Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vest Coast Customs (Corsa A, Corsa A Michalak en B)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2014 om 12:56 #17264841
Nu zit ik hier al zoveel jaar te gapen en blijkbaar heb ik hier nergens een verbouw topic staan? :shock:
Voor het makkelijke ga ik gewoon 1 topic maken voor alle projecten die door de jaren in mijn handen geweest zijn.In the beginning, there was Jack… Nou niet echt, een Kadett C-coupé en een Kadett C sedan. Allebei met de lekkere 1.2 blokjes maar uiteindelijk om een paar jaar te “leren” rijden was dit goed en leuk voor de portemonnee…
Helaas weinig foto’s van en was ook nog niet echt spraakmakend bezig…CorsaBBoomer:
Opel Corsa B aangekocht in 1997 nieuw bij de dealer en is wel een paar keer aangepast geweest:
1997: originele toestand
1998: na ongeval in mijn voordeel alles laten mee spuiten (spiegels, bumpers, wielranden) en ook enigzinds verlaagd
2001: meer met muziek bezig (db-drag) en ook het sprinten
2003: meer ervaring, meer aanpassingen, meer sprints, meer db-drag (2de op IASCA Eurofinals en 2 jaar op rij sprintkampioen tot 1750 TD klasse en 3de jaar vice-kampioen tot 1750TD) En de Corsa werd natuurlijk meer en meer aangepast…
2005: laatste seizoen sprint en laatste seizoen db-drag… Het was leuk en fijn en werd tijd dat we wat anders deden. En dan kreeg ik de aanbieding om demo te worden voor de Morette kit in ABS…
En soms werd de Corsa ook eens voor wat anders gebruikt…
2007: misschien wel de kers op de taart… Weer meer ervaring, meer aanpassingen en eindelijk de Corsa zoals ik deze van dag 1 wilde… Een mooie verjaardag voor een 10 jaar oude kar waar je als dagelijkse muilezel zeer diverse disciplines mee kan doen…
Deze auto kende zijn einde na een aanrijding met een hert… Helaas werd hij total-loss verklaard en de moed was zodanig weg dat ik de auto ontmanteld heb, alle onderdelen afzonderlijk verkocht en uiteindelijk naar de schroothoop werd verwezen… Toen had ik er wel 11 jaar plezier aan gehad en dik 300d km’s opzitten…
Er zat in elk geval een nieuw project aan te komen want ik had het even gehad met de B’tjes…Maar dat is voor een volgende post… Ik ga even verder mijmeren over het “blauwtje” ;)
25 maart 2014 om 11:14 #18225403Leuke reportage :thumbup :thumbup
25 maart 2014 om 22:17 #18225404Was toch een hele leuke auto.
een hoop aan gedaan maar wel de moeite waard om te zien.28 maart 2014 om 11:45 #18225405Thanks…
Ik zal gelijk het volgende project eraan toevoegen:
Met het tuning en oldtimergebeuren in ons apenlandje dacht ik me ook op de wat minder legale weg te begeven en een Corsa A te kopen voor oldtimer met 2 liter swap…
Dus ff zoeken en kwam ik op dit karretje:Een 1.0 met een slecht wielkastje en startproblemen… Maar zou me uiteindelijk weinig uitmaken met de verbouwplannen van toen… De toenmalige vriendin zag het autootje ook wel zitten om te leren rijden maar na haar afscheid bleef de auto staan.
Snel even een A3 neusje opgezet
En zo heeft het karretje dan een paar jaar dienst gedaan aangezien de blauwe (voorgaande) naar de sloop ging en het daarop nieuwe project bijlange niet klaar was…
Er was op een moment zelfs sprake om deze uit elkaar te halen en in onderdelen te verkopen en het nodige te gebruiken in een andere A…
Maar na wat inspraak van een andere vriendin werd er toch aangevangen om er wat mee uit te halen. Maar dan toch legaal.
