papalieven
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 October 2017

          Hallo,
          Mijn wagen is een Vivaro busje met 7 plaatsen.
          Ik ontvang normaal deze week mijn nieuwe schakelaar, en hoop dat het daarmee opgelost is. Ondertussen hebben we het raam terug dicht gekregen, zonder er verder aan te prutsen. Mijn vriendin bleef onze krakkemikkige schakelaar proberen, en opeens kwam het raam omhoog. Wel héél voorzichtig, net of het motortje niet genoeg vermogen kreeg. Maar zoals ik eerder zei, hoop ik dat dit euvel opgelost raakt met een nieuwe schakelaar.

          #18349127
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, papalieven

            Mooi dat zou inderdaad een optie kunnen zijn :happy02: , mocht het dat zijn, bent u klaar, mocht het niet zo zijn, even kijken zoals vorige topic aangegeven. :mail:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.