Verzuipen koude motor of zo iets

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Verzuipen koude motor of zo iets

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18424638
    Johnvh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 June 2021

      <b>Hoi allemaal</b>

      Ik hoop dat iemand mij kan helpen, wij hebben een Tigra Twintop 2006 1.8.

      Het probleem:

      Koude motor starten, hij start geweldig mooi, loopt even hoog in toeren en loopt dan prachtig (voor mijn oren dan).

      Maar als je dan weg wilt rijden en gas geeft. Valt ie in toeren naar beneden en slaat ie bijna af. Dit is dan even en daarna loopt ie weer zonder problemen. Het Is net of ie verzuipt en bijna afslaat.

      Het volgende is al gedaan:

      Gasklep schoongemaakt werk goed, nieuwe bougies, luchtmassameter schoongemaakt en doorgemeten ( 4 aansluitingen 1e 12v-2e 1,5v en gaat omhoog bij gas geven-3e niks – 4e 6v)

      Hij heeft eerder wel een keer foutcode p0170 gehad… Zou het dan toch de luchtmassameter kunnen zijn?

      Ik heb vandaag gestart zonder lmm starte goed.. Auto opnieuw gestart met lmm en merkte dat de toeren langzamer terugvielen. Daarna liep ie weer goed.

      Hoop dat jullie me kunnen helpen..  Alvast bedankt.

      Groet John

      #18424704
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Waardes controleren met de opcom van de luchtmassameter / lambda waardes.

         

        #18424726
        Johnvh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 June 2021

          Dan moet ik dus toch maar ff een opcom aanschaffen 🤔

          #18424761
          Johnvh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 June 2021

            We rijden nu een paar dagen zonder aangesloten lmm, en hij rijd geweldig.

            Het verbruik is wel meer.

            Kan ik dan misschien hieruit concluderen dat de lmm toch vervangen moet worden?

            #18424774
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Ja.

              LET OP: ALEEN ORIGINELE GM LUCHT MASSA METER. GEEN IMITATIE GEEN AFTERMARKET.

              #18424787
              Johnvh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 June 2021

                Ik heb er van 20 euro gezien, dat zal inderdaad rommel zijn.

                Maar zijn die van Hella niet goed dan? is toch een best merk dacht ik zo! Scheelt toch een paar euro’s.

                 

                 

                 

                #18426446
                Huiting88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2015

                  Ik heb een vectra C 1.8

                   

                  uit 2004 , en ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb

                  Alleen is het bij mij meer met “warme”motor , als ik b.v van de snelweg afkom en ik sta voor het stoplicht dan zakken de toeren na een paar seconden ineens heel laag ( tussen de 550 en 700)

                  Alsof ie inderdaad bijna afslaat

                  IK ga ook een lucht massa meter kopen als jullie me een merk aanraden

                   

                  #18426450
                  Johnvh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 June 2021

                    Zo ik heb dus gisteren ochtend de luchtmassameter vervangen en na een stuk te hebben gereden (schijnt dat de computer weer wat moet inleren) lijkt het probleem verholpen. Ook vanochtend weer geprobeerd en niets te merken.. Wel kwam de isolatie uit de uitlaat nadat ik hem paar keer heb doorgetrapt 😂.. Maar dat was ook al het volgende wat op de lijst stond 👍🏻

                    Ik heb de volgende luchtmassameter gekocht Hella 8ET 009 142-031 prijs €63, –

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.