Dus werd het dit:Maar natuurlijk… Bleef het ook hier niet bij en werd de laatste transformatie volbracht en zo staat ze er tot op vandaag (sinds 2010) nog steeds bij:
Meer uitleg en foto’s kan je natuurlijk nog altijd op mijn site vinden maar dit is niet het laatste project aangezien ik in 2007 nog wat bij had gekocht ;) Meer volgt natuurlijk (als ik nog is 5 minuten tijd heb)
28 maart 2014 om 23:19 #18225406Leuke projecten heb je gehad. Top dat je het met ons wil delen :thumb
29 maart 2014 om 23:35 #18225407laat maar komen die foto s corsabboomer , al volg ik je op andere forums ( ikke coupetje op den belgische )
3 april 2014 om 12:18 #18225408@tamiya: Josefien (de witte) is er nog steeds hoor. Alhoewel ik sterke twijfels heb om er nog mee door te gaan
@chriske: ja, na zoveel jaar hier te koekeloere hier mijn verhaalke ook eens doen. Alhoewel dan wat beknopter :DAnyways… Na het ongeval met de B en de witte terug opgestart te hebben na het ganse uit-elkaar-haal-en-niet-verkocht-krijgen-voor-75euro-verhaal was ik dus terug op weg met een A.
Had het even gehad met de B’s en begon alles te verkopen. En opeens kwam ik op een nieuw speeltje. Want ik was op zoek (en ook niet) naar wat aparts.
En toen vond ik dit in 2007:Op basis van deze foto’s besloot ik door te gaan en toch eens een belletje te doen… De vriendelijke duitse man vertelde me dat “der Corsa Michalak ganz zerlegt” was… Wist ik veel? Tot hij een paar foto’s stuurde:
Was wel even een tegenvaller dus dacht ik hier een kruis over te trekken en het “overblijfsel” over te laten aan iemand met betere kennis dan mij… Had waarschijnlijk uiteindelijk in de pers kunnen landen want dit was echt wel wat anders dan een auto…
Tot ik begon verder te zoeken, en te graven op het wereld wijde web…
Op verschillende sites en de beste vriend Groggle kwam ik foto’s tegen en opeens vond ik een verwijzing naar Michalak en JW-Motorsport…
de naam klonk me bekend uit een ver verleden en weer begon ik verder te graven tot ik op een duitse site kwam van Corsa cabrio’s. Deze blauwe zou die inderdaad van JW kunnen zijn? In mijn eigen archieven begon ik ook te zoeken want blijkbaar zouden er artikels geweest zijn over de wagen en ik had nog wel een paar boekjes liggen van 1995.
En ja hoor:Zelfs Super Ingo (duitse tv-bekendheid in de Manta-scene) had ooit op de foto gestaan met de auto:
Dus na een paar dagen/weken besloot ik toch met volle moed een paar vrienden op te trommelen en naar ginds te rijden want ALS het die auto was… Ja, dan kon het niet slecht aflopen in mijn zoektocht naar iets speciaals…
Iedereen verklaarde me uiteindelijk voor gek toen ze het “overblijfsel” van achteren in de garage naar buiten haalden:
Maar toch hield ik voet bij stuk want ik wilde absoluut iets speciaals en de bevestiging dat dit de JW-Motorsport Corsa was bleek gegrond (Fahrzeugbrief met vorige eigenaars en kentekens) alsook het Michalak type nummer dat eindigde op 142 waar nog steeds een heel mysterie achter zit…
In elk geval ga ik hier niet het hele roestauratieproces opzetten want in totaal zijn het meer dan 700 foto’s geworden en zijn we nu bijna 7 jaar verder…
