Vivaro 2004 P0105

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263364
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Hallo allen,

      Ik hoop dat het me vergeven word als ik iets voor de hand liggends vraag maar ik heb inmiddels meer verstand van benzine motoren en mijn astra.

      Ik heb gisteren gekeken naar een storing die een vriend in zijn Vivaro 1.9 uit 2004 had.
      Storing P0105 (6) bleek volgens opcom aanwezig. Direct na het wissen maar zonder de motor te hebben gestart kwam de storing terug. Ook na wissen en opnieuw op contact zetten of het starten van de motor kwam de storing terug.

      Hebben jullie een idee waar we kunnen beginnen met het zoeken en oplossen van de storing?
      Heb in de rappigheid namelijk al verschillende oplossingen voorbij zien komen zoals MAF, MAP of turbodruksensoren of vacuum lekken. Alleen lijkt mij een vacuumlek sterk bij uitstaande motor.

      Alvast bedankt voor jullie hulp!

      #18208198
      Astra_R
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 September 2011

        Gisteren gehoort dat de vivaro waarschijnlijk weg gaat.. laat het wel weten als ik er nog achter kom waar het aan ligt

        Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

        #18208199
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          P0105 is je MAP sensor deze al gewisseld/vervangen?

          #18208200
          Astra_R
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 September 2011

            Ben van plan om, als ik de kans nog krijg en het nog wenselijk is, eerst wat meetwaardes te bekijken van de map sensor voor ik adviseer een nieuwe te halen.. ik weet uit ervaring dat foute diagnoses erg kostbaar kunnen worden en aangezien het dit keer niet mijn portemonnee is..

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

            #18208201
            Astra_R
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 September 2011

              Probleem is opgelost! Het was idd de map sensor.. deze gaf bij uitstaande motor op contact een waarde van 75 kpa en de nieuwe(test/ sloop) netjes 101 kpa.. kosten: 2 tientjes:)
              Bedankt voor het medenken opeltje17!

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

              #18208202
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Graag gedaan, mooi dat het opgelost is :thumb

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.