Vivaro 2.0 cdti start niet

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Vivaro 2.0 cdti start niet

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18518534
    Wim2023
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 April 2023

      Hallo,

      Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik wat hulp kan krijgen.

      Sinds 5 jaar heb ik een Vivaro 2.0cdti van 2011. Is als leasebedrijfsauto door 1 bedrijf gebruikt. Ik heb hem daarna van een grote handelaar gekocht en er een eenvoudige camper van gemaakt. Een paar jaar geleden was de startaccu op. Ik heb deze vervangen waarna de auto niet meer startte. De startmotor ging wel rond maar de motor sloeg niet aan. Een hele dag gezocht en van alles geprobeerd; uiteindelijk werkte hij weer. Ik vermoed dat op één of andere manier de chauffeursdeur open- en dichtdoen met de contactsleutel wel of niet in het contactslot de startbeveiliging gereset heeft. Een jaar later in Frankrijk een nieuw probleem: niet starten en ook de startmotor draaide niet. Mijn vrouw was uitgestapt met de sleutel in het contactslot. Ik probeerde even later de auto aan de kant te zetten (ik zat erin) maar kreeg hem niet gestart. Toen mijn vrouw weer instapte lukte starten wel. Een paar maanden geleden haalde ik haar ergens op en hetzelfde gebeurde. Alleen toen we even later thuis kwamen en zij een half uurtje later weer wilde vertrekken lukte starten weer niet. Een kwartiertje later lukte het mij wel en heb ik hem terug op zijn plekje gezet. Aan het eind van de dag kreeg mijn vrouw hem niet gestart en ik ook niet meer.

      Inmiddels veel dingen geprobeerd, maar starten lukt niet, ook de startmotor draait niet rond. De accu heeft voldoende spanning. Ik heb een ELMscanner met een app gebruikt en krijg 11 uiteenlopende DTC’s. Daar kom ik niet verder mee. Opmerkelijk is nog dat ik op het dashboard geen startonderbrekingslampje zie (al die jaren ook niet gezien). Op ons oude Renaultje Kangoo knippert een rood LEDje als het contact uitstaat. Dat gaat uit bij contact aan en blijft uit bij en na starten.

      Wat zou ik kunnen doen?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.