De auto is sinds vorig jaar legaal op de weg (wat best wel ff spannen was aangezien men in België nooit een Corsa A cabrio heeft gehomologeerd) en zo ben ik toen naar buiten gekomen met de eerste foto’s:En ondertussen vond ik dan ook nog eens het magazine via Ebay met de repo van 8/95 (is dus bijna 20 jaar geleden):
En weer gaat het verhaal verder want ik kan geen keuze maken… Ik heb tot op heden 15 verschillende soorten velgen eronder gehad en praktisch elke velg “staat” op de 1 of andere manier eronder (van 13″ tot 16″, enkel en meerdelig, zilver tot oranje, enz)… Alleen is er niet 1 type dat me echt laat zeggen: dat is het… Ok, ik ben nu wel een beetje op zoektocht naar… iets speciaals… Maar momenteel staat de auto er gewoon zo bij met ATS Classic 7×14 van MLK-Tuning wat nog wel gekend zal zijn bij de “oudere” generatie (wat dus eigenlijk ook niet tegenvalt en de beslissingen alleen maar moeilijker maakt aangezien ik geen persoontje ben om op een forum te vragen wat een ander graag ziet op mijn auto :ass ) Vroeg of laat kom ik er wel op, ik hoop alleen dat het niet lang meer hoeft te duren:
Dit is het momenteel maar zoals jullie hier wel doorhebben zal het hier niet stoppen…
Maar dat zal nu hier ook uitvoerig gepost worden ;)
Volgende plannen zijn alvast: genieten van het lekkere weertje met het dakje open, nog eens een keertje tot bij Risse Motorsport rijden om alles eens onder de loep te nemen op de testbank en natuurlijk klaar maken voor weer wat anders… :hmmz3 april 2014 om 14:02 #18225409AnoniemLid sinds:
1 January 1970Damn…das sjiek spul man (en dan zitten we ook nog eens dicht in elkaars buurt!!!) :thumb
3 april 2014 om 18:03 #18225410Mooie repo van die blauwe…
Die witte heb ik is gezien op een meeting,
Die Michalak (dik ding) die kan ik ook wel uit dat blad .. heb zoveel (Opel) tuning bladen gehad.
Ja kwa wielen eronder mijn persoonlijke keus zou zijn net als op de foto s… Steffans :thumbup4 april 2014 om 11:33 #18225411Thanks!
Ja, de Steffan’s zijn dik maar zowiezo is de 8″ achteraan al te breed om hier legaal rond te rijden… Ze liggen hier trouwens in de rek te wachten op een nieuwe eigenaar :D
En zoals je ziet heb ik al een collectie staan (wat nog niet de helft is van wat ik liggen heb)… :jerry
4 april 2014 om 11:54 #18225412Staan die 700 restauratiefoto’s nog ergens online? Was wel benieuwd eigenlijk.
4 april 2014 om 12:05 #18225413Wel, ik ben nog bezig met mijn nieuwe webpagina’s te vervolledigen maar normaal kan je volgende week deze allemaal vinden op mijn www-knopje :thumbup
4 april 2014 om 13:31 #18225414De een spaart geld de ander velgen ;)
Ben jij ooit is op het treffen geweest van Koen put? Van de toenmalige SSCB?
4 april 2014 om 13:50 #18225415Zou allemaal kunnen, heb soms meerdere per weekend gedaan (door het werk) maar kan me niet 1-2-3 herinneren wanneer dat was ;)
4 april 2014 om 14:33 #18225416Leuk aangenaam blog , ikke ga volgen
4 april 2014 om 16:18 #18225417die velgen :wub :wub die oz turbo’s zouden mooi op mijn asco staan !
