vierpunts gordel

Forumindex Forums Modellen Kadett vierpunts gordel

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233093
    kadettEsedan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2010

      Hallo,

      Ik zit eraan te denken om vierpuntsgordels in mij detje te zetten. alleen nu heb ik ergens gelezen dat mijn achterbank eruit moet en daar ben ik niet zon voorstander van aangezien deze regelmatig gebruikt wordt.

      klopt het verhaal dat mijn achterbank onbruikbaar wordt?

      op welke 4 punten moet de gordel aan de auto vast gemaakt worden?

      alvast bedankt.:wors

      #17821134
      Mad Max
        Lid sinds:
        25 September 2010

        een vierpunts zit onderin op twee punten vast. Deze punten heb je al, want daar zit je huidige driepunts ook aan vast (links en rechts van je stoel). Je huidige heeft zijn derde punt in de b-stijl zitten, maar dat kan natuurlijk niet met een 4 punts. Een vriend van mij had de andere twee punten vast gemaakt aan de onderste punten in de achterbank, dus in principe was de achterbank nog wel bruikbaar, maar je zat tussen gordels en je kon jezelf niet vastmaken, dus legaal is anders.

        Een andere optie is een stalen buis tussen je b-stijlen lassen, en dan daar je gordels aan monteren. Dit werkt wel alleen als je 4 deuren hebt, want anders kom je nog niet bij de achterbank.

        Max

        #17821135
        jblfreak
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Je kan ze op de punten van de achter gordels monteren maar dan mag er niemand achterin zitten

          #17821136
          D-gek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 August 2008

            Heeft een sedan geen bevestigingspunten op de C-stijl:hmmz? Ik heb op die punten 3-puntsgordels gemonteerd in m’n 3drs D-Kadett. Maar 4- of 3-puntsgordels zit wel een verschil tussen, bij 3-punts komen de schouderbanden samen in 1 band bij een 4-punts dus niet;). Ik kan de achterbank trouwens nog steeds gewoon gebruiken, in mijn gordels zit nog een extra gesp vlak achter de hoofdsteun. (Schroth-gordels)

            #17821137
            kadettEsedan
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 November 2010

              oke bedankt voor de info. met deze kennis laat ik het nog even wachten wanneer er spontaan een idee is of de situati veranderd dan komt dit topic vanzelf wel weer boven :P

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.