4 april 2014 om 16:46 #18225418@CorsaBBoomer wrote:
Zou allemaal kunnen, heb soms meerdere per weekend gedaan (door het werk) maar kan me niet 1-2-3 herinneren wanneer dat was ;)
Wij eerlijk gezegd ook niet meer… Eind jaren 90 tot rond 2005 tot dat tie werd opgeheven :(
7 april 2014 om 08:03 #18225419Dit weekend geen sleutel aan de Michalak geweest buiten die van het contact. Nog eens een langere rit gemaakt op zondagmorgend om alles te voelen en het vertrouwen te krijgen maar dat blijft helaas nog even uit. De voorkant blijft teveel “werken” om het zo te zeggen. Ligt me nog niet helemaal straks en zelfs mijn witte heeft een beter gevoel. Van de week eens een poging doen om de pu-bussen en andere voorveren te steken aan de voorkant om daar wat verbetering in te brengen. Hopelijk blijft de achterkant dan ook nog in balans want die ligt naar mijn mening toch wel goed. En de vermogensbank begint te roepen, wil nu eindelijk eens weten wat het ding in zich heeft en wat de nieuwe onderdelen (spaghetti, andere ECU en LMM, injectors) met zich mee gaan brengen want de E16SE is nu niet bepaald de makkelijkste motor om te verbeteren ;)
De +700 foto’s van het hele verhaal kan je vanaf nu trouwens hier vinden:
En hier komen er regelmatig natuurlijk bij :jerry
16 april 2014 om 07:45 #18225420Tot nu toe nog wat gepoetst aan de witte en de Michalak… Ja, die staat onder een doekje want heb nog andere dingetjes om eerst nog te doen (al is het weer niet voor mezelf) :angel
De Steffan’s zijn vertrokken naar het hoge noorden en die zie ik normaal in Sevenum weer van het jaar op een Corsa B :thumbup
Smoorkes waren ook nog eens langs gekomen om een ander kleurtje te geven en de randjes op te frissen en nu nog wa verder werken aan de brede set Seim’s. Die foto’s volgen wel.
de Smoorkes waren over een paar jaar (2011) ook in mijn schuur te vinden in deze staat:
Zijn toen opgemaakt op vraag van de toenmalige nieuwe eigenaar (randjes volledig van schade ontdaan en terug gepolierd en in’t rood gespoten)
En over een paar weken zijn ze dan terug gekomen om op te frissen en een nieuw kleurtje te geven naar een volgende eigenaar…:
En zo staan ze dan op zijne Manta:
Nu deze week proberen om een volgend setje klaar te hebben want de nieuwe eigenaar zit al vol ongeduld te wachten…
Dan kan ik aan de volgende set beginnen…
Daarna heb ik nog wel een koppel setjes om mee te spelen…
16 april 2014 om 08:23 #18225421wat een velgen allemaal :wub
16 april 2014 om 11:36 #18225422Ja, maar veel te veel :D Maar er komt wel schot in de zaak en plaats voor wat nieuws…
16 april 2014 om 12:34 #18225423og als je er toch veel te veel heb mag je er hier ook wel een paar brengen hoor :P
6 mei 2014 om 15:50 #18225424Geweldig project(en) zeg.. geweldig :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
1 oktober 2014 om 05:44 #18225425En we zijn weer een beetje verder…
Op E-gay nog wa dingskes gevonden die onder de Michalak passen…
Dit moet natuurlijk ergens op passen… :hmmz
En nog een koppel andere aanpassingen…
En dan… Iets gevonden door het duitse Corsa A forum: de echte JW-Motorsport schroefkit die indertijd voor hun gemaakt werd door H&R… Is een up-side-down systeem en da voelt ge wel :thumb
En na 120 schroefjes en moerkes van de velgen vast te zetten op moment, afkitten, nieuwe bandjes erop, schroefkitje derop, alle rubberen bussen naar PU-bussen gezet, ziet het er nu zo uit…
Maar de pret mocht niet lang duren… Vorige zondag wat gaan knallen op de rondrit van Veerle en onderweg begon de oliedrukmeter raar te doen… Uiteindelijk was het maar het kabeltje maar was toch efkes een bang momentje als ge wa druk aan’t zetten bent op het blok :D
Het einde van’t seizoen komt eraan en nu kan de Michalak terug uit elkaar voor het spuitbeurtje voor volgend jaar… En natuurlijk hier en daar nog wat veranderen en aanpassen. Maar da volgt nog wel in de toekomst met de nodige prentjes :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.